59
PC Master
πολύ πιο άμεση, action-like σε σχέση με τα παραδοσιακά ΜΜΟ,
όπου πολλές φορές oι χαρακτήρες βασίζονται στα passive
attributes ή στα cooldowns (τύπου Evasion) για να αποφύγουν
κάποιο χτύπημα.
Πολύ σημαντικό στοιχείο είναι και το Weapon Swapping. Το
παιχνίδι επιτρέπει στα περισσότερα professions να αλλάζουν με-
ταξύ δύο συγκεκριμένων σετ όπλων. Έτσι, μπορείτε να κρατάτε
ένα σετ για melee και ένα για ranged καταστάσεις ή ένα επιθετι-
κό και ένα αμυντικό, ή έναν συνδυασμό που να επιτρέπει τόσο
την ισχύ όσο και την ίαση. Το σύστημα μου θύμισε το αντίστοιχο
weapon swapping που συνέβαινε στο Diablo II, όπου ο βάρβαρος,
για παράδειγμα, είχε τη δυνατότητα, με το πάτημα ενός κουμπι-
ού, να περάσει από ένα σετ όπλων ωμής ισχύος σε ένα δεύτερο
κατάλληλο για snare. Οι δυνατότητες που προσφέρει αυτό το σύ-
στημα σε συνδυασμό με τη διαφορετική φύση κάθε όπλου μοιά-
ζουν απεριόριστες.
εξερεύνηση και questing
To παιχνίδι διαθέτει μεγάλες και ανοικτές περιοχές με την ανα-
μενόμενη ποικιλία (λιβάδια, δάση, σπήλαια, βουνά, πόλεις, λα-
γκάδια, λόφους, δηλαδή τα γνωστά) καθώς και ένα σύστημα
waypoints για γρήγορη μετακίνηση από τομέα σε τομέα, παρό-
μοιο με αυτό του Sacred. Δυστυχώς, το μέγεθος του χάρτη σημαί-
νει ότι κάθε φορά που χρησιμοποιείτε ένα waypoint θα βλέπετε
loading screen. Αυτό, βέβαια, δεν είναι κάτι το φοβερά μεμπτό,
αλλά γενικά οι σχεδιαστές φαίνεται πως δεν κατάφεραν να δώ-
σουν μία απολύτως συμπαγή αίσθηση του χώρου. Loading screen
θα δείτε και εισερχόμενοι σε πόλεις, ενώ μερικές περιοχές συν-
δέονται με κάποιες άλλες μέσω κάποιων (κάπως αδικαιολόγητων)
portals, τα οποία δίνουν μία εικόνα ασυνέχειας. Το WoW, για πα-
ράδειγμα, έχει καταφέρει να μασκαρέψει καλύτερα τη μετάβαση
από περιοχή σε περιοχή (π.χ., μπαίνοντας σε πλοίο ή ζέπελιν, τo
loading screen παίρνει τη μορφή γεωγραφικού χάρτη, ενώ κατά
Warrior:
O αρχετυπικός πολεμι-
στής, κυρίαρχος της μάχης εκ του
συστάδην. Φοβερά κινητικός, με τα
χτυπήματά του τραντάζει το πεδίο
της μάχης και προκαλεί σύγχυση
και αιμορραγία στους εχθρούς. Επί
της ουσίας, είναι ο τυπικός Warrior
όπως τον ξέρουμε χρόνια τώρα και
τον προτιμάμε μέχρι την τελευταία
σταγόνα… Και αν ποτέ τον αλλάζαμε, πάλι Warrior θα αγοράζαμε! Για
να μιλήσουμε πιο σοβαρά, όντως οι developers δεν πρωτοτυπούν
εδώ. Όποιος έχει παίξει Warrior σε οποιοδήποτε RPG, και πολύ περισ-
σότερο στο WoW, εδώ θα νιώσει σαν στο σπίτι του. Με τις βασικές
επιθετικές κινήσεις του, ο Warrior συγκεντρώνει το επιθετικό του
resource, Adrenaline (αντί για Rage, δηλαδή), το οποίο μπορεί να χρη-
σιμοποιήσει για να εξαπολύσει φονικά special moves. Όσο περισσότε-
ρο το adrenaline, τόσο μεγαλύτερο το damage. Ξανά όπως και στο
WoW, υπάρχουν και εδώ stances – μάλιστα το πιο καταστρεπτικό λέγε-
ται και εδώ Berserker Stance. Όλα ίδια δηλαδή; Πλήξη, ανία, βαρεμά-
ρα; Όχι ακριβώς. Παρ’ ότι είναι ξεκάθαρο ότι οι developers επιθυμούν
να κρατήσουν κάποια professions (όπως τον Warrior) σε παλιές και
δοκιμασμένες κατευθύνσεις, ώστε να μην αποξενώσουν εντελώς το
κοινό, βλέπουμε και εδώ κάποιες φρέσκες προσεγγίσεις. Συγκεκριμέ-
να, υπάρχει ένα σύστημα (τα λεγόμενα chains) που μοιάζει λίγο με τα
combo points, αλλά διαφέρει σε ουσιαστικό βαθμό. Χρησιμοποιώντας
κάποιο weapon skill, με κάθε χρήση αλλάζει η λειτουργία του. Η διαδι-
κασία έχει τρία στάδια. Φανταστείτε, λοιπόν, ότι σκοράρετε combo
points με κάθε χτύπημα, τα οποία απονέμονται σε εσάς και δεν αποτυ-
πώνονται στο στόχο σας.
Guardian:
Ενάρετος, δίκαιος, αλύ-
γιστος, αποφασισμένος μαχητής και
φάρος αυτοθυσίας. Πραγματική στα-
θερά σε σχεδόν κάθε είδους RPG, πό-
τε ως Crusader, πότε ως Τemplar,
Knight ή Avenger, δεν λείπει ούτε από
το GW2. Είναι το profession με την
πιο ξεκάθαρη ροπή προς την προστα-
σία της ομάδας με Area of Effect ασπί-
δες και άλλα κόλπα. Και οι Guardians,
όπως οι αδελφοί στα όπλα Warriors,
προορίζονται για να πολεμούν εκ του
συστάδην, με την πιο αμυντικογενή
φύση του ενός να συμπληρώνει τον επιθετικό παροξυσμό του άλ-
λου. Και εδώ υπάρχει ένα σύστημα παρόμοιο με τα stances αλλά
προσανατολισμένο στην άμυνα. Όμως μη νομίζετε ότι ο Guardian
μπορεί και πρέπει μόνο να αμύνεται, αφού διαθέτει χτυπήματα ικα-
νά να κατεδαφίσουν ακόμα και το σκληρότερο αντίπαλο. Απλά δεν
αφήνει κάτω το μανδύα του προστάτη, ούτε και όταν κραδαίνει με
τα δύο του χέρια τη φοβερή του σφύρα (τι Guardian θα ήταν, άλλω-
στε;). Παλαδίνοι αναθαρρήστε, μπορεί το DIII να σας λησμόνησε,
αλλά στο GW2 είστε παρόντες!
Mesmer:
Ο Γητευτής, αποτελεί κατά την ταπεινή μου γνώμη το χα-
ρακτηριστικότερο profession του σύμπαντος του GW2. Πρόκειται για
έναν caster των Απόκρυφων (Arcane) τεχνών, ο οποίος χειρίζεται με
μαεστρία οπτασίες, οφθαλμαπάτες και νοητικά κόλπα, καταφέρνοντας
να χειραγωγήσει τους εχθρούς του και να
σκορπίσει τη σύγχυση και τον όλεθρο. Το
gameplay του περιέχει στοιχεία που βρί-
σκουμε σε διάφορες παραδοσιακές και μη
Wizard RPG κλάσεις, όπως Conjurer, Arcane
Mage, Illusionist, Shadow Priest κ.ά. Νοητι-
κός πόλεμος, portals, τηλεμεταφορά, mirror
images και γενικά μαγεία που δεν σχετίζεται
με τα στοιχεία της φύσης. Το ιδανικό
profession για όσους αρέσκονται να ανακα-
τεύουν και να μπερδεύουν τον εχθρό τους.
Thief:
Ακόμη ένας αρχετυπικός χαρα-
κτήρας, ο Κλέφτης διαθέτει στο οπλο-
στάσιό του όσα κόλπα περιμένει κανείς
από την κλάση του (κλοπές, πισώπλατα
χτυπήματα, αιφνιδιασμός) και ακόμα
περισσότερα, όπως κάθε σωστός ninja.
Χρησιμοποιεί κλασικά την Απόκρυψη
(stealth) για να προσεγγίσει απαρατή-
ρητος το στόχο του, ενώ μπορεί γρήγο-
ρα να μπαίνει και να βγαίνει από τη μά-
χη χρησιμοποιώντας το προσωπικό του
teleport που ονομάζεται shadow step. Το βασικό resource mechanic
εδώ είναι η πρωτοβουλία (Ιnitiative), η οποία ξοδεύεται στα χτυπήματα
και αναπληρώνεται με το χρόνο. Το όλο πακέτο θυμίζει σε πολύ μεγά-
λο βαθμό το Rogue Class στο WoW και όντως το gameplay είναι πα-
ραπλήσιο, αφού o τρόπος που λειτουργεί το initiative παραπέμπει ευ-
θέως στο energy resource των rogue. Πάντως, δεν μιλάμε απλά για μία
ξεδιάντροπη αντιγραφή, αλλά περισσότερο για ανταλλαγή ιδεών (δά-
νεια-αντιδάνεια). Άλλωστε, το Shadow Step εμφανίστηκε (ως assassin
talent) στο πρώτο Guild Wars λίγους μήνες προτού κάνει το ντεμπούτο
του στο οπλοστάσιο του WoW Rogue. Εξάλλου, ο Thief στην GW2 υλο-
ποίηση βασίζεται πολύ περισσότερο στα ranged attacks απ’ ό,τι τα ξα-
δέρφια του στο WoW. Πολύ ενδιαφέρον skill, επίσης, αποτελεί το
Steal, όπου ο Thief μπορεί να «κλέψει» ιδιότητες από mobs και να τις
χρησιμοποιήσει αυτός (κάπως σαν το Dark Simulacrum spell των
Death Knights).
Necromancer:
O απαραί-
τητος Μύστης των σκοτεινών τε-
χνών, το κακό παιδί των casters,
που δεν διστάζει να τσαλαβου-
τήσει στην πιο μαύρη μαγεία. Οι
Σχολές που μπορεί να διαλέξει
είναι τρεις: μπορεί να ακολουθή-
σει το μονοπάτι του Trickster
(δαιμονικός), του Skull (σκελετι-
κός) ή του Wraith (φάντασμα)
και, ανάλογα με την επιλογή του, φοράει και διαφορετικό προσωπείο.
Όπως καταλαβαίνετε, συνδυάζει στοιχεία από παραδοσιακούς
Summoners, Necromancers και Warlocks. Ο Necromancer χρησιμο-
ποιεί ως resource το life force, το οποίο ξεκινάει από το μηδέν και συ-
γκεντρώνεται με κάθε χτύπημα περίπου όπως και το Adrenaline του
Warrior. Αυτήν τη στιγμή είναι το μοναδικό profession που διαθέτει το
spell fear, κάτι που υποδηλώνει ότι ενδέχεται να είναι πανίσχυρος στη
μάχη PvP.