Food Service τ. 135

16 ΑΦΙΕΡΩΜΑ Με βασικά όπλα τη ρευστότητα, τον περιορισμό του λειτουργικού κόστους, την ευρεία γκάμα κωδικών στα προϊόντα τους και θέτοντας ως πρωταρχικό στόχο την ικανοποίηση των απαιτήσεων του σύγχρονου επαγγελματία από τον χώρο του λιανεμπορίου (μίνι μάρκετ, παντοπωλεία) και του HO.RE.CA . (ξενοδοχεία, εστιατόρια, fast food κ.ά.), τα καταστήματα χονδρικής Cash & Carry κατόρθωσαν να εξελιχθούν εν μέσω κρίσης και συνεχίζουν να αποτελούν μία «ελκυστική» επιλογή για την εγχώρια αγορά. Με σύγχρονες υπηρεσίες και ειδικές προσφορές «κερδίζουν» την αγορά της χονδρικής πώλησης Cash & Carry Δ ιαθέτοντας κατά κύριο λόγο μεγάλα καταστήματα, σε περιοχές με εύκολη πρόσβαση για τους επαγγελματίες, που μπορεί να κυμαίνονται από 1.000 έως 3.000 τετραγωνικά και έμφαση στις προσφορές, οι οργανωμένες αλυσίδες χον- δρικής εμφανίστηκαν πιο ανθεκτικές έναντι των παραδοσιακών ελεύθερων χονδρεμπόρων. Ως εκ τούτου και παρά την έντονη κινητικότητα που εμφάνισε ο κλάδος τα τελευταία χρόνια με νέες εισόδους και τρανταχτές αποχωρήσεις, τα Cash & Carry διατήρησαν τη δυναμική τους σχε- δόν σταθερή. Η σταθερότητα που παρουσίασαν οι οργανωμένες αλυσίδες χονδρικής δεν ήταν αυτονόητη και οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη διευρυμένη παρουσία τους, στη γενικευμένη κρί- ση, στα πολυάριθμα «λουκέτα» στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τη συρρίκνωση που υπέστησαν οι παραδοσιακοί χονδρέμποροι, από την έλλειψη ρευστότητας στην αγορά. Τα Cash & Carry αξιοποί- ησαν το βασικό τους πλεονέκτημα, τη δυνατότητα δηλαδή να περιορίζουν τα περιθώρια κέρδους, εφαρμόζοντας ανταγωνιστικότερες τιμολογιακές πολιτικές και επιδίωξαν να «θωρακιστούν» έναντι της λιανικής, αναπροσαρμόζοντας την πολιτική του πελατειακού τους χαρτοφυλακίου.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=