Greek Vegan 5

άγνωστο λόγο, ένιωσαν την ανάγκη να στοκάρουν μεγάλες ποσότητες από το συγκεκριμένο προϊόν. Επιστρέφοντας στο κομμάτι των τροφί- μων, και οι Έλληνες καταναλωτές φαίνεται να είναι στα χνάρια των υπόλοιπων χω- ρών κατά κάποιο τρόπο. Στην Ελλάδα, το εναλλακτικό κρέας δεν έχει ακόμη τόσο δυναμική παρουσία στις αλυσίδες λιανι- κής, όπως έχει στις ΗΠΑ και σε άλλες χώ- ρες της Ευρώπης, ωστόσο, το τελευταίο διάστημα, αυτή η εικόνα δείχνει να αντι- στρέφεται. Σήμερα, το κυρίαρχο ζητούμε- νο δεν είναι να υπάρχουν vegan επιλογές εναλλακτικού κρέατος στα ράφια, αλλά να είναι προσιτές και να μη χρειάζεται να «πουλήσεις το αριστερό σου νεφρό για δυο μπιφτέκια», όπως έγραψε με χιούμορ ένας αναγνώστης μας στο facebook. Στη διάρκεια της καραντίνας, επικρά- τησε κι εδώ η τάση για τροφές υγιεινές που θωρακίζουν τον οργανισμό. Έτσι, πρώτα απ’ όλα τον Μάρτιο υπήρξε ση- μαντική άνοδος στις πωλήσεις φυτικών ροφημάτων, με το ποσοστό να υπολογί- ζεται στο 15% με 20%. Σε αυτό έπαιξαν ρόλο και τα δημοσιεύματα που κατέκλυ- σαν το διαδίκτυο εκείνο το διάστημα κι υποστήριζαν ότι τα ζεστά ροφήματα καταπολεμούν τον κορωνοϊό εν τη γενέ- σει του. Επίσης, αυξήθηκαν οι πωλήσεις, όπως ήταν αναμενόμενο, στα ζυμαρικά όλων των ειδών, το ρύζι, τα αλεύρια, καθώς αποτελούν και τα συνήθη προϊόντα που είναι κατάλληλα για αποθήκευση για με- γάλο διάστημα. Αφού, όμως, πέρασε το πρώτο κύμα του «πανικού» που προκά- λεσε η πανδημία, οι περισσότεροι κα- ταναλωτές επέλεξαν να ακολουθήσουν πιο υγιεινά βήματα στη διατροφή τους. Άμεσο αποτέλεσμα ήταν να αυξηθεί η κατανάλωση των φρούτων και των λα- χανικών, κι ιδιαιτέρως των πορτοκαλιών. Εδώ, προφανώς, έχουμε να κάνουμε και πάλι με το θέμα της πανδημίας, καθώς κυκλοφορούσε έντονα η πληροφορία -κι από έγκυρες πηγές- ότι η βιταμίνη C βο- ηθά στην καταπολέμηση του κορωνοϊού. Τα σπόρια είχαν την τιμητική τους Η έκπληξη στα ελληνικά δεδομένα ήταν η «θραύση» που έκαναν οι ξηροί καρποί και κυρίως ο πασατέμπος, ο ηλιό- σπορος κι οι σπόροι καλαμποκιού για ποπ κορν. Οι ατελείωτες ώρες που περ- νούσαν πολλοί από εμάς μπροστά σε μια οθόνη κατά τη διάρκεια της καραντίνας, φαίνεται πως έπαιξαν σημαντικό ρόλο σε αυτή την τάση. Για να κατανοήσουμε το μέγεθος, η αύξηση των πωλήσεων στα συγκεκριμένα προϊόντα άγγιξε το 100%, σε σύγκριση με την περυσινή περίοδο. Τέλος, το σημείο όπου έρχεται και δένει απόλυτα με την εικόνα του εξωτερικού ήταν η αύξηση στις πωλήσεις των οσπρί- ων, που ανήλθε σχεδόν στο 139%, συ- γκριτικά με το 2018. ΕΥΡΏΠΗ: Η ΜΕΓΑΛΎΤΕΡΗ ΑΓΟΡΆ ΦΥΤΙΚΏΝ ΤΡΟΦΊΜΩΝ Γ εωγραφικά, η Ευρώπη εκτιμάται ότι το 2020 ήταν η μεγα- λύτερη αγορά φυτικών τροφίμων, γεγονός που αποδίδεται στην ισχυρή βιομηχανία τροφίμων της Γηραιάς Ηπείρου, στην άνοδο της vegan διατροφής, στην αναζήτηση τροφών πλού- σιων σε φυτική πρωτεΐνη και στις επενδύσεις που γίνονται στον τομέα των φυτικών τροφίμων. Ακόμη, πολλές ευρωπαϊκές χώρες είχαν μεγάλους αριθμούς θυμάτων από την πανδημία. Αυτό, μεταξύ άλλων, είχε ως αποτέλεσμα και την άνοδο του βιγκανισμού, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, στην Ευρώπη, πράγμα που με τη σειρά του βοήθησε σημαντικά στην επέκτα- ση της βιομηχανίας φυτικών τροφίμων. Η Βρετανία είναι η χώρα με το μεγαλύτερο ποσοστό vegans, και για τον λόγο αυτό καταγράφει και τη μεγαλύτερη άνοδο στις πωλήσεις. Τα στατιστικά δείχνουν ότι η ένταξη φυτικών τροφίμων στην καθημερινή διατροφή των Ευρωπαίων δεν είναι μια παροδική μόδα, αλλά μια τάση που ήρθε για να μείνει. Η περίοδος μετά τη λήξη της πανδημίας θα δείξει κατά πόσο αυτή η εκτίμηση θα επιβεβαιωθεί ή όχι. Το σίγουρο είναι πως για να ισχύσει, θα πρέπει να είναι και πιο προσιτά τα φυτικά τρόφιμα. Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν πως αυτό θα συμβεί σίγου- ρα, και φέρνουν ως παράδειγμα τις ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές. Στην αρχή, ήταν πανάκριβες κι έβγαζαν φωτογραφίες χαμηλής ποιότητας, σε σύγκριση με τις παραδοσιακές μηχανές που έπαιρναν φιλμ. Μέσα σε μια δεκαετία, όμως, οι μηχανές με φιλμ πέρασαν στην ιστορία. Μία ανάλογη εξέλιξη αναμένεται να υπάρξει και με τα φυτικά τρόφιμα. Βέβαια, πολλοί φορείς επισημαίνουν ότι δύσκολα θα εξαφανιστούν τα ζωικά προϊόντα από την ανθρώπινη διατροφή. Μπορεί να μειωθούν καταλυτι- κά, αλλά θα συνεχίσουν να υπάρχουν, όπως λένε. Η ιστορία θα δείξει αν έχουν δίκιο ή όχι. ΑΓΟΡΑ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΥ ΚΡΕΑΤΟΣ 2020 - 2030 (ΑΞΊΑ ΣΕ US$) Στο διάγραμμα απεικονίζεται η πρόβλεψη αύξησης της αξίας της αγοράς προϊόντων εναλλακτικού κρέατος κατά τη δεκαετία 2020 – 2030. 48

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=