Page 15 - PC Master τ. 278

SO LONG, RANDY…
Υπάρχουν κάποιες ειδήσεις που επι-
σκιάζουν οτιδήποτε άλλο συμβαίνει,
ειδικά όταν είναι δυσάρεστες και κά-
νουν τα υπόλοιπα νέα να φαίνονται
ασήμαντα και ανούσια. Ένα τέτοιο νέο
ήταν ο θάνατος του Randy Sluganski,
του ιδρυτή και ιδιοκτήτη για χρόνια
του μεγαλύτερου portal για adventure
games της περασμένης δεκαετίας, της
Just Adventure, που υπέκυψε έπειτα
από χρόνια μάχης με την επάρατη νό-
σο σε ηλικία μόλις 57 ετών. Όταν ο πα-
λιός συνεργάτης του, Παναγιώτης Πα-
νταζής, μου μετέφερε το θλιβερό μα-
ντάτο, αμέσως ήρθαν στα λόγια μου οι
συζητήσεις που κάναμε με τον Randy
γύρω στο 1999, που το δημιούργημά
του ήταν ακόμη στα σπάργανα. Ήταν
η εποχή που τα newsgroups μεσουρα-
νούσαν και η JA δεν είχε τύχει της κα-
λύτερης υποδοχής. Μου έλεγε τότε ότι
δεν θα ησυχάσει μέχρι να καταφέρει
να έχει το σημαντικότερο site για
adventure games στο Ιnternet. Όχι μό-
νο το κατάφερε, αλλά δεν μπορώ να
σκεφτώ κανέναν που να έδωσε τόσο
πολλά στο είδος χωρίς να είναι δημι-
ουργός και μάλιστα σε μία δύσκολη
εποχή γι’ αυτό. Αναμφισβήτητα αφήνει
δυσαναπλήρωτο κενό πίσω του.
15
PC Master
ADVENTURE
NEWS
RPG NEWS
Σ
τα τέλη της δεκαετίας του ’80 η ει-
δοποιός διαφορά, αυτό που ξεχώρισε
τα computer role playing games από
τα τότε επικρατούντα adventures, ήταν το
δικαίωμα επιλογής, τόσο η δυνατότητα
πλήρους διαμόρφωσης του χαρακτήρα κα-
τά τις επιθυμίες του παίκτη όσο και η
«
απελευθέρωση» του κόσμου μέσα στον
οποίο κινούνταν.
Η αποκομιδή επιπέδων εμπειρίας αύξα-
ναν τα στατιστικά και τις δυνατότητες του
χαρακτήρα, βελτιώνοντας άρδην την επίδο-
σή του εντός του παιχνιδιού. Την ίδια στιγ-
μή η απλή μετακίνηση από τη μία προσχε-
διασμένη τοποθεσία στην άλλη, αφού είχαν
εκπληρωθεί οι απαραίτητες προϋποθέσεις,
αντικαταστάθηκε από ανεμπόδιστη περι-
πλάνηση σε κλειστοφοβικούς διαδρόμους
και σκοτεινά δάση.
Στην ουσία όμως, αυτή η αίσθηση ελευ-
θερίας που έδιναν στον παίκτη τα cRPGs
ήταν στην πραγματικότητα πλασματική. Εί-
τε επιλέγατε τον αριστερό είτε το δεξί διά-
δρομο, αναπόφευκτα θα καταλήγατε στην
ίδια κλειδωμένη πόρτα, την οποία ήσασταν
υποχρεωμένοι να ξεκλειδώσετε με συγκε-
κριμένο τρόπο. Στην πραγματικότητα, δη-
λαδή, η απόλυτη γραμμικότητα των
adventures αντικαταστάθηκε από μία ψευ-
δαίσθηση ελεύθερης βούλησης στην εξέλι-
ξη του παιχνιδιού.
Τελικά και στα δύο είδη παιχνιδιών, ο παί-
Skyrim και αποθέωση του replayability.
Aπό το τρίτο Dragon Age.
To Just Adventure δεν θα είναι ποτέ
πια το ίδιο.
Του Παύλου «ShadowCaster» Δημόπουλου
ΚΑΡΜΑ Ή
ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΒΟΥΛΗΣΗ;
TΡITΩΝΕΙ ΚΑΙ ΤΟ DRAGON AGE
Η μεγάλη είδηση στον κόσμο των PRGs
για τον μήνα που πέρασε, είναι βέβαια
η ανακοίνωση του Dragon Age III Inqui-
sition.
Μέχρι στιγμής ξέρουμε ότι οι χάρτες
στο παιχνίδι θα είναι πολύ μεγαλύτεροι
από εκείνους του 2: ένα επίπεδο στο
Dragon Age 3 θα είναι όσο όλα τα επί-
πεδα του Dragon Age 2 μαζί! Στο παι-
χνίδι θα μπορείτε να παίξετε μόνο με
άνθρωπο χαρακτήρα (όχι dwarf, elf
κ.λπ.), αλλά αυτό δεν σημαινει ότι ο
ήρωάς σας θα είναι μονοδιάστατος, κα-
θώς θα υπάρχουν διαφορετικά back-
grounds για να επιλέξετε. Το Inquisition
θα έχει περισσότερο customization από
το Origins, ενώ στο καστ επιστρέφουν
παλιοί χαρακτήρες (έχει επιβεβαιωθεί η
Flemeth). Σημειώστε ότι το παιχνίδι θα
χρησιμοποιεί τη Frostbyte 2, ενώ έχουν
γίνει αναφορές στα κάστρα (των οποί-
ων θα παίρνετε τον έλεγχο, ελπίζουμε
σε φοβερές πολιορκίες)! To Inquisition
βρίσκεται ήδη υπό ανάπτυξη εδώ και
δύο χρόνια και, αν αναλογιστούμε ότι
ακόμα δεν έχουμε δει πολλά πράγματα
από τον τίτλο, θα έχει συνολικά έναν
πολύ μεγάλο κύκλο ανάπτυξης. Αν θυ-
μάστε, το δεύτερο Dragon Age είχε βγει
αρκετά γρήγορα, κάτι που επηρέασε
την ποιότητά του… καλύτερα λοιπόν να
αργήσει και να βγει κάτι επικό.