Page 38 - FS111

Basic HTML Version

38
cover
story
FOOD
Service
k
ΜΑΪΟΣ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2012
συμπληρωματικό), για να εντοπισθούν εκείνα τα στοιχεία που μπο-
ρούν να αποτελέσουν υλικό διαφοροποίησης.
Τα πλεονεκτήματα των καινοτόμων
προϊόντων
Σύμφωνα με τον καθηγητή του τμήματος Τουριστικών Eπιχει-
ρήσων του ΤΕΙ Αθήνας, Δημήτρη Λαλούμη: «Ορισμένα από τα κυ-
ριότερα πλεονεκτήματα των εστιατοριακών προϊόντων που χαρα-
κτηρίζονται ως καινοτόμα είναι τα εξής:
Εντυπωσιάζουν τους καταναλωτές:
Τα νέα προϊόντα αποτε-
λούν εμπειρίες που δημιουργούν συναισθήματα στους καταναλω-
τές. Η συναισθηματική αυτή διέγερση είναι ευχαρίστηση που συμ-
μετέχει θετικά στην ποιότητα του προϊόντος. Κατά συνέπεια, η και-
νοτομία δρα βελτιωτικά στην ποιότητα του προϊόντος.
Επηρεάζουν θετικά την ομογενοποίηση της πελατείας:
Η
καινοτόμος επιχείρηση εστίασης περιορίζει την ανομοιογένεια της
πελατείας της, απλώς και μόνο επειδή είναι καινοτόμος. Ο συγκε-
κριμένος όμως τύπος της καινοτομίας, καθώς και η έντασή της,
παίζουν σημαντικό ρόλο στην περαιτέρω μείωση της ανομοιογέ-
νειας. Σε ένα εστιατόριο, για παράδειγμα,
όπου το φαγητό σερβίρεται σε τραπέζια που
βρίσκονται πάνω σε δέντρα, η πελατεία δεν
μπορεί παρά να είναι νεαρής ηλικίας, σε ένα
bar με κλασικό διάκοσμο και μουσική οι πε-
λάτες είναι πνευματικά καλλιεργημένοι κ.λπ.
Mειώνουν τον ανταγωνισμό, ειδικά για
μία χρονική περίοδο:
Στις επιχειρήσεις
εστίασης αρκεί η τροποποίηση ενός στοιχεί-
ου του επίσημου προϊόντος, ώστε να επηρεαστεί το κεντρικό προϊ-
όν. Τότε το συνολικό προϊόν γίνεται μοντέρνο, δίνει τη δυνατότητα
κοινωνικής επίδειξης στον καταναλωτή του, αποτελεί εμπειρία που
επιδρά θετικά στο συναισθηματικό κόσμο του καταναλωτή και
στην πρώτη κατανάλωση ικανοποιεί την περιέργειά του. Τα καινο-
τόμα προϊόντα επιχειρήσεων εστίασης, όταν εμφανίζονται, αποτε-
λούν μοναδικότητα στην αγορά. Ο πελάτης που βρίσκει ενδιαφέ-
ρον στο προϊόν που προσφέρουν, δεν μπορεί να επιλέξει ανάμεσα
σε άλλες ομοειδείς επιχειρήσεις, αλλά είναι υποχρεωμένος να κα-
ταναλώσει σε αυτές, προκειμένου να δοκιμάσει το συγκεκριμένο
προϊόν.
Τα καινοτόμα προϊόντα είναι αυτοδιαφημιζόμενα:
Ένα μήνυ-
μα που αφορά σε ένα πρωτότυπο προϊόν έχει πολλές πιθανότητες
να ενεργοποιήσει τον καταναλωτή προς στην επιλογή του. Η διαφη-
μιστική δύναμη των καινοτόμων προϊόντων είναι συνήθως ισχυρή
και εξαρτάται από το είδος του προϊόντος και την ένταση της καινο-
τομίας. Σε κάθε περίπτωση όμως, ισχύει ο κανόνας του marketing,
σύμφωνα με τον οποίο κανένα προϊόν δεν είναι κατάλληλο για
όλους τους καταναλωτές. Οι συγκεκριμένες πελατειακές ομάδες
που προτιμούν τα καινοτόμα προϊόντα, ενδια-
φέρονται για την ένταξή τους στους ενημε-
ρωμένους και επίκαιρους καταναλωτές.
Η καινοτομία μπορεί να ενισχύσει τις
πωλήσεις
όταν δεν βρίσκεται στο προϊόν,
αλλά στο διαφημιστικό μήνυμα με το οποίο
παρουσιάζεται. Πολλές επιχειρήσεις παρου-
σιάζουν με νέους πρωτότυπους τρόπους τα
παλαιά προϊόντα τους, με σκοπό να συγκε-
'
Η διαφημιστική δύναμη
των καινοτόμων προϊόντων
είναι συνήθως ισχυρή και
εξαρτάται από το είδος
του προϊόντος και την
ένταση της καινοτομίας.