Page 54 - PC Master τ. 282

PC Master
54
Γ
ια τους αμύητους: MOBA = Multiplayer Online Battle
Arena. Έτσι χαρακτηρίζονται ορισμένα παιχνίδια
(
όπως τα DOTA, DOTA 2, League Of Legends) στα οποία
ένας συγκεκριμένος αριθμός παικτών μοιράζεται σε
δύο ομάδες και ρίχνεται σε μία ψηφιακή αρένα όπου
νικάει ο καλύτερος. Αυτά τα παιχνίδια μοιάζουν πολύ
με ένα strategy παιχνίδι (ουσιαστικά, το είδος προέκυψε από
mod του Warcraft 3), αλλά είναι εμπλουτισμένα με άφθονα στοι-
χεία RPG, όπως XP και leveling, αγορά αντικειμένων, skills, μονο-
πάτια με πύργους και minions που αυτοκτονούν πάνω τους κ.λπ.
Εφόσον πρόκειται για strategy υποδομή, ο έλεγχος του χαρακτή-
ρα μας γίνεται με τους παραδοσιακούς μηχανισμούς. Κάμερα ισο-
μετρικής άποψης, point&click για την κίνηση και συνεχής παρα-
κολούθηση του minimap για τυχόν αλλαγές στο πεδίο της μάχης.
Η Hi-Rez studio, όμως, δημιουργός των Global Agenda και Tribes:
Ascend, βάλθηκε να δημιουργήσει ένα MOBA game διαφορετικό
απ’ όλα τα άλλα. Η ιδέα ήταν λαμπρή. «Τι θα λέγατε να βγάζαμε
το strategy στοιχείο από τη συνταγή και να βάζαμε μέσα το
action;» Όπερ και εγένετο… Smite.
ΘνητοI-ΘεοI: ΣημειΩΣατε Χ
Το άλλο στοιχείο που κάνει το Smite να ξεχωρίζει από το σωρό
είναι οι χαρακτήρες/ήρωες που ελέγχουμε στη μάχη. Δεν πρόκει-
ται για τους στερεοτυπικούς medieval/fantasy/anime/ένας-θεός-
ξέρει χαρακτήρες που συναντάμε σε άλλα παιχνίδια. Αντ’ αυτού,
αναλαμβάνουμε τον έλεγχο θεοτήτων και μη της μυθολογίας, τό-
σο της ελληνικής όσο και της αιγυπτιακής, της σκανδιναβικής,
αλλά και της ασιατικής. Πρέπει να ομολογήσω πως η κίνηση αυτή
της Hi-Rez studio είναι εξαιρετική. Ποιος δεν θα ήθελε να ελέγχει
την αγαπημένη του μυθολογική φιγούρα στην επική μάχη για δό-
ξα και φήμη και πολυπόθητα XP; Εκ πρώτης όψεως, φαίνεται ότι
το παιχνίδι έχει απίστευτο βάθος, καθώς η μυθολογία περιέχει
αναρίθμητους χαρακτήρες, καθένας με τις δικές του ιδιαιτερότη-
τες και ιστορία. Με μία πιο κοντινή ματιά, όμως, δεν γίνεται παρά
να απογοητευτούμε, καθώς οι διαθέσιμοι θεοί είναι μόλις 31! Σε
καμία περίπτωση δεν μπορεί να συγκριθεί με τους εκατοντάδες
champions του LoL και του DotA 2. Πρέπει να πούμε το εξής
όμως: το Smite βρίσκεται ακόμα στο στάδιο του beta testing, δη-
λαδή δεν είναι ένα ολοκληρωμένο παιχνίδι. Αν μη τι άλλο, απέχει
πολύ από το να χαρακτηριστεί «έτοιμο», αν και από το χρόνο που
ξόδεψα παίζοντας το παιχνίδι, δεν φαίνεται κάτι τέτοιο, καθώς
δεν βρίσκεις εύκολα ψεγάδια. Αυτό συμβαίνει γιατί η Hi-Rez δού-
λεψε αρκετά πάνω στο Smite έτσι ώστε να είναι άμεσα ελκυστι-
κό στον παίκτη. Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά και ας ρί-
ξουμε μια κοντινή ματιά στο Smite.
Ξεκινάμε με -τι άλλο;- το gameplay. Μπορεί η action νοοτροπία
του τίτλου να ακούγεται περίεργη και ενδιαφέρουσα, αλλά είναι
τόσο διαφορετικό από τα άλλα MOBA games; Κοιτώντας τα διαθέ-
Μήπως ανήκετε στην κατηγορία των MOBA gamers; Αν ναι, έχετε τα
συλλυπητήριά μου. Ασχολείστε με παιχνίδια που απαιτούν ικανότητα,
ταχύτητα, ευφυΐα και συνεχή επαγρύπνηση. Πιθανότατα είστε
«
κολλημένος» στο MOBA game της επιλογής σας και η φράση «Ένα
παιχνίδι ακόμα και τέλος» έχει χάσει το νόημά της.
του Βασίλη «Bilaros» Κασαπίδης