Food Service τ. 135

1 Οι κουζίνες «απενοχοποιούνται» και βγαίνουν μπροστά – πιο μπροστά, δεν γίνεται… Εδώ και αρκετό καιρό παρατηρείται μια έντονη τάση οι κουζίνες να μην αποτελούν το… άβατο σημείο ενός εστιατορίου, που βρίσκεται μακριά από τα αδιάκριτα βλέμματα των πελατών, κα- ταχωνιασμένη κάπου στο βάθος του μαγαζιού ή ακόμη και στον χώρο ακριβώς κάτω από την κύρια σάλα. Πλέον, ολοένα και περισσότερες κουζίνες σχεδιάζονται και τοποθετούνται ακόμη και στο μπροστινό τμήμα του χώρου, με δεύτε- ρη προτιμητέα θέση το κέντρο της σάλας, ενώ την ίδια στιγμή είναι «ανοικτές», αφενός επιτρέ- ποντας στους πελάτες να βλέπουν από πρώτο χέρι τι ακριβώς συμβαίνει κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας του γεύματός τους και, αφετέρου, δίνοντας τη δυνατότητα στα άτομα της κουζίνας να συμμετέχουν ενεργά στη συνολική λειτουργία του χώρου της εστίασης. Η όλη διαδικασία είναι ιδιαίτερα «ζωντανή» και διαδραστική, δίνοντας και τις απαιτούμενες «πινελιές» ψυχαγωγίας στους πελάτες. Η δε παρουσία του προσωπικού της κουζίνας στη σάλα μπορεί να αποδειχτεί καταλυ- τική για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού. 2 Οι πελάτες-φωτογράφοι καθορίζουν τα επίπεδα φωτισμού και τη διαρρύθμιση των χώρων Καθώς η διείσδυση των smartphones είναι κάτι παραπάνω από έντονη και ευρεία, κάθε πελάτης αποτελεί έναν εν δυνάμει φωτογράφο, ωθώντας τους αρχιτέκτονες και τους σχεδιαστές εσωτερικών χώρων να λαμβάνουν στα σοβαρά υπόψη τους πώς θα δείχνουν οι χώροι στις φωτογραφίες κατά τη διάρκεια του σχεδιασμού. Για παράδειγμα, ένας έντονος LED φωτισμός μπορεί να «χαρίσει» συνθήκες που συναντώνται σε στούντιο. Άλ- λες επιχειρήσεις δίνουν βαρύτητα στο συνολικό σκηνικό και στο background του χώρου, με την ύπαρξη έργων τέχνης και γλυπτών, τα οποία και σε ορισμένες περιπτώσεις βρίσκονται κοντά σε branded σήμανση και πινακίδες, δημιουργώντας ένα κομψό περιβάλλον, που ταυτόχρονα κάνει την απαραίτητη σύνδεση με το ίδιο το εστιατόριο. Σε ορισμένες άλλες περιπτώσεις οι επαγγελματίες της μαζικής εστίασης επιχειρούν να βρουν δη- μιουργικούς και ευφάνταστους τρόπους προκει- μένου να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των επισκε- πτών-πελατών, ώστε αυτοί με τη σειρά τους να προβάλουν την επιχείρηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. FOOD FOR THOUGHT 59

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=