Η ΩΡΑ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ
Αυτονόητο είναι ότι σε ένα τέτοιο είδος μετρήσεων, οι απόλυτοι
αριθμοί (ελάχιστο-μέγιστο) των frames στα παιχνίδια δεν έχουν τό-
ση σημασία. Ο λόγος είναι απλός. Είναι σχετικοί. Τι εννοώ; Ας πά-
ρουμε, για παράδειγμα, το Dirt 3 benchmark. Καθεμία από τις οκτώ
συνολικά φορές που το τρέξαμε, η εξέλιξη της κούρσας ήταν δια-
φορετική. Ένας στιγμιαίος συνωστισμός αυτοκινήτων ή μία ανατρο-
πή οχήματος αλλάζουν τον αριθμό των minimum frames. Αντιθέ-
τως, αν αυτά τα περιστατικά απουσιάσουν, ο υψηλότερος αριθμός
θα έρθει πιο εύκολα. Έχει σημασία, λοιπόν, να μην ερμηνεύουμε
απολύτως αυστηρά τους δύο αυτούς αριθμούς, πόσω μάλλον όταν
οι διαφορές είναι πολύ μικρές. Ειδικά για το Dirt 3, είχαμε την ευ-
καιρία να το βαθμολογήσουμε εις διπλούν, καθώς εκτός του Fraps
(version 3.3.1) που εμπιστευτήκαμε στη διάρκεια των μετρήσεων,
χρησιμοποιήσαμε και το in-game benchmark που διαθέτει.
Ξεκινώντας την ανάλυσή μας λίγο ανάποδα, όπως αποτυπώνεται
και στον πίνακα 4, στο 3DMark Vantage πήραμε ακριβώς τα αποτε-
λέσματα που περιμέναμε από ένα τέτοιο benchmark. Τόσο η αύ-
ξηση της μνήμης και της συχνότητας της CPU,όσο και η αλλαγή
της VGA, συνεπικούρησαν στην αύξηση του αποτελέσματος σε
marks. Έτσι λοιπόν, το πρώτο setup (Q6600 στα 2.4GHz, 2GB RAM,
Radeon HD5770) σκόραρε 9331 πόντους, ενώ το όγδοο (Q6600
στα 3.33GHz, 4GB RAM, Radeon HD6870) σκαρφάλωσε στους
15.362 πόντους. Η διαφορά είναι πολύ μεγάλη, στα επίπεδα του
65%! Σε σχέση με το τέταρτο setup, που έφτασε τους 10.268 πό-
ντους υπάρχει απόσταση της τάξης του 10%, ενώ πέμπτο και
όγδοο setup εμφανίζουν μία διαφορά 31.5 εκατοστιαίων μονάδων.
Αυτό που κρατάμε περισσότερο από τις εν λόγω μετρήσεις, είναι
ακριβώς αυτή η 10% διαφορά μεταξύ πρώτου και τέταρτου συστή-
ματος και 31.5% μεταξύ πέμπτου και όγδοου. Θα επαληθευτούν
μέσα από τα games;
Στρέφοντας το βλέμμα μας στον πίνακα 1, έρχεται η πρώτη έκ-
81
PC Master
Το τι τράβηξα για να φέρω εις πέρας το συ-
γκεκριμένο εγχείρημα, καταλαβαίνω ότι θα
είναι δύσκολο να το πιστέψετε. Αφού ολο-
κληρώθηκαν οι μετρήσεις με την HD5770,
ήρθε η ώρα της HD6870. Έχοντας προλάβει
να τρέξει μία φορά το Dirt 3 και το 3DMark
Vantage, έδειξε να παραδίδει πνεύμα, εμφα-
νίζοντας γραμμές επί της οθόνης και κόβο-
ντας την εικόνα στη μέση! Σκεπτόμενος ότι
πιθανώς το OCZ 600 watt PSU δε μπορούσε
να την τροφοδοτήσει ομαλά, η κάρτα επέ-
στρεψε και δοκιμάστηκε στο δικό μου
PC και στο Tagan 1100 watt. Ούτε εκεί
δούλευε πλέον όμως! Θεωρώντας ότι δυ-
στυχώς τα τίναξε, δεν είχα άλλη επιλογή
παρά να απευθυνθώ στον αρχισυντάκτη,
για να μου δανείσει τη δική του MSI Hawk
R6870 Twin FrozrIII. Με το που τοποθετήθη-
κε στο σύστημα δοκιμής όμως, εμφάνισε τα
ίδια συμπτώματα! Πεπεισμένος πλέον ότι
κάτι δε πήγαινε καλά με το OCZ, ξήλωσα το
Tagan από τον προσωπικό μου υπολογιστή
και το μετέφερα σε αυτόν της δοκιμής. Από
εκει και πέρα όλα κύλησαν ομαλά, μέχρι που
το ασύρματο πληκτρολόγιο στα-
μάτησε να ανταποκρίνεται. Χωρίς να διαθέ-
τω κάποιο άλλο ενσύρματο, θεώρησα σκόπι-
μο να αλλάξω μπαταρίες. Φευ, δεν άλλαξε τί-
ποτα. Τελικά το keyboard αποφάσισε να
επανέλθει μία και πλέον ώρα μετά το μουλά-
ρωμά του, έχοντας καταφέρει να με φέρει
στα όρια των νεύρων μου. Η δε Sapphire
6870 αποφάσισε να επαναλειτουργήσει κα-
νονικότατα, αφού δοκιμάστηκε σε ένα άλλο,
τρίτο, τροφοδοτικό και συγκεκριμένα ένα
Akasa 600 watt! Τι να σκεφτεί κανείς έπει-
τα από όλα αυτά; Στο σημείο αυτό θα ήθε-
λα να ευχαριστήσω θερμότατα το φίλο
μου Βενέδικτο Στραβογένη για την ευγε-
νική παραχώρηση όλου του απαραίτη-
του hardware για την επίτευξη πραγμα-
τοποίησης του παρόντος άρθρου.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑΤΟΣ
Πίνακας 5: CRYSIS 2 (μέσω FRAPS)
average frames per second
Πίνακας 6: CRYSIS 2 (μέσω FRAPS)
minimum/maximum frames per second
Ο συνωστισμός που λέγαμε…
Έτρεξε σαφώς καλύτερα
το Crysis σε σχέση με το
παρελθόν.