Τουριστική Αγορά τ. 287

62 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΙ M ε σημαντικές οικονομικές ζημιές βρίσκει τα ξενοδοχεία της Αθήνας το άνοιγμα της τουριστικής αγοράς, αλλά και με πολύ καλές προοπτι- κές για τον συγκεκριμένο προορισμό. Οι τουρίστες συνεχίζουν να δηλώνουν πολύ ευχαριστημένοι ακόμα και κατά τη διάρκεια της κρίσης και των μέτρων. Ταυτόχρονα, ως τουριστικός προορι- σμός, έχει δυνατότητες να αποκτήσει μια, μοναδική στην Ευρώπη, ξεχωριστή θέση ως «παραθαλάσσια και νησιωτική» πόλη. Μιλώντας για την Αθήνα, αναφερό- μαστε σε όλη την Αττική και στα πανέ- μορφα νησιά του Αργοσαρωνικού που συνθέτουν ένα ιδιαίτερο σύνολο, μονα- δικό στην Ευρώπη, αφού πρόκειται για μια «νησιωτική πρωτεύουσα», η οποία ωστόσο ουδέποτε αξιοποίησε πλήρως αυτό το συγκριτικό πλεονέκτημά της. Η σωστή αξιοποίησή του θα μπορούσε να επιφέρει πολλά θετικά αποτελέσματα, πολλές νέες προοπτικές, καινούργια του- ριστική ταυτότητα για τον προορισμό, αλλά και πλήθος φρέσκιες προτάσεις προς τον επισκέπτη. Η Αθήνα, πρωτεύουσα της χώρας και ταυτόχρονα διεθνής τουριστικός προ- ορισμός υψηλών απαιτήσεων, έχει ήδη αποκτήσει ένα καλό όνομα στη διεθνή τουριστική αγορά. Ωστόσο, με την καλή της φήμη συνυπάρχουν –σαν σε μια μικρογραφία όλης της χώρας– όλα τα ενδογενή, διαχρονικά προβλήματα προς επίλυση, όλες οι νέες προκλήσεις προς διαχείριση και όλες οι εντυπωσιακά πολ- λές προοπτικές – σε ορίζοντα δεκαετιών. Στο άρθρο που ακολουθεί, με θέμα την Αθήνα, συνδέσαμε μια σειρά από «αιτήματα» του προορισμού με την άπο- ΑΘΗΝΑ-ΑΤΤΙΚΗ Προκλήσεις και προοπτικές για τον τουρισμό της πρωτεύουσας Δεν άνοιξαν όλα τα ξενοδοχεία της Αττικής. Με βάση τα μηνύματα της αγοράς, κάποια επέλεξαν να μεταθέσουν την ημερομηνία επανέναρξης της λειτουργίας τους προς τους καλοκαιρινούς μήνες.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=