Page 71 - PC Master τ. 282

71
PC Master
Το αγαπημένο μου Unique είναι το Death Harp, το τόξο, όχι μό-
νο επειδή βοήθησα στο σχεδιασμό του (έχει και ένα ποιηματάκι
μου στην περιγραφή), αλλά και επειδή είναι πανέμορφο. Ακόμα
προσπαθώ να βρω ένα για τη Ranger μου στο Hardcore, αν βρεις
κάποιο, το αγοράζω!
Γενικώς, προσθέτουμε διαρκώς νέα πράγματα στο παιχνίδι, οι
προτιμήσεις μου αλλάζουν. Αυτό είναι ένα από τα φοβερά πράγ-
ματα στο PoE, δεν είναι ποτέ στατικό.
PCM:
Το skill tree με τους 1.350 πόντους είναι πολύ εντυπωσιακό.
Όταν (και εάν) θέλετε να βάλετε μία νέα κλάση, δεν θα επηρεα-
στεί αυτή η πολύ ευαίσθητη ισορροπία;
B.W.:
Βασικά δεν έχουμε καν σχέδια για νέα κλάση. Οι έξι κλάσεις
στο PoE δεν προέκυψαν στην τύχη, απορρέουν από τα τρία βασι-
κά στατιστικά. Ήταν λογικό να έχουμε έξι κλάσεις που να στηρί-
ζονται στα Strength, Dexterity, Intelligence. Το καλό με το τερά-
στιο skill tree είναι ότι δεν δυσκολευόμαστε να βάζουμε, να βγά-
ζουμε ή και να αλλάζουμε πράγματα χωρίς να διαταράσσουμε
την ισορροπία των συστημάτων. Αν ήταν μικρό το tree, αφαιρώ-
ντας ένα skill-node θα επηρεαζόταν δραματικά η αρμονία. Άσε
που θα ήμασταν υποχρεωμένοι να δίνουμε full respecs στον κό-
σμο όταν αλλάζαμε κάτι – αυτό είναι αντίθετο με τη φιλοσοφία
μας, να υπάρχει αντίκτυπο στην επιλογή των passives.
PCM:
Υπάρχει μία λεπτή ισορροπία μεταξύ του «Θα μείνουμε πι-
στοί στο αρχικό πλάνο και όραμά μας» και του «Να υποχωρήσου-
με στις απαιτήσεις του κόσμου». Φαντάζομαι πως είναι μία συνε-
χόμενη διαμάχη: λαμβάνετε feedback για πολλά αμφιλεγόμενα
ζητήματα, π.χ., ενστάσεις για το σύστημα του loot, τις ιδιοτρο-
πίες της οικονομίας που δεν έχει χρυσό, κ.λπ. Αν μείνετε πιστοί,
κρατάτε τον πυρήνα σας αλλά δεν επεκτείνεστε, αντίθετα, αν
επεκταθείτε, ίσως χάσετε το στάτους του «σκληροπυρηνικού» και
τους οπαδούς σας. Πώς το χειρίζεστε αυτό;
B.W.:
Εξαιρετική ερώτηση. Όπως σωστά είπες, υπάρχουν πολλά
συστήματα στους βασικούς μηχανισμούς του PoE που γίνονται
συχνά αιτίες αντιπαράθεσης. Στο φόρουμ εμφανίζονται συχνά
σχόλια για τα ζητήματα που είπες, όπως το FFA σύστημα του loot,
η απουσία ενός auction house, η απουσία μίας κοινής νομισματι-
κής μονάδας, η απόφαση να μην υπάρχει πλήρες respec κ.λπ.
Μέχρι ένα σημείο, είμαστε αναγκασμένοι ως developers να
εμπιστευτούμε το ένστικτό μας για το τι είναι «καλό» για το παι-
χνίδι μας. Είχαμε πάνω από έξι χρόνια για να σκεφτούμε καλά
όλα τα συστήματα του PoE και καμία απόφαση δεν έχει ληφθεί
αβίαστα. Μέσα από τη ραχοκοκαλιά του σχεδιασμού υπάρχει μία
τεχνοτροπία. Κάποιοι την περιγράφουν ως σκληροπυρηνική, ως
hardcore. Εγώ θα την περιέγραφα περιληπτικά ως εξής: οι απο-
φάσεις σου έχουν αντίκτυπο.
Σε κάθε στάδιο του PoE, οι αποφάσεις του παίκτη έχουν αντί-
κτυπο. Σε μία ομάδα, η επιλογή των skills και της κλάσης έχουν
μεγάλο αντίκτυπο στο πόσο ανταγωνιστικός είσαι όταν πέφτει το
loot. Όταν πέφτει ένα αντικείμενο με το όνομά σου, μέσα στον
πανικό της μάχης, πρέπει να αποφασίσεις αν αξίζει να σταματή-
σεις για να το πάρεις, πιθανώς ρισκάροντας τη ζωή σου. Ένας
από τους πιο σημαντικούς streamers στο Hardcore Ladder σκο-
τώθηκε πρόσφατα στο επίπεδο 85, επειδή όρμησε για να πάρει
ένα αντικείμενο που είχε ρίξει ένα boss. Ένας άλλος παίκτης
μπορεί να αποφασίσει ότι θα μείνει μακριά και να ρίχνει από
ασφάλεια, αλλά έτσι ίσως δεν προλάβει να πάρει το καλό αντι-
κείμενο ή το orb που θα πέσει.
Η ίδια νοοτροπία υπάρχει και στη δημιουργία χαρακτήρα. Μερι-
κά παιχνίδια σού επιτρέπουν να αλλάξεις το χαρακτήρα σου στη
στιγμή. Απλώς κάνεις ένα respec χωρίς επιπτώσεις και πηγαίνεις
σε μία άλλη κατεύθυνση. Πιστεύουμε ότι έτσι ο παίκτης δεν δέ-
νεται με τους χαρακτήρες που παίζει, αφού αφαιρείται η αίσθηση
ταυτότητας. Δεν έχει νόημα τη μία να έχεις «τον τύπο που σφάζει
με το τσεκούρι» και την επόμενη μέρα ο ίδιος χαρακτήρας να εί-
ναι «ο μάγος που ρίχνει με το wand από μακριά».
Θέλουμε επιπτώσεις στις αποφάσεις των παικτών, να κάνουν
λάθη και να μαθαίνουν από αυτά για να προσπαθήσουν ξανά. Θέ-
λουμε να πεθάνουν στο Hardcore, να γλείψουν τις πληγές τους
και να αρχίσουν ξανά. Το παιχνίδι είναι τέλειο στο να προκαλεί
τον κόσμο και τελικά, οι παίκτες γουστάρουν την πρόκληση. Είναι
δύσκολη η αρχική εξοικείωση, αλλά η ανταμοιβή είναι τεράστια.
Αυτό σημαίνει ότι οι πιο casual παίκτες ίσως νιώθουν μία αλλο-
τρίωση, όπως είπες αρχικά. Έχουμε βρει όμως τη θέση μας με το
PoE, είναι σίγουρα σχεδιασμένο για τους πιο σκληροπυρηνικούς.