Τουριστική Αγορά τ. 287

82 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Food Waste E άν μέχρι σήμερα πιστεύατε ότι για να ακολουθήσει ένα ξενο- δοχείο μια «πράσινη» πολιτική, οι λόγοι είναι κυρίως ηθικής, νομικής υποχρέωσης ή/και μάρ- κετινγκ – δημοσίων σχέσεων, το WWF έρχεται να αποδείξει ότι παράλληλα υπάρχει σαφές οικονομικό κίνητρο, που μπορεί να φτάσει σε επίπεδο μείωσης κόστους έως και 10%, ενώ ίσως το σημα- ντικότερο είναι πως υποδεικνύει πρακτι- κούς τρόπους να το πετύχετε. Το WWF Ελλάς δημιούργησε τον «Οδηγό για τη μείωση της σπατάλης τροφίμων στα ξενοδοχεία», ένα εύχρη- στο εργαλείο για κάθε ξενοδοχείο ή φο- ρέα εστίασης που θέλει να σχεδιάσει ένα εύκολο και ολοκληρωμένο πρόγραμμα μείωσης σπατάλης. Η «Τουριστική Αγορά» στηρίζει την προσπάθεια μείωσης της σπατάλης τρο- φίμων στα ξενοδοχεία και τους χώρους εστίασης παρουσιάζοντας από τον οδη- γό το σύστημα διαλογής και μέτρησης τροφίμων. Ένα ξενοδοχείο μπορεί να εξοικο- νομήσει περίπου 3% στις συνολικές δαπάνες για αγορά τροφίμων. Με τη χρήση διαφόρων συστημάτων μέτρη- σης, η εξοικονόμηση αυτή μπορεί να φτάσει έως και 10%. Αυτό το ποσοστό δεν περιλαμβάνει την πιθανή μείωση των εξόδων διαχείρισης των τροφικών απορριμμάτων. Σε παγκόσμιο επίπεδο, το ένα τρίτο των τροφίμων που παράγονται προς κα- τανάλωση πετιέται. Κοινώς, σχεδόν 1,3 δισ. τόνοι τροφής καταλήγουν στα σκου- πίδια, παρότι θα μπορούσαν να κατανα- λωθούν. Την ίδια στιγμή, 868 εκ. πολίτες παγκοσμίως υποφέρουν από ασιτία. Την άνοιξη του 2017 το WWF, σε συ- νεργασία με την Αμερικανική Ένωση Ξενοδοχείων και Καταλυμάτων (AHLA) και την υποστήριξη του Ιδρύματος Rockefeller, απευθύνθηκε σε γνωστές ξενοδοχειακές μονάδες της Αμερικής, με στόχο την υιοθέτηση αποτελεσματικών πρακτικών για τη μείωση της σπατάλης τροφίμων στον κλάδο. Για τη δημι- ουργία του οδηγού, το WWF Αμερικής συνεργάστηκε με 10 ξενοδοχειακές μο- νάδες διαφορετικών μεγεθών και παρε- χόμενων υπηρεσιών. Αν και η εφαρμογή διέφερε λίγο από μονάδα σε μονάδα, οι περισσότεροι συμμετέχοντες υιοθέτη- σαν την ιδέα. Στην Ελλάδα, η προσπά- θεια προώθησης της ιδέας πήρε τη μορ- φή του προγράμματος «Hotel Kitchen» που ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2019 από το WWF Ελλάς με την υποστήριξη της Unilever Food Solutions. Συμμετείχαν τα ξενοδοχεία Grecotel Cape Sounio (Σού- νιο), Aquila Rithymna Beach (Ρέθυμνο) και Marriott Athens του Ομίλου Χανδρή (Αθήνα). f&b management Πώς να μειώσετε τη σπατάλη και το κόστος τροφίμων: Πρακτικές οδηγίες από τηWWF

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=