καταναλωτή. Όσο εκπληκτικό και αν είναι ένα παιχνίδι, δύσκολα θα
επιτύχει υψηλές πωλήσεις αν απέναντί του έχει ικανό ανταγωνι-
σμό, έστω και κάπως κατώτερο, που κοστίζει τέσσερις με πέντε
φορές φθηνότερα. Αυτό το κομμάτι λοιπόν χρήζει ξεχωριστής
μνείας ειδικά από τη στιγμή που το όο εγχείρημα του GW2 στηρίζει
πολλά στη μη υιοθέτηση του συνδρομητικού μοντέλου.
Την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές (Οκτώβριος 2012), για
να παίξει κάποιος το ολόφρεσκο Guild Wars 2, το μόνο που χρειάζε-
ται να κάνει, είναι να αγοράσει το game στην τιμή των 55 περίπου
ευρώ. Το World of Warcraft όμως είναι εντελώς άλλη ιστορία. Βρί-
σκεται στην αγορά ήδη οκτώ χρόνια και μετράει, εκτός του αρχικού
πακέτου, και τέσσερα ολόκληρα expansions. Ενώ θεωρητικά κάποι-
ος μπορεί να παίξει το παιχνίδι χωρίς τα expansions, κάτι τέτοιο δεν
συνιστάται. Η Blizzard δίνει βάρος πάντα στο φρέσκο υλικό και όποι-
ος μένει πίσω, απλώς χάνει την πρόσβαση στα περισσότερα από τα
νέα χαρακτηριστικά, ενώ και η multiplayer εμπειρία πάσχει. Οι πε-
ρισσότεροι παίκτες απλώς ασχολούνται με το τελευταίο expansion,
αγνοώντας σε μεγάλο βαθμό τα παλιά. Ενώ θεωρητικά η αγορά μό-
νο του βασικού πακέτου αρκεί για να δώσει την πρόσβαση στα πα-
λιά 40άρια raids τύπου Temple of Ahn’Qiraj και Molten Core, είναι
σχεδόν αδύνατο σήμερα να βρει κάποιος 60άρης χαρακτήρας άλ-
λους 39 raiders ίδιου επιπέδου διατεθειμένους να οργανωθούν για
να τρέξουν το instance. Κάτι ανάλογο συμβαίνει, αν και σε μικρότε-
ρο βαθμό, με τα μεταγενέστερα expansions. Επίσης, ας μην ξεχνά-
με την απαραίτητη συνδρομή, που ανάλογα με τη μέθοδο πληρω-
μής, φθάνει έως και τα 13 ευρώ μηνιαίως.
Οπότε αν θέλεις να παίξεις WoW, τι κάνεις; Πιο απλά είναι τα
πράγματα για τους εν ενεργεία παίκτες: το μόνο που έχουν να κά-
νουν είναι να αγοράσουν το Mists of Pandaria στα 35 περίπου ευ-
ρώ και να συνεχίσουν τη συνδρομή τους. Τι γίνεται όμως με όσους
επιθυμούν να ξεκινήσουν τώρα; Πόσο πάει το μαλλί; Λογικότατα η
Blizzard προσφέρει σε χαμηλή τιμή (μεταξύ 15-35 ευρώ) το αρχικό
πακέτο συν τα δύο πρώτα expansions (The Burning Crusade,Wrath
of the Lich King) σε ένα ενιαίο battle chest. Παράλληλα, με λίγο
ψάξιμο μπορεί κάποιος να βρει το προηγούμενο expansion,
Cataclysm, σε τιμή γύρω στα 8-15 ευρώ, κάτι που συρρικνώνει κά-
πως το συνολικό κόστος, το οποίο πάντως παραμένει υψηλό. Από
αυτήν την οπτική γωνία, του νέου δηλαδή χρήστη, το GW2 ξεκινά
με το συγκριτικό πλεονέκτημα. Στην πορεία όμως τι γίνεται;
Γνωρίζουμε ότι τα expansion packs του WoW έρχονται με μία συ-
χνότητα 20-25 μηνών περίπου, αν και η Blizzard έχει εκφράσει την
επιθυμία να επισπεύσει τη διαδικασία. Ενδιάμεσα παραμένει το κό-
στος της συνδρομής. Το GW2 από την άλλη δεν περιλαμβάνει συν-
δρομή. Η επιθυμία των σχεδιαστών και της εκδοτικής εταιρείας εί-
ναι να προσφέρουν διαρκώς νέο υλικό και gameplay. Μέρος αυτού
αναμφίβολα θα έρχεται με τη μορφή expansions, τα οποία πιθανό-
τατα θα έρχονται με μεγαλύτερη συχνότητα από τα αντίστοιχα του
WoW. Αυτό το σημείο χρήζει προσοχής. Αν ρίξουμε μία ματιά στο
Battlefield 3 της EA, θα δούμε ότι η αγορά του αρχικού πακέτου
εξασφαλίζει την πρόσβαση στους servers χωρίς συνδρομή, αλλά η
συνεχής κυκλοφορία νέου υλικού με τη μορφή DLC/expansion ση-
μαίνει ότι αν κάποιος επιθυμεί να επεκτείνει αυτήν την πρόσβαση
PC Master
48
Το loading screen της Northrend μεταξύ 2008 και 2010. Αυτή ήταν η
χρυσή εποχή από άποψη συνδρομών για το παιχνίδι. Παραμένει επίσης
το αγαπημένο μου expansion.
Το πρώτο Guild Wars, «μπαμπάς» του σημερινού.
Οι τεράστιες PvP ζώνες, ένα από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του
GW2.
Ο Greg Street, γνωστός ως Ghostcrawler, από τους κύριους υπεύθυνους
της πορείας του παιχνιδιού σχεδιαστικά εδώ και αρκετά χρόνια – πρώην
θαλάσσιος βιολόγος.