Page 98 - PCM267

Basic HTML Version

η σκέψη μας ήταν ορθή. Τέλος, ακόμη και
το path finding αποδεικνύεται προβλημα-
τικό, καθώς ο επιθεωρητής μπορεί περπα-
τώντας να πέσει πάνω σε άλλον χαρακτή-
ρα, ή να μιλάει μαζί του έχοντας γυρισμέ-
νη την πλάτη. Το αστείο της όλης υπόθε-
σης είναι ότι οι αποστάσεις δεν δείχνουν
να τον προβληματίζουν, καθώς είναι σε
θέση να αποκτήσει ένα αντικείμενο που
είναι πολύ ψηλά και μακριά του, απλά με
μία κίνηση του χεριού του. Έχοντας δει
όλα αυτά να συμβαίνουν, δεν μπορώ παρά
να αναρωτηθώ το εξής: Πώς είναι δυνα-
τόν, ως δημιουργός, να σχεδιάζεις ένα
ολόκληρο παιχνίδι, να το προικίζεις με
πολλές και όμορφες τοποθεσίες και να
υποπίπτεις σε τέτοια ανεπίτρεπτα σφάλ-
ματα; Ακόμη κι αν στην πρώτη έκδοσή του
δεν είχες φροντίσει, για οποιονδήποτε λό-
γο, να τα διορθώσεις, είχες όλο το χρόνο
να το πράξεις από τη στιγμή που αποφάσι-
σες να το κυκλοφορήσεις στην αγγλική
γλώσσα. Δεν το έκανες όμως ούτε αυτήν
τη φορά, κάτι που είναι τουλάχιστον απα-
ράδεκτο.
ΑΝ ΕΧΕΙ ΚΑΛΟΥΣ ΓΡΙΦΟΥΣ, ΤΟΥ
ΣΥΓΧΩΡΟΥΜΕ ΠΟΛΛΑ ΑΛΛΑ…
Στο DMH συμβαίνει το εξής παράδοξο:
Από την ώρα που ο Peter περνάει το κατώ-
φλι του ξενοδοχείου, έχει πρόσβαση σε τό-
σο πολλούς χώρους, που δημιουργείται
στον παίκτη η αίσθηση ότι το παιχνίδι θα
έχει, αν όχι τεράστια, πολύ μεγάλη διάρ-
κεια. Τα αντικείμενα που αποτελούν
hotspots είναι ουκ ολίγα, οπότε αρχίζει μο-
νομιάς να πλάθει σενάρια χρήσης στο μυα-
λό του. Σύντομα, όμως, καταλαβαίνει πόσο
έξω έχει πέσει, διαπιστώνοντας ότι, υπό
προϋποθέσεις, η διάρκεια του παιχνιδιού
είναι από πολύ μικρή έως ελάχιστη, χωρίς
να ξεπερνά σε κάθε περίπτωση τις έξι-επτά
ώρες. Τι σημαίνει, όμως, αυτό το «υπό προ-
ϋποθέσεις»;
Οι Ρώσοι σχεδιαστές είχαν την ιδέα της
μη γραμμικής εξέλιξης, από ένα σημείο κι
έπειτα, της περιπέτειας και της ενσωμάτω-
σης εναλλακτικών φινάλε. Ενώ στην αρχή
είναι πολύ συγκεκριμένα τα βήματά μας,
από τη στιγμή που εμφανίζεται ένας ακόμη
χαρακτήρας, μπορούμε να διαλέξουμε τί
θα πράξουμε στη συνέχεια, καθώς εκεί
πλέον είναι δύο τα ζητήματα που μας απα-
σχολούν. Ως ιδέα είναι ομολογουμένως
πολύ ενδιαφέρουσα, η υλοποίησή της
όμως είναι μάλλον τραγική.
Ξεκινώντας, λοιπόν, από το πλέον «πα-
λαβό» στοιχείο, το παιχνίδι δύναται να τε-
λειώσει δίχως να έχει χρησιμοποιηθεί σχε-
δόν κανένα αντικείμενο από το inventory,
την ίδια ώρα που ο παίκτης δεν θα έχει κα-
ταλάβει καλά καλά τι συνέβη, καθώς οι
εξηγήσεις που δίνονται είναι κυριολεκτικά
ελάχιστες. Αυτό μπορεί να συμβεί ακριβώς
διότι οι στόχοι συνέχισης της ιστορίας και
έρευνας του Glebsky καταγράφονται σε
ένα ημερολόγιο που αυτός έχει, οπότε ο
παίκτης σπεύδει να ακολουθεί τις σημειώ-
σεις του.
Από τη στιγμή που εμφανίζεται ο τελευ-
ταίος χαρακτήρας, το πιο πιθανό είναι να
ψάξει να βρει τι συμβαίνει με αυτόν, αφού
εκεί τον οδηγούν και οι επισημάνσεις του
επιθεωρητή. Κάπως έτσι, ενδεχομένως, θα
φτάσει στο πρώτο και εντελώς βιαστικό φι-
νάλε, κάτι που εξαρτάται από την απάντη-
ση που θα δώσει σε μία ερώτηση που του
τίθεται. Αν ξαναφορτώσει το τελευταίο
save του και επιλέξει να απαντήσει διαφο-
ρετικά, θα έχει τη δυνατότητα να προχω-
ρήσει. Αυτό, όμως, που θα τον απασχολεί
PC Master
98
Για να τρέξει ομαλά το DMH, απαραίτητη είναι η εγκατάσταση του DivX player που το συνο-
δεύει. Στα mini games που περιλαμβάνει (σκι, βελάκια, μπιλιάρδο, χαρτιά) δεν είναι υπο-
χρεωτικό να συμμετάσχετε, πλην του μπιλιάρδου –για να κερδίσετε το σάλι της Olga, αν
επιθυμείτε να δείτε το πιο ολοκληρωμένο τέλος (προσοχή, από εδώ και πέρα περιέχονται
σημαντικά spoilers αναφορικά με την εξέλιξη της ιστορίας). Για να το καταφέρετε αυτό,
πρέπει πριν από τη χιονοστιβάδα να είστε με την Olga στο δωμάτιό της, αφού έχετε βρεθεί
μαζί της στο μπαρ και της έχετε δώσει εκεί το σάλι. Στην ερώτηση περί της βαλίτσας, που
θα σας κάνει στη συνέχεια ο Mozes στο γραφείο, θα απαντήσετε αρνητικά, οπότε κατόπιν
θα λάβετε όλες τις εξηγήσεις περί του ξενοδοχείου και του τί πραγματικά συμβαίνει σε αυ-
τό. Aν, προτού γίνει η χιονοστιβάδα, παίζετε μπιλιάρδο με τον Simon ή χαρτιά με τους
Mozes και Du Barnstocre, δεν θα είναι εφικτό να φτάσετε στο συγκεκριμένο φινάλε. Σημει-
ώστε, ακόμα, ότι η ταυτότητα του χαρακτήρα που πεθαίνει, επίσης εξαρτάται από το πού
και με ποιον θα βρίσκεστε εκείνη τη στιγμή, οπότε θα αλλάξουν στο τέλος και οι ρόλοι των
διαφόρων πελατών του ξενοδοχείου, άρα και η τελική εξήγηση για το ποιος είναι τι.
Πάντως, πειστική κι ολοκληρωμένη απάντηση στο ποιο ήταν τελικά το κρυμμένο μυστικό
του ορειβάτη δεν παίρνουμε, αφού και οι φωτογραφίες που αποκτάμε στο τέλος δεν οδη-
γούν τον Glebsky στο παραμικρό συμπέρασμα.
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ (ΠΕΡΙΕΧΟΝΤΑΙ SPOILERS!)
Εντελώς αντιπαθητικός ο Mozes.
Μοιάζει τώρα αυτή για κοπέλα;
Στο σημείο αυτό θα κληθούμε να βρούμε τη
σωστή συνδεσμολογία καλωδίων.