Food Service τ. 134

21 ΡΕΠΟΡΤΑΖ Food Service: Κύριε Butler, με αφορμή την έκταση που έλαβε η δημοσιοποίηση του «πειράματός» σας, το πρώτο ερώτημα που προ- κύπτει είναι πώς φτάσατε σε αυτή την ιδέα του εν λόγω task; Oobah Butler: Κατ’ αρχάς, οφείλω να τονίσω πως η πρώτη μου –ουσιαστική– εργασία ως δη- μοσιογράφος αφορούσε την επί πληρωμή σύνταξη fake reviews για λογαριασμό εστιατορίων και ξενο- δοχείων και τα οποία αναρτούνταν στο TripAdvisor. Για την ακρίβεια, οι ιδιοκτήτες με πλήρωναν με ποσά της τάξεως των 10 λιρών προκει- μένου να γράψω μια θετική κριτική για την επιχείρησή τους, παρότι δεν την είχα επισκεφτεί ποτέ στη ζωή μου! Με το πέρασμα του χρόνου η ερασιτεχνικού τύπου απασχόλησή μου μετατράπηκε σε εμμονή σε ό,τι αφορά την παρακολούθηση των αξιολογήσεων που αφορούσαν τις εν λόγω επιχειρήσεις. Έφτασα να θε- ωρώ πως η τύχη τους άλλαζε προς το θετικότερο χάρη στη δική μου μικρή παρέμβαση! Διάσταση που –φυσικά– ήταν εξαιρετικά εσφαλμένη και σίγουρα επίπλαστη. Ξέρετε όταν βρίσκεσαι εντός ενός ζητήματος, συνήθως δυσκολεύεσαι αφενός να δεις ξεκάθαρα τα γεγονότα και αφε- τέρου να συλλάβεις συγκεκριμένες ή «φρέσκιες» οπτικές επ’ αυτού. Έτσι, λοιπόν, με αφορμή και την πρότερη εμπειρία μου στο fake content writing, ξεκίνησα να ανα- ρωτιέμαι τι βαθμό επίδρασης άραγε να είχαν τα γραφόμενά μου σε αυτά τα επιμέρους reviews; Ήταν, άραγε, αποτελεσματικά τα όσα περιέγραφα; Κατάφερναν να πείσουν το κατανα- λωτικό κοινό και να το παρακινήσουν να επισκεφθεί μια συγκεκριμένη επι- χείρηση; Βέβαια, δεν σας κρύβω πως υπήρχαν και πιο «διεισδυτικά» ερωτήματα, λ.χ. εάν προέκυψαν περι- πτώσεις χρηστών που αντελήφθησαν πως επρόκειτο για «πληρωμένο» περιεχόμενο και κατ’ επέκταση στε- ρούταν τον βαθμό ανεξαρτησίας όσο και αξιοπιστίας των γραφομένων. Στη συνέχεια και με το πέρασμα του χρόνου τα ερωτήματα… μετεξελί- χθηκαν και μετατράπηκαν σε νέες αμφιβολίες και αγωνίες, που σχημα- τοποιήθηκαν σε πρόσθετα ζητήματα. Στην… εξίσωση εισήλθε δυναμικά ο παράγοντας των «fake news» και έτσι «ζυμώθηκε» και προέκυψε ο βασικός προβληματισμός μου, που είχε να κάνει με το εάν κάποιος με απολύτως υποκειμενικά κίνητρα, περιορισμέ- νο budget και συγκεκριμένο στόχο μπορεί να κυριαρχήσει στην αγορά του, ασχέτως ποιότητας, αισθητικής, περιεχομένου και status. F.S.: Οπότε, αποφασίσατε να… ταράξετε τα νερά του TripAdvisor! O.B.: Το TripAdvisor περισσότερο αποτέλεσε ένα αναγνωρίσιμο και χρηστικό «εργαλείο», μια διαδικτυ- ακή πλατφόρμα που συγκεντρώνει εκατομμύρια χρήστες και έχει ανα- γνωρισμένη δυναμική και εξαιρετικά υψηλό βαθμό διείσδυσης στο κατα- ‘ ‘ Σημαντικό ρόλο αποδείχτηκε πως έπαιξε η λογική της κατάρτισης του μενού του «εστιατορίου», καθώς διατυμπανίζαμε πως βασίζεται σε αισθήσεις και διαθέσεις και όχι σε «παραδοσιακές» νόρμες. Έτσι, λοιπόν, οι ενδιαφερόμενοι όταν εξερευνούσαν το site του εστιατορίου μας, συναντούσαν γευστικές δημιουργίες με εξαιρετικά ευφάνταστους τίτλους, όπως «λαγνεία», «διαλογισμός», «χαρά», «έρωτας», «συμπόνια», «άνεση» κ.ά. ναλωτικό κοινό. Δυστυχώς, πολλοί απέδωσαν στο TripAdvisor τη «στά- μπα» του fake review site, ωστόσο είναι εξαιρετικά δύσκολο για το ίδιο το μέσο να καταφέρει να αναγνωρίζει και να απαλείφει κάθε αντίστοιχη προσπάθεια. F.S.: Θέλετε να μας πείτε πώς σχε- διάσατε και πώς εξελίξατε τη στρα- τηγική σας σχετικά με το εστιατόριο «The Shed at Dulwich;» O.B.: Το κυριότερο στοιχείο της όλης προσπάθειας ήταν το «εστιατόριο» να καταφέρει να ανελιχθεί κατά 18.148 θέσεις, καταλαμβάνοντας την κορυ- φή των γευστικών προτάσεων του TripAdvisor για το Λονδίνο εντός χρο- νικού διαστήματος 8 μηνών. Λαμβά- νοντας αυτό ως σημείο αναφοράς, ξεκίνησα τον σχεδιασμό των απαι- τούμενων ενεργειών που εκτιμούσα πως θα συνεισέφεραν σημαντικά στην

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=