Page 83 - PCM267

Basic HTML Version

μή 0. Κάθε φορά που η μπάλα μας θα χτυπά στον τοίχο, θα αυξά-
νουμε αυτή τη μεταβλητή κατά 1. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να
εμφανίζουμε τη συγκεκριμένη τιμή στο Text object που πριν από
λίγο δημιουργήσαμε.
Παρατηρήστε ότι στο κάτω μέρος του layout που δουλεύουμε
υπάρχουν δύο tabs: Το Layout Editor και το Event Sheet Editor.
Στο πρώτο βρισκόμασταν συνεχώς μέχρι τώρα και είναι αυτό που
εμφανίζει το layout μας και τα αντικείμενα πάνω σε αυτό. Κλικά-
ρουμε στο Event Sheet Editor tab, λοιπόν, για να ορίσουμε τα
event του παιχνιδιού μας.
Για να προσθέσουμε ένα event, μπορούμε να επιλέξουμε το
Add Event στο Event tab της ribbon bar μας ή επιλέγοντας Insert
Event στο menu που θα εμφανιστεί αν κάνουμε δεξί κλικ στην
οθόνη μας. Θα εμφανιστεί ένα παράθυρο με τίτλο New Condition
(νέα συνθήκη). Επιλέγουμε, λοιπόν, System και κάνουμε κλικ στο
Next. Πηγαίνετε στο tab Start & End, επιλέξτε Start of Layout και
πατήστε Finish. Τι κάναμε μόλις τώρα; Ουσιαστικά είπαμε στο πρό-
γραμμα ότι στην αρχή του layout μας, μόλις, δηλαδή, φορτωθεί
και ξεκινήσει, θα γίνει μία δράση. Αυτή τη δράση θα την ορίσουμε
τώρα και είναι η δήλωση της μεταβλητής μας και η εμφάνισή της
στο Text object μας. Πατήστε, λοιπόν, New Action δίπλα στο event
που μόλις φτιάξατε. Επιλέξτε ξανά System και κλικ στο Next. Πη-
γαίνετε στο tab Global Variables και πατήστε Set Value. Στο παρά-
θυρο που θα εμφανιστεί, πρέπει να δώσετε ένα όνομα στη μετα-
βλητή σας (για να την ξεχωρίζει το πρόγραμμα εφόσον έχουμε και
άλλες μεταβλητές και για να καταχωριστεί σε μία θέση μνήμης
στον υπολογιστή μας) και μία τιμή. Στο Variable, λοιπόν, επιλέξτε
Add New και στο Name δώστε Score ενώ το Type πρέπει να είναι
αριθμός (Number). Τέλος, στο Value δώστε την τιμή 0. Πατήστε
Finish. Μένει να ορίσουμε άλλη μία action, αυτή με την οποία θα
εμφανίζουμε το score στον Text object μας. Πατήστε, λοιπόν, New
Action και στο παράθυρο που θα εμφανιστεί, επιλέξτε το Score και
κλικ στον Next. Από το tab Text επιλέξτε Write Text και ξανά Text.
Παρατηρήστε ότι στο παράθυρο που εμφανίστηκε, το πρόγραμμα
περιμένει να γράψουμε κάτι κάτω από το Text. Εδώ τα πράγματα
γίνονται λίγο «ζόρικα». Θυμηθείτε ότι η μεταβλητή Score μας είναι
global. Πληκτρολογούμε, λοιπόν, Global('Score') και πατάμε Finish.
Το δεύτερο event που θα ορίσουμε, είναι αυτό που θα ενεργοποι-
είται μόλις η μπάλα μας αγγίξει τον τοίχο. Προσθέστε, λοιπόν, ένα
νέο event και στο παράθυρο που θα εμφανιστεί, επιλέξτε το αντικεί-
μενο Ball και Next. Πηγαίνετε στο tab Collisions και επιλέξτε On Colli-
sion with Another Object και Next. Στο νέο παράθυρο επιλέξετε Pick
an Object, επιλέξτε το αντικείμενο Wall και OK. Τέλος, πατήστε Fin-
ish. Τι πετύχαμε εδώ; Ορίσαμε ουσιαστικά ένα event που θα ενεργο-
ποιείται όταν έρθουν σε επαφή δύο αντικείμενα. Είναι ίσως το event
που θα χρησιμοποιήσετε περισσότερο απ’ οποιοδήποτε άλλο στα
παιχνίδια σας. Πατήστε New Action δίπλα στο νέο event σας και επι-
λέξτε ξανά System και στο Global Variables tab επιλέγετε Add Value.
Εδώ επιλέγετε τη μεταβλητή μας και στο Value δώστε την τιμή 1. Εί-
παμε, λοιπόν, στο πρόγραμμα ότι όταν η μπάλα χτυπά στον τοίχο,
το score μας θα αυξάνεται κατά ένα. Προσθέστε ένα ακόμη action
με το οποίο θα περνάμε τη μεταβλητή στο Text object μας (η διαδι-
κασία είναι ακριβώς όπως γράψαμε παραπάνω).
Μένει να ορίσουμε τη συνθήκη που τελειώνει το παιχνίδι μας.
Ορίστε ένα νέο event και επιλέξτε το αντικείμενο Ball. Στο tab Size
& Position επιλέγουμε Object is Outside Layout. Έχουμε τρεις τοί-
χους στο παιχνίδι μας, οπότε αυτό το event θα ενεργοποιείται μό-
νο όταν η μπάλα φύγει στο κάτω μέρος του layout. Προσθέστε μία
νέα action και επιλέξτε System. Εδώ πάμε στο tab Application και
επιλέγουμε Close. Το παιχνίδι μας, λοιπόν, θα κλείνει όταν η μπά-
λα φύγει από τη ρακέτα μας. Αν θέλετε να εμφανίζεται και ένα μή-
νυμα τύπου «game over», τότε μπορείτε να ορίσετε και μία ακόμη
action (πριν από αυτή που κλείνει το project μας), και αυτή κατη-
γορίας System. Εδώ στο tab System επιλέγετε Message Box και
στο Message μπορείτε να πληκτρολογήσετε το μήνυμα που θα εμ-
φανίζεται όταν χάνουμε στο παιχνίδι μας. Μην ξεχάσετε να αποθη-
κεύσετε τη δημιουργία σας από το File–>Save As!
εiςΤε eΤοιΜοι να δηΜιουργhςεΤε;
Μέσα από αυτό το άρθρο προσπαθήσαμε να σας περιγράψουμε
όσο πιο αναλυτικά γίνεται τη δημιουργία ενός απλού παιχνιδιού με
μία πανίσχυρη και πολύπλοκη εφαρμογή, όπως το Construct. Οι
δυνατότητες του Construct είναι αδύνατο να συγκεντρωθούν σε
μερικές σελίδες και αν πραγματικά θέλετε να εντρυφήσετε στα
μυστικά του, τότε θα πρέπει να περάσετε αρκετό χρόνο στα fo-
rums και στο wiki του προγράμματος, στα οποία θα βρείτε tutorials
και πολύτιμη βοήθεια για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίσετε.
Είναι σίγουρο, όμως, ότι με όρεξη, μεράκι και μερικές καλές ιδέες
θα αισθανθείτε, τελικά, υπερήφανοι μπροστά στα δικά σας video
games, όσο απλά και αν είναι αυτά, ειδικά στα πρώτα βήματά σας.
Εμείς εδώ στο περιοδικό περιμένουμε να δούμε τα αποτελέσματα
της δουλειάς σας και, ποιος ξέρει, ίσως το επόμενο indie «διαμα-
ντάκι» να είναι το δικό σας παιχνίδι. Καλές δημιουργίες!
PC
83
PC Master
7
Το forum του Construct Classic θα γίνει ο καλύτερός σας φίλος κατά
τη διάρκεια δημιουργίας των παιχνιδιών σας.
8
Ο Picture Editor της εφαρμογής για να σχεδιάσετε τα δικά σας
sprites. Έχετε άραγε καλλιτεχνική φλέβα;
http://www.scirra.com/construct–classic
Η επίσημη σελίδα της εφαρμογής Construct Classic.
http://www.scirra.com/forum/
Το official forum της εφαρμογής Construct Classic.
http://sourceforge.net/apps/mediawiki/construct
Η wiki page της εφαρμογής Construct Classic.
http://www.scirra.com/construct2
Όταν αισθανθείτε έτοιμοι, μπορείτε να κάνετε το επόμενο
βήμα με το Construct 2.
Χρήσιμα Links