Page 76 - PC Master τ. 281

PC Master
76
u
Ο πόλεμος φθοράς ΔΕΝ «λέει»!
Αυτό είναι κάτι
που η ίδια η ανθρωπότητα, με εμπειρίες χιλιετιών στην πολεμική τέχνη
έχει διαπιστώσει επανειλημμένα, αλλά επίσης φαίνεται να έχει ξεχάσει
επίσης πολλές φορές, κρίνοντας από την έκβαση πολλών πολέμων
στην ιστορία. Η απλή αυτή αρχή, που υπογραμμίζεται επανειλημμένα
στην «Τέχνη του πολέμου» του Σουν Τζου, είναι γνωστή σε κάθε παίκτη
strategy. Εάν ο παίκτης εμπλακεί σε μία «μάχη χαρακωμάτων» με τον
αντίπαλο, με αργές και δύσκολες προελάσεις ενώπιον λυσσώδους
άμυνας, αυτό σημαίνει εξάντληση των διαθέσιμων πόρων, χρονοβόρο
και πολύ συχνά κουραστικό παιχνίδι και γενικά στερεί από το strategy
σε μεγάλο βαθμό το στοιχείο της στρατηγικής, καθώς από ένα σημείο
και μετά πρόκειται απλά για σπατάλη υλικού. Στο multiplayer (και ειδι-
κά σε κάποιους τίτλους που ενδείκνυνται για πιο «αργό» gameplay,
όπως τα Supreme Commander και ο προκάτοχός τους, Total
Annihilation, αλλά και το C&C Generals) κάποιοι παίκτες τείνουν να
αναγάγουν τον πόλεμο φθοράς σε τέχνη, καταλαμβάνοντας πρώτοι τις
περισσότερες περιοχές με πόρους και στη συνέχεια «στραγγαλίζοντας»
τον αντίπαλο. Πρόκειται για μία πολύ παλιά και πολύ… σπαστική τακτι-
κή, στον αντίποδα της οποίας βρίσκεται φυσικά το…
u
Ο Blitzkrieg είναι… τζόγος.
Ο «κεραυνοβόλος πόλε-
μος» της Βέρμαχτ στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο έχει τις ρίζες του σε αρ-
χαιότατες αντιλήψεις και τακτικές και στα strategy μεταφράζεται ως…
rush: είναι μία κούρσα με το χρόνο που συναντάται κυρίως στο
multiplayer, με τον παίκτη να προσπαθεί να στήσει μία επαρκή
δύναμη, να βρει τον αντίπαλο και να τον βγάλει «νοκ άουτ»
προτού εκείνος προλάβει να «στηθεί». Το rush ως τακτική
περιγράφεται με τρεις λέξεις: «επίθεση, επίθεση, επίθε-
ση». Ο εχθρός πλήττεται ασταμάτητα, μέχρι τελικής πτώ-
σης: κάποια στιγμή θα υποκύψει, καθώς ο rusher έχει ξε-
κινήσει εξαρχής με αυτό το σκεπτικό το παιχνίδι του. Αλλά
Τα ’παμε: η ποσότητα έχει τη δική της ποιότητα!
Κόπος, ώρα, λεφτά, ρίσκο… αλλά αν τελικά τον εκτοξεύ-
σεις και περάσει, τρελαίνεσαι :Ρ
Τα strategy είναι πολλά και τα ιδιαίτερα
χαρακτηριστικά στο gameplay του καθενός άπειρα,
ενώ πολύ συχνά είναι και τεράστιες οι διαφορές
ανάμεσα στο single και το multiplayer ενός τίτλου.
Ωστόσο, γενικοί κανόνες υπήρχαν, υπάρχουν και
θα υπάρχουν, και πολλές φορές έχουν χαραχτεί
στα μυαλά των παικτών με το… δύσκολο τρόπο,
μετά από ώρες επί ωρών αποστολών ή campaigns
που απλά έφτυνες αίμα! Πάμε, λοιπόν…
Γενικές
αρχές που
συναντά
κανείς στα
strategy