Page 141 - PC Master τ. 276

141
PC Master
μπορώ να το χρησιμοποιήσω
όποτε, όταν και όπως θέλω. Δυ-
στυχώς, όμως, όπως είναι τα
πράγματα και με τη λογική που
ακολουθούν οι πολυεθνικές,
έχεις περισσότερα κίνητρα να
κατεβάσεις παράνομα ένα παι-
χνίδι. Και δεν μιλάω για το προ-
φανές, ότι είναι τζάμπα. Το κυ-
ριότερο κίνητρο που έχεις για
να κατεβάσεις ένα παράνομο
παιχνίδι/λογισμικό, είναι η ελευ-
θερία χρήσης που μπορείς να
έχεις πάνω σε αυτό: το κατεβά-
ζω, το γράφω σε DVD, το εγκα-
θιστώ όσες φορές θέλω και πάει
λέγοντας...
Επιπλέον, οι retail εκδόσεις
τείνουν να εκλείψουν, αφού
στην καλύτερη των περιπτώσε-
ων θα βρεις μέσα ένα δίφυλλο
που να σου δίνει το link για να
κατεβάσεις το manual. Καλά και
τότε πώς το λένε manual αυτό
το δίφυλλο; (Ανοίγω το κουτί
του Civilization 3 και με πιάνουν
κλάματα! Μanual που είναι κα-
νονικό βιβλίο, στην απλή κανο-
νική έκδοση, παρακαλώ!) Τέλος,
η τιμολογιακή πολιτική παίζει
καθοριστικό ρόλο στην πειρα-
τεία! Εφόσον υπάρχει παγκό-
σμια κρίση, δεν γίνεται ο και-
νούργιος τίτλος να πωλείται
50-60.
Προσωπικά, ακόμα τα
αγοράζω τα παιχνίδια που παί-
ζω, αλλά ταυτόχρονα κατεβάζω
και ένα παράνομο αντίγραφό
τους για να μπορώ να τα έχω
έτοιμα προς χρήση όποτε θέλω
(
όχι να εξαρτώμαι από Internet
DRM κ.λπ.), αλλά δεν ξέρω για
πόσο ακόμα... Kαι θέλω να μου
πείτε εσείς αν και κατά πόσο το
αξίζουν... Στην τελική, αν αγο-
ράζω παιχνίδια με DRM δεν είναι
σαν να συναινώ στη συνέχιση
αυτής της πρακτικής;
Αντώνης, Μυτιλήνη
Υ.Γ.: Για όποιον ενδιαφέρεται
υπάρχει ένα πολύ ενδιαφέρον
βίντεο στο Youtube με τίτλο
«
RMS: Copyright vs Community
greek subtitles», σε οκτώ μέρη,
σχετικά με τα πνευματικά δικαι-
ώματα (έχει άμεση σχέση με την
άδεια χρήσης, στην οποία ανα-
φέρθηκα πιο πάνω). Ο κύριος
που κάνει τη διάλεξη είναι ο
Richard Matthew Stallman,
ιδρυτής του free software
movement.
Φίλε Αντώνη,
Λογικοί, αποδεκτοί και ορθοί
οι προβληματισμοί σου σχετικά
με τα χρυσά αυγά και την κότα.
Η αλήθεια είναι, όμως, αν το
δούμε ρεαλιστικά, ότι παρόμοι-
ες κότες υπάρχουν σε καθετί
εμπορικό: από τα αμάξια μέχρι
τα αθλητικά παπούτσια, από τις
ταινίες μέχρι τα γυαλιά ηλίου,
από τα σουβλάκια μέχρι τα ταξί-
δια αναψυχής. Όταν κάτι «που-
λάει» και πάει καλά ως προϊόν,
ο παραγωγός του το προωθεί. Η
δύναμη είναι στα χέρια μας: αν
δεν το αγοράζουμε (που το
έχουμε πει, αποτελεί τη μόνη
αληθινή «ψήφο» που έχουμε ως
καταναλωτές), τότε δεν θα πάει
καλά και ο παραγωγός αλλάζει
τακτική, ψάχνει για εναλλακτι-
κές. Όσο γίνεται αυτό, είμαστε
(
κατά κάποιον τρόπο) καταδικα-
σμένοι. Ευτυχώς, δεν είναι όλα
τα χρυσά αυγά… κλούβια! Μην
τα ισοπεδώνουμε όλα, δηλαδή,
καθώς υπάρχουν πολλοί τίτλοι
που ναι μεν στερούνται πρωτο-
τυπίας αλλά είναι διασκεδαστι-
κοί. Πάντως, εμείς ως περιοδι-
κό, δίνουμε βαρύτητα και σε in-
die παραγωγές, εναλλακτικές
προτάσεις, όπως βλέπεις και
στα reviews μας.
ΔΕΥΤΕΡΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ
Κατ’ αρχάς, συγχαρητήρια για
την καταπληκτική δουλειά που
κάνετε στο περιοδικό. Χαίρομαι
που βλέπω ότι οι συντάκτες του
«
PC Master» είναι ανεξάρτητοι
και θα πουν τη γνώμη τους, ανε-
ξαρτήτως συμφερόντων. Ωστό-
σο, κάθε άνθρωπος διαφέρει και
έτσι οι συντάκτες διαφωνείτε
συχνά (ένας από τους λόγους
που παίρνω το «PC Master» είναι
η καταπληκτική στήλη Editor’s
Αγαπητό «PC Master», είμαι μεγάλος θαυμαστής σας. O «Ad-
miral» θα με ξέρει ήδη. Ω, ναι, «Αdmiral», εγώ είμαι, με τα
saves του Ηalf Life 2! Πρέπει να με συγχωρέσεις, λαμβάνο-
ντας υπόψη τη μικρή μου ηλικία (14). Γενικά, κινούμαι σε άλ-
λο μήκος κύματος από πολλούς συνομήλικούς μου. Ενώ αυ-
τοί άρχιζαν για εικοστή φορά το Βlack ops, εγώ είχα αρρωστή-
σει με το Νew beginning. Ενώ οι φίλοι μου σκότωναν τον
Solomon στο Battlefield 3, εγώ ήμουν αφοσιωμένος στο
Gemini Rue (ναι, καλά ακούσατε!). Γενικά, είμαι το αντίπαλο
δέος των graphic junkies και παίζει να είμαι ο μόνος άνθρω-
πος που του άρεσε το Duke Nukem Forever, ενώ δεν ήξερα
καν την ύπαρξη του Δούκα πιο πριν! Αλλά ήθελα να πω κάτι
άλλο. Θυμάμαι το ένδοξο τεύχος 266, τότε που γνώρισα το
τωρινό αγαπημένο μου παίγνιο. Ο λόγος για το Timeshift! Ξε-
τρελάθηκα με αυτό το παιχνίδι! Έτσι από περιέργεια κοίταξα
το Metacritic και ένα έχω να πω: το Timeshift είναι ένα από τα
πιο αδικημένα παιχνίδια! Ενώ τα Call of Duty παίρνουν τόσο
καλές κριτικές, όντας ουσιαστικά ξαναζεσταμένο φαγητό,
απορώ γιατί το Timeshift μόλις ξεπέρασε το μέτριο, ενώ οι
μηχανισμοί του είναι πρωτότυποι και φέρνουν νέο αέρα στο
χώρο (δεν είναι, δηλαδή, μία φτηνή αντιγραφή του bullet
time). Μήπως λοιπόν, φοβόμαστε την αλλαγή; Μήπως δεν
μας αρέσει το καινούργιο, επειδή φοβόμαστε να το δοκιμά-
σουμε; Εγώ, πάντως, προτείνω ανεπιφύλακτα το Timeshift σε
όλους τους PC-μαστεραδες. Το θεωρώ εξαιρετικό. Πριν κλεί-
σω, θα ήθελα να πω πόσο πολύ μου αρέσει το περιοδικό σας.
Είστε όλοι σας υπέροχοι και πάντα μου φτιάχνετε το κέφι. Και
πάλι «Admiral», ευχαριστώ για τη βοήθειά σου. Τα λέμε στο
forum!
Romanos Portokalakis
Πάλι καλά που υπάρχουν μερικοί νέοι σαν το φίλο μας και
αναπτερώνονται οι ελπίδες μας για ένα καλύτερο αύριο! Χαι-
ρόμαστε που σου άρεσε το Timeshift. Η αλήθεια είναι ότι πρό-
κειται για εξαιρετικό τίτλο, απλά ίσως δεν είχε διαφημιστεί πο-
λύ ή δεν είχε κάποιο εφετζίδικο όνομα να το συνοδεύει. Κρά-
τα καλά και μην αλλάξεις τα γούστα σου για κανέναν!
Ο ΝΕΟΣ ΕΙΝΑΙ ΩΡΑΙΟΣ
H EΠIΣTOΛH TOY MHNA
Έκαψε καρδιές το Timeshift… και δεν του φαινόταν!