ΧΡΥΣΑ ΑΥΓΑ ΚΑΙ
FRANCHISES
Αγαπητό «PC Master»,
Διαβάζω χρόνια το περιοδικό,
αλλά είναι η πρώτη φορά που
σας γράφω. Πρώτα απ’ όλα,
ήθελα να σας συγχαρώ για την
ποιότητα του περιοδικού, αφού,
παρά τους δύσκολους καιρούς,
δεν γίνονται εκπτώσεις στην
ύλη (ούτε στους ΑΑΑ τίτλους
που δίνετε). Εξαιρετικά άρθρα
και reviews! Ειδικά στο τελευ-
ταίο τεύχος η συνέντευξη με
τον κ. Βαρουφάκη ήταν όλα τα
λεφτά! Θα θίξω δύο θέματα που
έχουν λίγο-πολύ γραφτεί-σχο-
λιαστεί κατά καιρούς, για να
προσθέσω, με τη σειρά μου, τις
απόψεις μου.
Πρόσφατα πήγα σε θερινό σι-
νεμά για να δω το «Αmazing Spi-
derman» (καθώς ο αραχνοήρω-
ας είναι η αδυναμία μου). Κά-
ποια στιγμή, και ενώ έβλεπα την
ταινία, σκεφτόμουν ότι, αν και
έχουν περάσει κοντά δέκα χρό-
νια από την πρώτη ταινία, ακόμα
τα ίδια παίζονται στο σινεμά. Μη
με παρεξηγήσετε, η ταινία είναι
ωραιότατη και δίνει μία διαφο-
ρετική διάσταση στη γνωστή
ιστορία του ανθρώπου-αράχνη.
Αναλογικά το ίδιο, αλλά σε πο-
λύ χειρότερο βαθμό γίνεται στη
βιομηχανία του gaming. Για πα-
ράδειγμα, ορίστε μερικές από
τις «καινούργιες» κυκλοφορίες:
Tomb Raider, XCOM, Brothers in
Arms: Furious 4, Starcraft II:
Heart of the Swarm, Soulcalibur
V, Halo 4, Τony hawk HD (για να
μην αναφερθώ στα ατελείωτα
prequel, sequel, reboot που κυ-
κλοφόρησαν τα τελευταία δύο
χρόνια…).
Αυτά ακριβώς τα παιχνίδια
έπαιζα πριν από 10 και πλέον
χρόνια. Μα τι συμβαίνει; Έχει
ξεμείνει η βιομηχανία από ιδέες;
Τι στο καλό, τόσα άτομα πίσω
από τις εταιρείες και δεν μπο-
ρούν να δημιουργήσουν κάτι
καινούργιο; Είναι ικανοποιημέ-
νοι με το να δίνουν στον κόσμο
το ίδιο προϊόν με βελτιωμένα
γραφικά και «καινούργιες» απο-
στολές; Η μήπως έχουν βρει την
κότα με τα χρυσά αυγά πίσω
από κάθε franchise και παίζο-
ντας με μικρό ρίσκο βγάζουν
ξανά και ξανά τους ίδιους τίτ-
λους;
Για αυτή την κατάσταση, βέ-
βαια, φταίμε κι εμείς, που ό,τι κι
αν μας σερβίρουν, θα το πάρου-
με, αρκεί να έχει τα τρομερά
γραφικά και να έχει διαφημιστεί
και προωθηθεί με τα γνωστά μέ-
σα (βλέπε metacritic effect)…
Πρόσφατα αγόρασα τη retail
έκδοση του Deus ex human rev-
olution. Αφού το τερμάτισα,
σκέφτηκα να βάλω και να παίξω
το original (τι παιχνιδάρα!). Κα-
θώς έκανα εγκατάσταση, σκε-
φτόμουν ότι αν το Steam για
κάποιο λόγο κλείσει όποιο παι-
χνίδι χρησιμοποιεί αποκλειστικά
το DRM του, δεν θα μπορείς να
το παίξεις. Κάτι απαράδεκτο
μεν, που όμως το δεχόμαστε
στους όρους χρήσης του παιχνι-
διού. Το λέει ξεκάθαρα, με την
αγορά του παιχνιδιού δεν αγο-
ράζεις το παιχνίδι, αλλά άδεια
χρήσης μίας υπηρεσίας αορί-
στου χρόνου, την οποία υπηρε-
σία μπορεί η εταιρεία να διακό-
ψει όποτε κρίνει αυτή, χωρίς να
έχει ευθύνη ή να πληρώνει κά-
ποιο τίμημα για αυτό. Η υπηρε-
σία αυτή δεν μεταπωλείται ούτε
μεταβιβάζεται, ούτε δανείζεται,
είναι αυστηρά προσωπική. Με
λίγα λόγια, είναι παράνομο να
δώσω/χαρίσω/δανείσω σε έναν
φίλο μου το νόμιμο αντίγραφο
του παιχνιδιού που έχω αγορά-
σει. Αναρωτιέμαι κι εγώ, με τη
σειρά μου, είναι δυνατόν να
υπάρχει φορέας προστασίας
του καταναλωτή και να επιτρέ-
πει να συμβαίνουν τέτοια πράγ-
ματα; Δηλαδή επειδή υπάρχει η
πειρατεία, θα δίνεται άλλοθι
στην κάθε εταιρεία να χρησιμο-
ποιεί τέτοιες μεθόδους που κα-
ταπατούν τα ανθρώπινα δικαιώ-
ματα; Όταν αγοράζω κάτι, θέλω
να είναι δικό μου. Δηλαδή να
PC Master
140
Αλληλογρα
e-mail:
forum:
O μήνας που πέρασε δεν είχε τις πολλές κυκλοφορίες που θα έχει ο επόμενος (αν
και οριακά μας ξέφυγαν ορισμένα καλά παιχνίδια, όπως το Guild Wars 2, αλλά
αυτό μας δίνει απλά περισσότερο χρόνο να ασχοληθούμε πιο διεξοδικά στο
επόμενο τεύχος). Το τελευταίο τρίμηνο κάθε έτους πάντα συγκεντρώνει τις πιο
μεγάλες κυκλοφορίες. Οπότε, κάντε οικονομίες, βρείτε αρκετό χρόνο, γιατί μας
περιμένει έντονο κάψιμο! Γράψτε μας με τι ασχολείστε, τι σας προβληματίζει και
με ποιο παιχνίδι βασανίζεστε.
Ευτυχώς έχετε και το «PC Master», που σας παρουσιάζει και μερικά τρελούτσικα, underground παιχνίδια!