Page 80 - PCM267

Basic HTML Version

σιάσουν τα κέρδη που περίμεναν από αυτές οι επενδυτές. H δημο-
φιλία που αναφέραμε παραπάνω, πώς επιτυγχάνεται; Εδώ μπαί-
νουν στο παιχνίδι οι όροι Virality και Retention.
O όρος Virality, προερχόμενος από τη Βιολογία, χρησιμοποιείται
στην προκειμένη περίπτωση για να περιγράψει πόσο γρήγορα και
ευρέως μεταδίδεται κάποιο application μεταξύ των χρηστών των so-
cial media. Θα μπορούσε να υποστηρίξει κάποιος ότι ένα εθιστικό και
εύκολα προσβάσιμο game έχει από μόνο του υψηλό βαθμό μεταδο-
τικότητας. Σε κάθε περίπτωση όμως έχουμε να κάνουμε με μία αγο-
ρά σκληρού ανταγωνισμού, η οποία παρουσιάζει διαρκώς νέα ενδια-
φέροντα προϊόντα και είναι εύκολο για κάποιο κατά τα άλλα πολλά
υποσχόμενο game να χαθεί σε αυτόν τον κυκεώνα. Έτσι λοιπόν οι
εταιρείες παραγωγής δεν αφήνουν τις δημιουργίες τους στην τύχη
τους και αναλαμβάνουν ενεργό ρόλο στην προώθησή τους.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα εκτενούς viral marketing στρατηγι-
κής είναι η πολιτική προώθησης games που ακολουθεί η Zynga, η
οποία εκμεταλλεύεται την ήδη υπάρχουσα πελατειακή βάση της
στο έπακρο, στην προσπάθειά της να εξασφαλίσει ότι τόσο οι ήδη
χρήστες των άλλων τίτλων της όσο και οι Facebook φίλοι τους θα
λάβουν γνώση της ύπαρξης των προϊόντων της. Ρίχνοντας μία μα-
τιά, π.χ., στο πολύ δημοφιλές CityVille, παρατηρούμε αμέσως κά-
ποια πολύ χαρακτηριστικά σημεία. Το παιχνίδι από την εκκίνησή
του κιόλας μάς παρακινεί να ενημερώσουμε τους φίλους μας στο
Facebook ότι ξεκινήσαμε να το χρησιμοποιούμε, τους πληροφορεί
μέσω wall posts για την πρόοδό μας, προσπαθεί να μας δώσει κί-
νητρα για να τους στείλουμε προσκλήσεις και virtual δώρα για να
παίξουν και αυτοί κ.ο.κ. Παράλληλα, στην κορυφή της οθόνης
υπάρχει μία κυλιόμενη μπάρα με links για τα άλλα games της Zyn-
ga και πληροφόρηση για το αν και ποιοι από τους φίλους μας τα
χρησιμοποιούν. Προχωρώντας και ανεβαίνοντας επίπεδα, το ίδιο το
CityVille μάς υπόσχεται εκλεκτά bonuses, όπως zoning permits (τα
οποία μας επιτρέπουν να αναπτύξουμε την πόλη μας τάχιστα), αν
όμως πρώτα ξεκινήσουμε να παίζουμε και το CastleVille (επίσης
της Zynga) και φθάσουμε τουλάχιστον έως το πέμπτο επίπεδο. Δη-
λαδή, υπάρχουν δύο ξεκάθαροι στόχοι που θέτει η Zynga αναφο-
ρικά με το τι ζητά ως εταιρεία από κάθε χρήστη: Να μεταδώσει το
game που ήδη παίζει σε όσους το δυνατόν περισσότερους από
τους φίλους του και ο ίδιος να δοκιμάσει/προσχωρήσει σε όσο το
δυνατόν περισσότερα από τα άλλα games της (τα οποία με την
σειρά τους θα προσπαθήσουν να μεταδοθούν κ.ο.κ.).
Όλες αυτές οι τεχνικές είναι εύκολο να εξηγηθούν, αν θυμη-
θούμε τη σημασία που έχουν τα metrics για τη βιομηχανία του so-
cial gaming. Κάθε κλικ που κερδίζει ένα app, σημαίνει μεγαλύτερο
MAU, μεγάλο MAU τις περισσότερες φορές οδηγεί σε μεγάλο DAU
και για να μην τα πολυλογούμε, σε μεγαλύτερα έσοδα, που είναι
και ο στόχος.
PC Master
80
Για κάθε μέρα σερί που εμφανίζεστε για να παίξετε, σας περιμένει δωράκι.
Σε εντελώς διαφορετικό αισθητικό μήκος κύματος από την πλειονότητα.
Στην κορυφή της οθόνης βρίσκεται η μπάρα επιλογής των παιχνιδιών
της Zynga. Μία ματιά αρκεί για να δείτε πόσα αιτήματα για βοήθεια από
τους on-line φίλους σας περιμένουν στο inbox.
Οι κλώνοι των Pokemon καλά κρατούν.