Page 85 - PCM267

Basic HTML Version

85
PC Master
υποχρεωμένοι να επιλέξετε ομάδες και
skills. O βασικός κανόνας είναι ο εξής: Όσο
κάνεις «κάτι» αυτό το κάτι ανεβαίνει επίπε-
δα. Αναλόγως με τον τρόπο που παίζετε το
παιχνίδι, αυτά τα skills σιγά σιγά αυξάνο-
νται: Αν πολεμάτε συχνά με ένα σπαθί, θα
ανέβει το αντίστοιχο One–Handed Weapon,
αν χρησιμοποιείτε και ασπίδα, θα ανέβει το
Block. Προτιμάτε να ρίχνετε Fireballs; Θα
ανέβει το Destruction σιγά σιγά. Ανοίγετε
σεντούκια και κλειδαριές; Ανοίγει το
Picklocks. Κάνετε Stealth και ρίχνετε με βέ-
λη από μακριά; Ανεβαίνουν τα Stealth και
Archery. Άλλα skills ανεβαίνουν ακόμη πιο
παθητικά και αυτόματα και δεν χρειάζεται
καν να κάνετε κάτι: Αν φοράτε Light
Armor, όσο δέχεστε χτυπήματα, θα ανεβαί-
νει το Light Armor. Με τον καιρό λοιπόν, ο
χαρακτήρας μορφοποιείται αυτόματα ανά-
λογα με τον τρόπο που παίζετε.
Όταν ανεβαίνουμε level, γίνονται βασικά
δύο πράγματα: Πρώτον, μας δίνεται η επι-
λογή ποιο βασικό χαρακτηριστικό θα αυξη-
θεί… Magicka (τροφοδοτεί τα spells),
Health (καθορίζουν τα hitpoints) ή Stamina
(τροφοδοτεί τα σωματικά abilities, το τρέξι-
μο και το όριο βάρους στο inventory). Δεύ-
τερον, μας δίνεται ένας πολύτιμος πόντος
Perk για να επενδύσουμε σε κάποιο από τα
skill trees. Τα trees είναι πολύ καλοσχεδια-
σμένα και χορταστικά και πολλές φορές
δεν ξέρεις πού να ξοδέψεις πρώτα τον πό-
ντο του level, αν σε συμφέρει να απλώσεις
πόντους σε πολλά trees ή να τους κρατή-
σεις για να επενδύσεις σε βάθος σε κάποιο
συγκεκριμένο. Το Archery tree μετά από
λίγο ξεκλειδώνει critical, την ικανότητα για
ζουμ, την επιβράδυνση χρόνου όταν ζου-
μάρετε, γρηγορότερο τράβηγμα βέλους,
περισσότερα βέλη να ανασύρονται από
πτώματα, ακόμη και παράλυση του
εχθρού. Αντίστοιχα η μαγεία ξεκλειδώνει
πιο φθηνά spells, περισσότερα effects και
μεγαλύτερη διάρκεια, τα πολεμικά skill
trees ξεκλειδώνουν υπερ–χτυπήματα, πα-
ραπάνω ζημιά, ενώ τα crafting skills
(Enchanting, Alchemy, Smithing), γίνονται
πολύ πιο αποτελεσματικά αν επενδύσετε
perk points. Το καλό είναι ότι το παιχνίδι,
ακόμη και στο τέλος των 75 επιπέδων, δεν
σας δίνει τόσα perk points ώστε να ξεκλει-
δώσετε τα πάντα και να γίνετε υπερ–χαρα-
κτήρας με ανεπτυγμένα όλα τα skill trees,
κάτι που (θεωρητικά) προωθεί τον παίκτη
να παίξει ξανά με άλλο χαρακτήρα. Προς
το παρόν, μου αρκεί «ένας και καλός», πά-
ντως. Του χρόνου, βλέπουμε!
QUESTS, QUESTS, QUESTS
Τo Skyrim έχει χαρακτηριστεί εύστοχα ως
«Oblivion 2», οπότε ξέρετε ακριβώς πώς κυ-
λά το παιχνίδι: Εξερεύνηση και quests στο
μεγαλύτερο κομμάτι, αντικείμενα και πώλη-
ση, αλλά και αρκετό crafting, χωρίς κανέναν
περιορισμό ή πίεση να προχωρήσετε τη βα-
σική ιστορία της «προφητείας». Από αποστο-
λές δεν υπάρχει παράπονο, τουλάχιστον
από ποσότητα: Εκτός από το βασικό quest
line του παιχνιδιού, υπάρχει μία σειρά απο-
στολών για καθένα από τα Guilds
(Companions, Mages, Thieves Guild, Dark
Brotherhood), υπάρχουν 16 Daedric Quests,
καθώς και άπειρες «κανονικές» αποστολές.
Είναι η πρώτη φορά μάλιστα που βλέπω σε
RPG να υπάρχουν, εκτός από τις «δευτερεύ-
ουσες» αποστολές, και… τριτεύουσες!
Μία λίστα με Miscellaneous tasks γεμίζει
πολύ σύντομα με θελήματα και αποστολές
για καταζητούμενους, στοιχεία για αποστο-
λές από βιβλία, προσκλήσεις, φήμες, εντο-
λές κι ένα σωρό ακόμη. H λίστα των
Miscellaneous δεν παρουσιάζει πρωτοτυ-
πία, αλλά δεν μπορείς να περιμένεις από
μία λίστα με δεκάδες quests που δεν τε-
λειώνει ποτέ, να είναι καθεμία έργο του
Σέξπιρ. Θεωρητικά υπάρχει το πολυδιαφη-
μισμένο σύστημα του Radiant Questing,
όπου το σύστημα φτιάχνει αποστολές κομ-
μένες στα μέτρα μας. Αν κατάλαβα καλά,
έχει να κάνει με το στόχο μίας αποστολής
καταζητούμενου, για παράδειγμα, αν θα
κυνηγήσετε έναν δράκο ή έναν γίγαντα ή
αν μια αποστολή «καθαρίσματος μπου-
ντρουμιού» θα έχει μέσα αράχνες ή σκελε-
τούς. Ψιλά γράμματα.
Στο τέλος του παιχνιδιού και μετά τα
quests, όλα αυτά απλώς βοηθούν στο
meta–gaming κομμάτι, όπου ο Skyrim πλέ-
ον είναι πεδίο πειραματισμού: Να μαζέψεις
achievements, να πειραματιστείς με τον
εξοπλισμό, να χαζοχαρείς με τα σπίτια σου,
να σπρώξεις στα όρια το crafting για να
φτιάξεις φοβερά αντικείμενα. Το crafting
ειδικά έχει πολύ χώρο για πειραματισμό και
ψάξιμο, αφού σας βάζει να μαζεύετε ψά-
ρια, να ψάχνετε για σπάνια βότανα και
φλέβες ορυκτών, ακόμη και για έντομα
που βγαίνουν μόνο τη νύχτα. Παίζω games
εδώ και 26–27 χρόνια και νομίζω ότι είναι η
πρώτη φορά που κυνηγώ πυγολαμπίδες με
το σκληροτράχηλο πολεμιστή μου. Και δεν
αναφέρω τα βιβλία που βρίσκετε σε ράφια
και βιβλιοθήκες, με τεράστια κατεβατά κει-
μένων. Θέλω να ομολογήσω ότι διάβαζα
μόνο τα κείμενα που είχαν σχέση με απο-
στολές, δεν είχα την υπομονή να διαβάσω
δέκα σελίδες για τις τοπικές δοξασίες σε
ένα χωριό στο Hammerfall. Είναι μερικές
φορές που απορείς με τον καθαρό όγκο
του παιχνιδιού και με τα πράγματα που
μπορείς να κάνεις.
TO TEXNIKO KOMMATI
Αν και κάποιοι γκρινιάζουν για τη μηχανή
γραφικών που ουσιαστικά είναι η κλασική
της Bethesda, απλώς κατά πολύ αναβαθμι-
σμένη, πρέπει να πούμε ότι κάνει τη δου-
λειά της, καθώς ζωγραφίζει πανέμορφα το-
πία και παραμυθένιες εκτάσεις. Άγριες
τούνδρες και ανθόσπαρτα λιβάδια, παγω-
μένα ρυάκια και απότομα φαράγγια – πολ-
λές φορές θα κοντοσταθείτε να απολαύσε-
τε τη φύση γύρω σας, να χαζέψετε μία
αλεπού που πίνει νερό, έναν γίγαντα βο-
σκό με τα μαμούθ του.
Ό,τι κι αν απαντήσεις σε έναν διά-
λογο, το ίδιο πράγμα γίνεται.
Έπειτα από πέντε φορές, ο «γρίφος» με τα
σύμβολα χάνει το ενδιαφέρον του.
Όσο κάνεις
«κάτι» αυτό το κάτι
ανεβαίνει επίπεδα.