Τουριστική Αγορά τ. 287

61 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ βήματα και κοινή προβολή της χώρας μας με όλους τους φορείς (περιφέρειες, ΕΟΤ, Υπουργείο Τουρισμού κ.ά.), όχι μόνο προβάλλοντας τον τουρισμό αλλά και όλες τις πτυχές και μορφές του, μέσα από κοινό βίντεο το οποίο θα έχει πα- ραρτήματα για τις ιδιαιτερότητες και τις μορφές του τουρισμού. Ο ΕΟΤ πρέπει να αναβαθμίσει τα εκθεσιακά του περίπτε- ρα σε όλες τις παγκόσμιες τουριστικές εκθέσεις, να διαθέσει δωρεάν χώρους σε όλους τους συνδέσμους του τουρισμού και να οργανώσει special events στις εκ- θέσεις αυτές. Επιπρόσθετα, θα πρέπει να ανακοινώ- νονται άμεσα τα πρωτόκολλα λειτουργί- ας, με ισχύ ενός έτους, για να κατορθώ- σει η Ελλάδα να προσελκύσει συνέδρια και εκδηλώσεις μεγάλων εταιρειών ή παγκόσμιες εμπορικές, πολιτιστικές και επιστημονικές εκδηλώσεις από ανταγω- νιστικές χώρες, όπως τις Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Τουρκία κ.λπ . Για το 2021 προτείνουμε τη μείωση του ΦΠΑ σε όλες τις υπηρεσίες και τη δωρεάν παροχή self test (1 κάθε εβδο- μάδα στους Έλληνες και ξένους) ανεξάρ- τητα του πιστοποιητικού εμβολιασμού ή μοριακού τεστ κατά την άφιξή τους ή/ και τη συμμετοχή τους σε συνέδριο ή εκδήλωση. Ιδιαίτερα σημαντικές είναι οι καθαρές οδηγίες, στην αγγλική γλώσσα, για τη μετακίνηση των συμμετεχόντων εντός της πόλης όπου θα διαμένουν κατά τη συμμετοχή τους στο εκάστοτε συνέδριο ή εκδήλωση. Επίσης αυτονόητη θεωρούμε την προβολή της χώρας μας, τη συμμετοχή σε εκθέσεις και την προετοιμασία των «Ambassadors Programs», πρεσβευτών της Ελλάδος ανά τον κόσμο, ώστε να συμμετέχουν σε καλά προετοιμασμένα ταξίδια στη χώρα μας με στόχο την προ- σέλκυση συνεδρίων ή άλλων μεγάλων εκδηλώσεων στην Ελλάδα. Ποιες είναι οι νέες τάσεις στην αγορά του MICE; Σύμφωνα με έρευνες διεθνών φορέων, και συγκεκριμένα εστιάζοντας στη μελέ- τη «Mega Trends» της διεθνούς έκθεσης IBTM, ως κυριότερες διεθνείς τάσεις της εποχής, οι οποίες θα πρέπει να αναλυ- θούν περαιτέρω, μπορούν να θεωρη- θούν οι ακόλουθες: • ο ρόλος των business events στην ανά- καμψη και ανάπτυξη, • η κλιματική αλλαγή, • η νέα διαδικτυακή εποχή που ήρθε για να μείνει, • θέματα που αφορούν την ποικιλομορ- φία και την ισότητα, • η μετάβαση από το διαδικτυακό στο υβριδικό event, • η προσαρμοστικότητα των οργανωτών συνεδρίων διεθνώς και η ανταπόκριση και αντίδραση στις επιπτώσεις της παν- δημίας, • η δημιουργία ενός νέου λεξιλογίου του διαδικτυακού κόσμου, • η προσαρμογή και ο επανασχεδιασμός της επανεκκίνησης, • οι χώροι φιλοξενίας εκδηλώσεων και συνεδρίων με στοιχεία βιώσιμης ανά- πτυξης, • η ώθηση της τεχνολογίας, • το νέο υβριδικό μοντέλο που μας με- ταφέρει από το καθαρά εικονικό στο μικτό, • η νέα κανονικότητα σε όλους τους το- μείς, • η έμφαση σε θέματα υγείας και ασφά- λειας, • η αειφορία και βιωσιμότητα στις μετα- κινήσεις και τις επαγγελματικές συνα- θροίσεις, • τα πρωτόκολλα για την ασφάλεια και τη διαχείριση κρίσεων, • η βιώσιμη ανάπτυξη – EKE (Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη), • η ευεξία και ευημερία (wellness και wellbeing), • η επιτυχής ισορροπία μεταξύ επαγγελ- ματικής και οικογενειακής ζωής, • οι δημογραφικές αλλαγές προς την κατεύθυνση για την αναγνώριση της γυναίκας και της διαφορετικότητας, • ο αυξανόμενος ρόλος της τεχνολογίας στην εργασία και τη ζωή, • η αύξηση της κινητικότητας στο μέλλον και των digital nomads. Οι επικρατέστερες τάσεις της βιομη- χανίας συνεδρίων και εκδηλώσεων σε διεθνές επίπεδο είναι διαθέσιμες στη μελέτη του οργανισμού της διεθνούς έκθεσης IBTM που μπορείτε να δείτε στην παρακάτω ηλεκτρονική διεύθυνση: https://www.ibtmworld.com/en-gb/ forms/trends-watch-report.html. O HAPCO & DES παρακολουθεί στενά τις τάσεις σε τακτά χρονικά διαστήματα και συνεργάζεται με τους διεθνείς οργα- νισμούς, με στόχο την ακριβή αποτύπω- ση και εφαρμογή τους. •

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=