Page 58 - PCM271

Basic HTML Version

PC Master
58
τι είδους και κλάσης όπλα χρησιμοποιούμε. Έτσι, π.χ., o
Guardian που χειρίζεται ένα two hander, αποκτά πέντε skills από
το όπλο του. Αν όμως επιλέξει να γυρίσει σε ασπίδα και ξίφος,
αποκτά τρεις κινήσεις από το ξίφος του και δύο από την ασπίδα
του. Κάθε profession, επίσης, θα έχει τουλάχιστον τρία elite
skills διαθέσιμα για το endgame, τα οποία έχουν λειτουργία πα-
ρόμοια με τα cooldowns στο WoW. Σε όρους gameplay, αυτό
που προσπαθούν να αποφύγουν οι σχεδιαστές είναι να αναγκά-
ζονται οι παίκτες να καταφεύγουν σε πολυάριθμα skill bars και
δεκάδες keybinds για να εκμεταλλευτούν στο μέγιστο τις δυνα-
τότητες του χαρακτήρα τους. Αυτό φαίνεται να δουλεύει ως
έναν βαθμό, αφού κάθε keybind έχει πολλαπλές χρήσεις, κάπως
σαν τον Shadow Priest ή ακόμα καλύτερα τον Warrior και τον
Rogue στο WoW. Ο μεν Priest λαμβάνει μία ξεχωριστή skill bar
στη θέση της βασικής του, όταν μπαίνει σε shadow form, ενώ ο
Rogue έχει μία έξτρα στη stealth φάση και άλλη μία κατά τη
διάρκεια του Shadow Dance Cooldown, ενώ ο Warrior μία για κά-
θε stance! To GW2 προχωράει αυτή την εφαρμογή πολύ παραπέ-
ρα, δίνοντας παρόμοια δυνατότητα σε όλα τα professions. Πά-
ντως, το πιο νεωτεριστικό μέρος της μάχης είναι ο θάνατoς του
χαρακτήρα μας! Ή μάλλον το τελικό στάδιο πριν επέλθει το μοι-
ραίο. Χάνοντας όλο μας το life, περνάμε σε μία φάση απεγνω-
σμένης άμυνας στο έδαφος. Ο χαρακτήρας μας σε αυτήν τη φά-
ση μπορεί να πραγματοποιήσει μόνο μία περιορισμένη σειρά από
μάλλον αδύναμες επιθέσεις (π.χ., ο thief εκτοξεύει δηλητηρια-
σμένες λεπίδες), ελπίζοντας να καταφέρει να σκοτώσει έναν
εχθρό, άρα και να σηκωθεί, ή απλά να κερδίσει χρόνο μέχρι να
έρθει βοήθεια. Αν δεν τα καταφέρει, πεθαίνει οριστικά (όπως συ-
νέβη και στον Guardian μου, όταν σε μία στιγμή απροσεξίας μού
την έπεσαν επτά λύκοι!).
Άλλη μία καινοτομία (τελειωμό δεν έχουν) είναι το σύστημα
άμυνας. Το παιχνίδι σας επιτρέπει (και μάλλον απαιτεί από εσάς)
να πραγματοποιείτε μανούβρες αποφυγής, όπως κυβιστήσεις,
τρέξιμο ή άλματα. Ο αριθμός των αμυντικών κινήσεων περιορίζε-
ται από μία μπάρα ενέργειας, που ξοδεύεται με κάθε κίνηση και
αναπληρώνεται με το χρόνο. Πρακτικά, έχετε περιθώριο για δύο
με τρεις κινήσεις πριν αδειάσει η μπάρα σας. Η μάχη έτσι γίνεται
Στο σύμπαν του Guild Wars με τον όρο profession εννοούμε την
κλάση κάθε χαρακτήρα. Υπάρχουν οκτώ professions τα οποία χω-
ρίζονται σε τρεις ομάδες: τους Scholars (Elementalist,
Necromancer, Mesmer) τους Adventurers (Ranger, Engineer, Thief)
και τους Soldiers (Warrior, Guardian). O διαχωρισμός σχετίζεται με
το gameplay και το ρόλο που αναλαμβάνουν στη μάχη, αλλά έχει
πρωτίστως να κάνει με τον τύπο πανοπλίας που μπορεί να φέρει
κάθε profession. Οι Scholars περιορίζονται στην ελαφριά πανο-
πλία, οι Adventurers φορούν μεσαία, ενώ οι Soldiers, αναμενόμενα,
είναι οι πιο βαριά θωρακισμένοι. Οι Warrior, Elementalist, Mesmer,
Necromancer, Ranger ήταν παρόντες και στο πρώτο μέρος της σει-
ράς, ενώ οι υπόλοιποι τρεις, στη μορφή που εμφανίζονται εδώ,
αποτελούν νέα προσθήκη. Ας δούμε πιο αναλυτικά τι πρεσβεύει κά-
θε profession.
Elementalist:
Ο κλασικός caster κυρίαρ-
χος των στοιχείων της φύσης (φωτιά, νερό,
αέρας, γη). Τέσσερις Σχολές μαγείας σε έναν
χαρακτήρα ακούγεται υπερβολή, αλλά δεν εί-
ναι. Επειδή συνηθίζεται στα MMORPG τα
στοιχεία αυτά να τα μοιράζονται διάφορα
classes και specs, οι σχεδιαστές του GW2
έχουν αναθέσει σε κάθε Σχολή και διαφορετι-
κό ρόλο στη μάχη, ώστε να αποφευχθεί η επι-
κάλυψη αρμοδιοτήτων. Έτσι, λοιπόν, τα ξόρ-
κια του αέρα προορίζονται για στοχευμένες
επιθέσεις σε μονούς αντιπάλους, της φωτιάς
έχουν το χαρακτήρα Area of Effect, του νερού
αποσκοπούν στο να ελέγχουν το πεδίο της
μάχης (crowd control) και να προσφέρουν ία-
ση, ενώ της γης έχουν καθαρά αμυντικό χα-
ρακτήρα.
Ranger:
Ο απαραίτητος ranged
χαρακτήρας. Θηρευτής και ειδικός
της επιβίωσης στη φύση. Αν και τα
τηλεβόλα όπλα είναι η ειδικότητά
του, δεν περιορίζεται σε αυτά. Μα-
κράν το πιο χαρακτηριστικό στοι-
χείο του profession αυτού είναι το
pet που συνοδεύει απαραιτήτως κάθε Ranger. Ανάλογα με το είδος
του, καθορίζει σε μεγάλο βαθμό το gameplay και μάλιστα σε τέτοιο
σημείο που οι σχεδιαστές δεν έχουν εφοδιάσει το profession με ξε-
χωριστό resource system. Το ρόλο αυτό αναλαμβάνει το ίδιο το pet,
καθώς η αποτελεσματική χρήση του απαιτεί εκτενές
micromanagement.
Engineer:
Ο Μηχανικός. Μάστορας των
πυροβόλων όπλων, των κάθε είδους εκρηκτι-
κών και της αλχημείας, προσφέρει με τις νάρ-
κες και τα φλογοβόλα του εκρηκτικό
gameplay. Ουσιαστικά, πρόκειται για το alter
ego του Ranger. Non caster ranged μονάδες
και οι δύο, ο ένας βασίζεται στη φύση και τη
συνεργασία με τα pets του, ενώ ο άλλος προ-
σφέρει το απαραίτητο steampunk στοιχείο με
την τεχνολογία και τα turrets του.
Professions
Ποιος σας είπε, δηλαδή, να μπείτε στη σπηλιά;
Τα imps εδώ είναι ιπτάμενα.