Page 78 - PCM272

Basic HTML Version

developers, στην προσπάθειά τους να επενδύ-
σουν στο συναισθηματικό δέσιμο του παίκτη με
τις ιστορίες που βιώνει μέσω των games, δίνουν
εσχάτως μεγάλη βάση στην ενσωμάτωση του
ρομαντικού στοιχείου, συνήθως μέσω της δυνατότητας για σύνα-
ψη μίας in-game σχέσης. Βάλτε λοιπόν τα καλά σας, ρίξτε λίγο
άρωμα και πιάστε ένα μπουκέτο λουλούδια: ήρθε ή ώρα για… ρο-
μάντζο!Η έκφραση «συναισθηματικός δεσμός» βρίσκεται τελευταία
στο στόμα μεγάλων εταιρειών του χώρου ως το στοιχείο εκείνο
που θα επιτρέψει την πλήρη απορρόφηση του παίκτη στον κόσμο
ενός game, φυσικά με τον ανάλογο αντίκτυπο στις πωλήσεις. Έχε-
τε αναρωτηθεί, για παράδειγμα, ποιος ήταν ο λόγος που ώθησε
αρκετούς gamers στο να αντιδράσουν τόσο σφοδρά στο τέλος
που επέλεξε η Bioware για το Mass Effect 3; Η ιστορία του gaming
διαθέτει ουκ ολίγα περιστατικά κορυφαίων παιχνιδιών με απογοη-
τευτικά endings, όπως είδατε, άλλωστε, στο σχετικό αφιέρωμα
του προηγούμενου τεύχους από τον Γιώργο «Sephir» Δεμπεγιώτη.
Τι το ιδιαίτερο είχε ο τίτλος της Bioware; Η απάντηση κρύβεται
στους δευτερεύοντες χαρακτήρες, αλλά και στη δυνατότητα για
διατήρηση του ίδιου χαρακτήρα από την αρχή μέχρι το τέλος της
τριλογίας. Οι παίκτες ένιωσαν ότι το επίκεντρο της πλοκής δεν
ήταν ένας τυπικός χαρακτήρας, αλλά ο «δικός τους» Shepard, η
ιστορία του οποίου δεν έμοιαζε με αυτή των άλλων παικτών. Επι-
πλέον, μεγάλο κομμάτι της απήχησης του Mass Effect (και γενικά
των παιχνιδιών της Bioware) οφείλεται στην ύπαρξη ενδιαφερό-
ντων χαρακτήρων, με τους οποίους ο παίκτης αποκτούσε φιλικούς
δεσμούς. Η επέκταση των σχέσεων αυτών στο… κάτι παραπάνω
μοιάζει ως φυσιολογική εξέλιξη και η αλήθεια είναι πως οι ίδιοι οι
gamers συχνά ζητούν αυτή τη δυνατότητα.
Αν επικεντρωθούμε στην περίπτωση των interactive romances,
δηλαδή στις σχέσεις που ο παίκτης μπορεί να επιδιώξει και να συ-
νάψει in-game με δική του πρωτοβουλία, πρωταγωνιστικό ρόλο
έχουν αναμφίβολα τα RPGs. Υπάρχουν όμως και αρκετές περιπτώ-
σεις παιχνιδιών όπου το στοιχείο του romance είχε κεντρικό ρόλο
του Αλέξανδρου «Admiral» Γκέκα alexandros1313@gmail.com
Τα πιο επιτυχημένα games
καταφέρνουν συνήθως να ξυπνήσουν
δυνατά συναισθήματα στους παίκτες
τους. Όταν νιώθουμε οργή και επιθυμία
για εκδίκηση εξαιτίας της προδοσίας
ενός πρώην συμμάχου, όταν γινόμαστε
μάρτυρες του ηρωικού θανάτου ενός
συμπολεμιστή μας και θλιβόμαστε για
την τύχη του, αυτές ακριβώς είναι οι
στιγμές που καθιστούν ένα παιχνίδι
αξιομνημόνευτο και εξασφαλίζουν τη
μακρόχρονη παραμονή του στο πίσω
μέρος του μυαλού μας.
Τα RPGs ιαπωνι-
κής προέλευσης
έδιναν πάντα με-
γάλη έμφαση στο
συναισθηματικό
δεσμό του παίκτη
με τους χαρακτή-
ρες, ειδικά η σει-
ρά Final Fantasy.
PC Master
78