Page 58 - PC Master τ. 277

PC Master
58
J.M.M.:
Υπάρχουν πολλά στοιχεία που αφορούν στο κομμάτι της
έκδοσης: χρηματοδότηση, παραγωγή, δημόσιες σχέσεις, διαφήμιση
και διανομή. Αλλά το μοντέλο του «όλα σε ένα» εκδότη ούτε απευ-
θύνεται ούτε εξυπηρετεί πάντοτε ομοίως τα συμφέροντα εκδότη
και δημιουργού. Ως εκδότες τρίτου παιχνιδιού, δεν χρειάζεται να
χρηματοδοτήσουμε ολόκληρη την παραγωγή (κάτι που έχει ήδη γί-
νει όταν κυκλοφορεί το παιχνίδι στη Γερμανία). Επίσης, δεν υπάρ-
χει τίποτε επιπλέον να δημιουργηθεί. Αναλαμβάνουμε όμως τη
διαφήμιση, τις δημόσιες σχέσεις και βρίσκουμε μία τρίτη εταιρεία
που μπορεί να αναλάβει τη retail διανομή. Αυτό μας κάνει εκδότες
του παιχνιδιού στην περιοχή μας. Όταν όμως αναπτύσσουμε τα δι-
κά μας παιχνίδια, εξακολουθούμε να χρειαζόμαστε τη διανομή και
τουλάχιστον ένα μέρος της χρηματοδότησης. Παρ’ όλο που τεί-
νουμε να αναλαμβάνουμε όλα τα υπόλοιπα ζητήματα που αφο-
ρούν σε μία κλασική έκδοση –καθώς το προτιμούμε– η διανομή και
η χρηματοδότηση από μέρους άλλης εταιρείας την καθιστά εκδότη
μας.
PCM:
Μπορείτε να μας δώσετε πληροφορίες σχετικά με τα επερ-
χόμενα Harvey’s New Eyes, 1954-Alcatraz, A Rabbit’s Apprentice και
Chaos οn Deponia; Μπορούμε να περιμένουμε την αγγλική έκδοσή
τους στα τέλη του 2012 με αρχές του 2013 ή προορίζονται για αρ-
γότερα;
J.M.M.:
Το Harvey’s New Eyes κυκλοφορεί ήδη στο Steam από
τις 16 Οκτωβρίου. Βιαζόμαστε να ολοκληρώσουμε την αγγλόφωνη
έκδοση του Chaos on Deponia, που είναι προγραμματισμένη να κυ-
κλοφορήσει την 6η Νοεμβρίου. Αυτήν τη φορά δεν θέλαμε να
αφήσουμε τους φαν μας να περιμένουν πολύ για τη συνέχεια του
Deponia. Στις 6 Δεκεμβρίου σκοπεύουμε να κυκλοφορήσουμε το A
New Beginning στο Steam. Η γερμανική και η αγγλική έκδοση του
1954-
Alcatraz θα εκδοθούν ταυτόχρονα. Μπορείτε να το περιμένε-
τε στις αρχές του 2013. Το ίδιο σκοπεύουμε να κάνουμε και με το
The Rabbit’s Apprentice, που αναμένεται την άνοιξη του 2013.
Πριν απ’ όλα αυτά όμως, μερικά από τα παλαιότερα παιχνίδια μας
θα καταστούν επιτέλους διαθέσιμα μέσω του Steam.
PCM:
Θα είμαστε ειλικρινείς μαζί σας. Η Easter egg σκηνή στο
Dark Eye: Chains of Satinav, με τον Geron και τη Nuri να έχουν σε-
ξουαλική περίπτυξη μέσα στο τροχόσπιτο της Isida ήταν πολύ ενο-
χλητική και εκνευριστική για τα δικά μας γούστα, ειδικά από τη
στιγμή που ήταν εντελώς εκτός του πνεύματος του παιχνιδιού. Ευ-
τυχώς αφαιρέθηκε στην τελική έκδοση. Πώς και γιατί αποφασίσατε
να τη δημιουργήσετε;
J.M.M.:
Στην ουσία ήταν ένα εσωτερικό αστείο ενός πρώην
υπαλλήλου μας. Μπορώ να καταλάβω απόλυτα ότι κάποιοι δεν το
βρήκαν διασκεδαστικό. Εγώ πάντως πρέπει να ομολογήσω ότι το
βρήκα.
PCM:
Μέχρι προσφάτως μάς είχατε δείξει ότι δεν είστε υπέρμα-
χοι των game sequels. Ακόμη και το Harvey’s New Eyes είναι ένα
spin-off του Edna and Harvey. Τι σας έκανε να αποφασίσατε να δη-
μιουργήσετε την τριλογία του Deponia; Το θεωρείστε ρίσκο ως κί-
νηση;
J.M.M.:
Με το Deponia συνέβη ακριβώς το αντίθετο. Αρχικά θέ-
λαμε να φτιάξουμε ένα τεράστιο παιχνίδι, αλλά καθώς οι ιδέες συ-
νέχιζαν να προκύπτουν, έπρεπε να το χωρίσουμε σε τρία μέρη.
Δεν ήμουν σίγουρος ότι αυτό θα εξυπηρετούσε το project, αλλά
τελικά έτσι αποδείχθηκε.
PCM:
Επιστρέφοντας στη συζήτηση περί δημιουργού και εκδότη,
μέχρι ποιου σημείου μπορεί ο δεύτερος να επηρεάσει ένα παιχνίδι,
πέραν της ημερομηνίας κυκλοφορίας του; Έχει λόγο αναφορικά με
το περιεχόμενό του; Είναι σε θέση να ζητήσει πιθανή αλλαγή σε κά-
ποιο σημείο κατά τη διάρκεια δημιουργίας του;
J.M.M.:
Εξαρτάται από το συμβόλαιο. Στην κλασική σχέση δη-
μιουργού-εκδότη, ο δεύτερος μπορεί και θα επηρεάσει σε μεγά-
λο βαθμό το παιχνίδι. Παρ’ όλα αυτά, από το ξεκίνημά μας ως
εταιρεία θέλαμε να δημιουργούμε τα παιχνίδια μας με το μεγα-
λύτερο δυνατό βαθμό ανεξαρτησίας. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο
πάντοτε προτιμούμε να κάνουμε συμβόλαια συν-εκδοτικής φύ-
Νεαρής ηλικίας αρκετά από τα άτομα που αποτελούν το προσω-
πικό της Daedalic.
Κάποια πολύ πρώιμα σκίτσα του Geron και της Nuri από το Chains of
Satinav.
Διακρίνεται στην οθόνη ένα σκίτσο του Rufus.