Τουριστική Αγορά τ. 287

81 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ τις παρούσες συνθήκες, προσπαθεί να επιτύχει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη πληρότητα σε αριθ- μό από δωμάτια πάρα να εξασφαλίσει καλύτερη τιμή. β) στις μονάδες εστίασης: • Τόσο οι όροι υγιεινής όσο και η ασφάλεια των τροφίμων στον χώρο της εστίασης ήταν, είναι και θα είναι περισσότερο επιβεβλημένα. • Ο τρόπος παραλαβής, παρασκευής και προώθη- σης των πρώτων υλών έχει αλλάξει. • Η πανδημία ανάγκασε την εστίαση, μέσω των υπευθύνων της σε κάθε πόστο, να μεριμνά για τη σωστή εφαρμογή των υγειονομικών πρωτο- κόλλων. Τ.Α.: Πόσο και πώς αυτές οι τάσεις επιδρούν ή και διαμορφώνουν τις γαστρονομικές επιλο- γές; Τ.Π.: Η διαμόρφωση των γαστρονομικών προτι- μήσεων όπως και οι επιλογές των επαγγελματιών του χώρου πλέον προσαρμόζονται στη λογική της εξασφάλισης της καλύτερης και, όσο το δυνατόν, πιο ασφαλούς παρασκευής, παρά στην επιλογή πιάτων που μπορεί να κρύβουν αυξημένους κιν- δύνους (πχ. σούσι). Ο γαστρονομικός τουρισμός –στον οποίο η Ελλάδα, ως γαστρονομικός προορισμός, έχει καταφέρει να αποτελεί την πρώτη επιλογή– προ- σαρμόζεται στα νέα δεδομένα και απαιτήσεις. Εδώ είναι σημαντικό να αναφέρει κανείς ότι αυτού του είδους η τουριστική κίνηση στρέφεται σε περιοχές πιο ασφαλείς και με μικρότερη επισκεψιμότητα. Τ.Α.: Υγειονομικά πρωτόκολλα στην εστίαση, μάσκες, αποστάσεις, θερμοκρασία εσωτερικών χώρων, λειτουργία κλιματισμού: πόσο και πώς σας προβληματίζουν; Τ.Π.: Η πρόληψη δεν αποτελεί πρόβλημα. Απενα- ντίας, πρέπει να τονίσουμε και να γίνει κατανοητό ότι είναι υποχρέωση όλων μας να κινηθούμε προς αυτήν την κατεύθυνση, ώστε όλοι μας να είμα- στε υγιείς. Και εμείς, οι εργαζόμενοι, αλλά και οι πελάτες μας. Το μόνο πρόβλημα που μπορεί να θεωρήσουμε ότι δημιουργείται αφορά το οικονο- μικό σκέλος κάθε επιχείρησης. Η εφαρμογή των προβλεπόμενων μέτρων αυξάνει το κόστος λει- τουργίας των επιχειρήσεων, γεγονός που σίγουρα αποτελεί ένα σημείο προβληματισμού. Τ.Α.: Ποιος ο ρόλος της γαστρονομίας και του F&B ως παράγοντας του τουριστικού προϊό- ντος και της ποιότητάς του; Τ.Π.: Σίγουρα η γαστρονομία και το F&B επηρεά- ζουν σε ένα μεγάλο βαθμό το τουριστικό προϊόν και την ποιότητα αυτού. Το τουριστικό μας όμως προϊόν δεν αφορά όμως μόνο τη γαστρονομία μας, αλλά έχει πολλές παραμέτρους, ειδικά τα τελευταία χρόνια με την ανάπτυξη του θεματικού τουρισμού. Στο πλαίσιο αυτό, λοιπόν, θα πρέπει να δοθεί η απαραίτητη προσοχή στο να επαν- δρώσουμε εντατικά όλους τους προορισμούς, κάνοντας την Ελλάδα τον πρώτο τουριστικό προ- ορισμό. Τ.Α.: Η γαστρονομία μπορεί να γίνει «πρε- σβευτής» του τουρισμού στην Ελλάδα και στο εξωτερικό; Τι προτείνετε; Πώς συμμετέχετε; Τι πρωτοβουλίες αναλαμβάνετε ως Λέσχη Αρχι- μαγείρων; Τ.Π.: Πιστεύω ότι η πολιτεία θα πρέπει να απο- κτήσει ένα κοινό σχέδιο προώθησης του γαστρο- νομικού μας τουρισμού, το οποίο όμως καλό είναι να προκύψει ως προϊόν έρευνας σε όλες τις εμπλεκόμενες ομάδες, και όχι από τους λίγους με τις απαραίτητες γνωριμίες, όπως συνέβη με την προσπάθεια της ομάδας γαστροτουρισμού. Η Λέσχη Αρχιμαγείρων Ελλάδος μέσα στα χρόνια συμμετέχει στην προώθηση του γαστρο- τουρισμού, τόσο με την πρωτοβουλία της «GReat Kouzina», η οποία προωθείται με τα γραφεία της στο εξωτερικό, αλλά και με τη συμμετοχή της σε διεθνείς εκθέσεις και θεσμούς που αφορούν τον γαστροτουρισμό. Οποιαδήποτε πρωτοβουλία αφορά την ελληνική γαστρονομία και τις ελληνι- κές πρώτες ύλες είναι μέσα στα ενδιαφέροντα της Λέσχης Αρχιμαγείρων. Είμαστε σε συνεχή αναζή- τηση συνεργασιών που θα μπορούσαν να βοηθή- σουν προς αυτή την κατεύθυνση. • Η «νέα εποχή» στην εστίαση 4 Οι όροι υγιεινής και η ασφάλεια των τροφίμων στον χώρο της εστίασης ήταν, είναι και θα είναι περισσότερο επιβεβλημένα. 4 Ο τρόπος παραλαβής, παρασκευής και προώθησης των πρώτων υλών έχει αλλάξει. 4 Ο τρόπος προώθησης έχει αλλάξει. Βασίζεται περισσότερο στην «υγεία».

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=