R
eview
83
PC Master
στηριώδη συσκευή με το όνομα Codex, η
οποία βρίσκεται μέσα σε ένα εγκαταλε-
λειμμένο αεροσκάφος εκεί κοντά. Αφού
πάρουμε στα χέρια μας το πολυπόθητο
αντικείμενο, επιστρέφουμε στη βάση,
όπου συναντάμε τον General Mahad. Έπει-
τα από έναν σύντομο διάλογο, ο εν λόγω
κύριος σκοτώνει τον Kaufman με συνοπτι-
κές διαδικασίες, παίρνει στα χέρια του το
Codex, διαγράφει κάθε πληροφορία από
αυτό και αυτοκτονεί. Έπειτα από τον πρό-
λογο, επιστρέφουμε 200 χρόνια μετά το
συμβάν, στο New Horizons Lunar Colony,
όπου βρίσκεται ο Isaac. Εμφανώς ταλαιπω-
ρημένος και ελαφρώς γερασμένος ο ήρω-
άς μας, μετά τα τελευταία γεγονότα, προ-
σπαθεί να ξεχάσει, αφήνοντας πίσω την
αγαπημένη του Ellie και μαζί της όλο το
παρελθόν. Εκείνη τη στιγμή εισβάλλουν
στο σπίτι του δύο τύποι, ο Robert Norton
και ο John Carver, για να ζητήσουν τη βοή-
θειά του ώστε να εντοπίσουν την Ellie με
την ομάδα της. Η αλήθεια είναι ότι δεν
μπήκαν με ειρηνικές διαθέσεις στο σπίτι
του Isaac ούτε διαπραγματεύτηκαν ιδιαίτε-
ρα την απόφασή του, μια και το πιστόλι
στον κρόταφο από τον Carver λειτούργησε
καταλυτικά!
Η ιστορία του τρίτου μέρους της σειράς
Dead Space είναι γεμάτη δράση και ανα-
τροπές. Μιλώντας για δράση, να αναφέ-
ρουμε ότι μία από τις μεγαλύτερες διαφο-
ρές του παιχνιδιού σε σχέση με τους προ-
κατόχους του είναι το ότι τα action στοι-
χεία αναλαμβάνουν πρωταγωνιστικό ρόλο,
επισκιάζοντας κάποιες φορές το horror στο
οποίο μας έχει συνηθίσει η σειρά. Σε αρκε-
τά σημεία θα διαπιστώσετε ότι ακόμη και
τα adventure στοιχεία είναι περισσότερα.
Ας πάρουμε λοιπόν ξανά ανά χείρας τα
plasma cutters και μία βαθιά ανάσα, γιατί…
με αυτή θα μείνουμε σε όλη τη διάρκεια
του παιχνιδιού!
LighTs, CAMERA, ACTiON
Σε περίπτωση που οι παραπάνω γραμμές
σάς φαίνονται «κινέζικα» (κοινώς δεν έχετε
ασχοληθεί στο παρελθόν με το συγκεκρι-
μένο τίτλο), μην αποθαρρύνεστε. Το DS3
περιλαμβάνει στην εισαγωγή του ένα χορ-
ταστικό cinematic με την περίληψη όλων
όσα συνέβησαν στα προηγούμενα μέρη, το
οποίο, εκτός από καλοφτιαγμένο, είναι και
πολύ διαφωτιστικό ακόμη και για τους μη
μυημένους.
Ξεκινώντας το παιχνίδι, μπορούμε να
διαλέξουμε ένα από τα τρία modes:
Classic: Για να παίξουμε φυσιολογικά το
παιχνίδι
Pure Survival: Σε βαθμό δυσκολίας Hard
παίζουμε καθαρά για την επιβίωση, δίνο-
ντας έμφαση στη συλλογή αντικειμένων
για crafting, αφού οι εχθροί πεθαίνοντας
δεν αφήνουν κανένα ίχνος health ή armor
Hardcore: To γνωστό και αγαπημένο
mode, στο οποίο ο θάνατος σημαίνει το τέ-
λος του παιχνιδιού
Επιλέγοντας το Classic Mode (για αρχή
τουλάχιστον) η δράση ξεκινά από νωρίς. Η
πλέον οικεία third person camera ακολου-
θεί τον Isaac παντού και ανάλογα με την
περίσταση, δίνει έμφαση στα γεγονότα
που εξελίσσονται. Για παράδειγμα, όταν
πετάμε στον αέρα, η camera σε συνδυα-
σμό με το gameplay κάνουν αισθητή την
έλλειψη βαρύτητας. Πέρα από τα γνωστά
κουμπιά κατευθύνσεων, χρησιμοποιούμε
το το Β για ένα… σκονάκι της σωστής κα-
τεύθυνσης, το E για action, το F για Kinesis
(
το μαγικό χέρι), το C για Freeze, το alt για
Fly όταν η βαρύτητα έχει εξαφανιστεί, και
το space για να ξεζουμίσουμε (κυριολεκτι-
κά) τους ψόφιους εχθρούς, πατώντας τους
σαν σταφύλια. Κατά τη διάρκεια των
quests μπορεί να σας ζητηθεί να πατήσετε
επιπλέον κουμπιά, αλλά τα βασικά είναι
αυτά που μόλις αναφέραμε. Ξεκινώντας το
παιχνίδι, μπορείτε να επιλέξετε το επίπεδο
δυσκολίας που θέλετε, άλλα μην αγχώνε-
στε, αυτό μπορείτε να το αλλάξετε οποια-
δήποτε στιγμή. Στο σημείο αυτό να αναφέ-
ρουμε ότι ο βαθμός δυσκολίας του τίτλου
κλιμακώνεται όσο πλησιάζουμε στο τέλος
του, με αποτέλεσμα κάποια σημεία να μας
ταλαιπωρήσουν λίγο περισσότερο.
Τα γνωστά necromorphs επιστρέφουν
πιο άσχημα από ποτέ και ξεπετάγονται από
παντού με δαιμονισμένη ταχύτητα. Βέβαια,
εκτός από τα γνώριμα πλάσματα, θα δείτε
και πολύ νέο αίμα, αφού τα είδη τους είναι
πολλά και κάποια από αυτά χρειάζονται
διαφορετική αντιμετώπιση. Για παράδειγμα,
υπάρχει το Nexus, ένα εντομοειδές necro-
morph το οποίο μπορεί ακόμη και να κατα-
πιεί ολόκληρο άνθρωπο, οι Wasters οι
οποίοι αρχικά επιτίθενται με τις αξίνες
τους, ενώ στη συνέχεια μεταμορφώνονται
σε πόδια με τρία πλοκάμια, και η λίστα με
τα παράξενα όντα μεγαλώνει... Τα ενοχλη-
τικά τέρατα που δεν πεθαίνουν ακόμη και
αν έχεις τον Steve Papoutsi μπάρμπα, κά-
νουν εξίσου αισθητή την παρουσία τους
(
ευτυχώς όχι για πολύ). Στο σημείο αυτό
αξίζει να αναφέρουμε ότι η Τεχνητή Νοη-
μοσύνη των necromorphs είναι αρκετά
υψηλή, ενώ όσο αυξάνεται ο βαθμός δυ-
σκολίας αυξάνεται και η A.I.
Μία μεγάλη καινοτομία του τίτλου απο-
τελεί το ανθρώπινο είδος. Τι εννοώ; Για
πρώτη φορά στην ιστορία του DS έχουμε
να αντιμετωπίσουμε και ανθρώπους, πέρα
από τα σιχαμερά necromorphs. Αυτός είναι
ένας παραπάνω λόγος που στο συγκεκρι-
μένο τίτλο δόθηκε αρκετά μεγάλη έμφαση
στο cover system. Μέχρι στιγμής ήμασταν
εκτεθειμένοι κάνοντας ακάλυπτα και απρο-
Από δω ο άντρας μου, από δω το αίσθημά
μου!
Πόσες φορές φτάσατε σε αυτό το σημείο και
«
κάτι» σας σταμάτησε;
Μαγευτικά τοπία που κόβουν την ανάσα.
Tα action στοιχεία
αναλαμβάνουν
πρωταγωνιστικό ρόλο,
επισκιάζοντας κάποιες
φορές το horror.