που κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο του 2001. Ο κόσμος του παιχνιδι-
ού συνδύαζε στοιχεία από τη μυθολογική παράδοση των λαών
της Βόρειας Ευρώπης με τυπικό fantasy setting και το σενάριό
του αφορούσε στον κατακερματισμό του κράτους του βασιλιά Αρ-
θούρου σε τρία αντίπαλα κρατίδια/factions μετά το θάνατό του,
τα οποία βρίσκονταν σε κατάσταση διαρκούς πολέμου μεταξύ
τους. Αυτός ο πόλεμος ήταν ο πυρήνας της σπουδαιότερης καινο-
τομίας που εισήγαγε το παιχνίδι, η υλοποίηση της οποίας θεωρεί-
ται από αρκετούς αξεπέραστη μέχρι και σήμερα: το Realm vs
Realm σύστημα μαχών. Συνοπτικά, ήταν ένα νέο σύστημα PVP μά-
χης που τοποθετούσε τους παίκτες μέσα στον πόλεμο του παιχνι-
διού ανάλογα με το faction τους, αμείβοντάς τους με Realm πό-
ντους και ranks ανάλογα με τα κατορθώματά τους σε διάφορα πο-
λεμικά σενάρια (από τυπικά 1 vs 1 σκηνικά έως large scale μάχες
και πολιορκίες οχυρών). To DAoC σύντομα ξεπερνά τα Ultima
Online και Asheron’s Call σε δημοτικότητα, φτάνοντας τους
250.000
συνδρομητές μέσα στον πρώτο χρόνο κυκλοφορίας του
και καταλήγοντας να είναι ο κύριος ανταγωνιστής του EverQuest.
Μέσα στα επόμενα δύο-τρία χρόνια έχουμε έναν καταιγισμό
από νέους ΜΜΟ τίτλους. Κάποιοι ήταν sequels ήδη καθιερωμένων
ΜΜΟs (EverQuest 2, Asheron’s Call 2), κάποιοι απλώς… πέρασαν
και δεν ακούμπησαν (Shadowbane, Earth and Beyond), κάποιοι
ήταν προσπάθειες να σπάσουν το «κατεστημένο» των on-line
RPGs, μεταφέροντας με μεγάλη επιτυχία στη massively
multiplayer διάσταση gameplay μη RPG περιεχομένου (Planetside,
EVE Online)… και ένας από αυτούς ήταν η πρώτη απόπειρα μετά-
βασης σε περιβάλλον ΜΜΟRPG ενός γνωστού franchise (η δεύ-
τερη απόπειρα θα μας απασχολήσει αργότερα), ως συνεργα-
σία μεταξύ των κολοσσών LucasArts και Sony. Πρόκειται
φυσικά για το Star Wars Galaxies, που κυκλοφόρησε το
2003.
Η δράση στο SWG διαδραματιζόταν τον καιρό
της original Star Wars trilogy (συγκεκριμένα ανά-
μεσα στα επεισόδια 4 και 5), και επέτρεπε στους
παίκτες να επισκεφθούν πολλούς από τους γνω-
στούς και αγαπημένους πλανήτες, καθώς και να
γνωρίσουν αρκετούς από τους διάσημους χαρα-
κτήρες των ταινιών. Κυριότερα features του
ήταν η player run οικονομία που βα-
σιζόταν στο εκτενές σύστημα
crafting και professions, το σύστη-
μα μάχης που θύμιζε αρκετά first
person shooter, και (μετά την κυ-
κλοφορία του Jump to
Lightspeed expansion) ο τομέας space combat που θύμιζε αρκετά
τα περασμένα μεγαλεία των TIE Fighter και X-Wing. Το παιχνίδι
ξεκίνησε δυναμικά, προσελκύοντας πάνω από 300.000 συνδρομη-
τές στον πρώτο χρόνο λειτουργίας του, και σίγουρα είχε τις προο-
πτικές για κάτι καλό, αλλά, όπως και τα υπόλοιπα ΜΜΟs της πε-
ριόδου, είχε την ατυχία να συμπέσει χρονικά με μία κυκλοφορία
που τάραξε και συνεχίζει να ταράζει μέχρι σήμερα τα νερά…
Η συγκεκριμένη κυκλοφορία δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστά-
σεις, μια και η ιστορία της επιτυχίας της είναι γνωστή σε όλους και
δεν χρειάζεται πολλή ανάλυση. Με πενταετή κύκλο develop-
ment, το World of Warcraft ανακοινώθηκε τον Σεπτέμβριο του
2001
και κυκλοφόρησε στις 23 Νοεμβρίου 2004, ακριβώς 10 χρό-
83
PC Master
H στιγμή της in game δολοφονίας του Lord British κατά την beta φάση
του Ultima Online θεωρείται δικαίως από τις πιο αξιομνημόνευτες στιγ-
μές στην ιστορία των ΜΜΟs.
Το EverQuest ως gameplay και mechanics είναι αρκετά κοντά σε αυτό
που θα ονομάζαμε σήμερα «τυπικό MMORPG».