Page 47 - PC Master τ. 277

47
PC Master
δεν ξεκινά από μηδενική βάση όπως κάποιοι από τους ανταγωνι-
στές του. H κοινότητα του αρχικού Guild Wars εξασφάλιζε στην
εταιρεία παραγωγής ένα μίνιμουμ πελατείας, κάτι πολύ σημαντικό,
αφού περιόριζε κάπως το επιχειρηματικό ρίσκο. Παράλληλα, εξα-
σφάλιζε τη διαφήμιση από στόμα σε στόμα, κάτι πάντα επιθυμητό.
Και ενώ το πρώτο μέρος της σειράς απέφυγε αριστοτεχνικά την
απευθείας αντιπαράθεση με το WoW βρίσκοντας το δικό του κοινό
και θύλακα, το δεύτερο την επιζητεί. Όχι όμως κατά μέτωπο, αλλά
προτιμά την πλαγιοκόπηση και μόνο αφού μεταφέρει το πεδίο της
μάχης σε κάπως πιο ευνοϊκή τοποθεσία. Τι δεν κατάφερε ποτέ να
αποκτήσει το WoW; Τεράστια battlegrounds εκατοντάδων παικτών.
Το GW2 ποντάρει εκεί. Ποιο είναι το δυνατότερο σημείο του WoW;
Το ποιοτικότατο raiding αναμφίβολα. Το GW2 δεν δίνει καν αυτή τη
μάχη. Πατώντας και στα αναπόφευκτα ανώτερα γραφικά, κατεβαί-
νει ένα με δύο σκαλιά στη hardcore κλίμακα και επιχειρεί να κατα-
στήσει τον εαυτό του ελκυστικό στους νέους παίκτες. Η παγκόσμια
gaming σκηνή ζει μία κοσμογονία, αφού η πελατειακή βάση της δι-
ευρύνεται ταχύτατα καθημερινά και το GW2 θέλει μέρος της πίτας.
Το WoW αντίθετα έχει πολύ πιο περιορισμένα μέσα ελιγμών. Έχει
μία παραδοσιακή βάση να ικανοποιήσει, η οποία πληρώ-
νει καλά και έχει τις ανάλογες απαιτήσεις. Είναι
δυσκολότερο εδώ να τεθεί ένα στοίχημα
μίας εντελώς νέας κατεύθυνσης, γιατί
το ρίσκο είναι μεγάλο και μεταφράζεται σε χαμένο χρήμα.
Ας μη γελιόμαστε, παρά τις διαφορές τους, τα δύο παιχνίδια εί-
ναι ευθέως ανταγωνιστικά. Εκτός από τα πακέτα που θα πωληθούν
και τον αριθμό των συνδρομητών, η απειλή που εκτοξεύει το GW2
προς το WoW μεταφράζεται σε daily log-ins. Μπορεί βέβαια κάποι-
ος να αναρωτηθεί πόση σημασία μπορεί να έχει η καθημερινή πα-
ρουσία στο WoW ενός παίκτη που έχει ήδη πληρώσει τη συνδρο-
μή. Αυτό που συμβαίνει και το γνωρίζει καλύτερα απ’ οποιονδήπο-
τε η Βlizzard από τα σχετικά metrics, είναι ότι το πρώτο ανησυχητι-
κό σύμπτωμα στην πορεία προς την ακύρωση της συνδρομής και
της παραίτησης από το παιχνίδι είναι η αραίωση της παρουσίας
στους servers. Και το GW2, όντας ελεύθερο συνδρομής, μπορεί να
συμβάλει σε αυτό. Ο αγώνας για το retention (τη διατήρηση δηλα-
δή του δυναμικού των παικτών) είναι συνεχής και αδυσώπητος.
το οικονομικO
Το κόστος κάθε παιχνιδιού δεν επηρεάζει την τελική βαθμολογία
του, η οποία βασίζεται αποκλειστικά στα ποιοτικά χαρακτηριστικά.
Αυτό το οποίο αναμφίβολα παίζει ρόλο, είναι η τελική επιλογή του
Το να βαθμολογήσεις ένα MMO σίγουρα
δεν είναι μία απλή διαδικασία. Πώς
ακριβώς μπορεί να αποτυπωθεί σε
αριθμητικούς όρους κάτι που δεν μένει
στατικό, αλλά μεταβάλλεται διαρκώς και
πολλές φορές δραστικά σε πολλά από τα
κρίσιμα συστατικά του; Εκεί που τα περισσότερα
single player games ολοκληρώνουν σε μεγάλο βαθμό τη
διαδικασία εξέλιξής τους την ημέρα της κυκλοφορίας τους, ένα ΜΜΟ
μπορεί να δεχτεί δραστικές αλλαγές με κάθε προγραμματισμένο patch.
Του Βασίλη «Kuivamaa» Ξερικού