R
eview
95
PC Master
υπόλοιπη ομάδα που άφησε πίσω στο
πλοίο, με σκοπό να επιστρέψουν μαζί στα
πάτρια εδάφη.
Η Lara δείχνει για πρώτη φορά μελαγχο-
λική και φοβισμένη, στοιχεία που δεν είχαν
σχέση με το μετέπειτα χαρακτήρα της.
Στην ανάγκη για επιβίωση, όμως, αρχίζει να
αναπτύσσει διαφορετικά ένστικτα, τα οποία
θα τη μεταλλάξουν σιγά σιγά στη δυναμι-
κή, αποφασιστική και μάχιμη ηρωίδα που
αγαπήσαμε.
Για να λέμε όλη την αλήθεια, αρκετές
ήταν οι φορές που ένιωσα ότι έπαιζα Un-
charted 3 και αυτό γιατί οι κινήσεις, το σύ-
στημα κάλυψης, ακόμα και ο τρόπος επίλυ-
σης κάποιων γρίφων έχουν το άρωμα του
Nathan Drake – εν μέρει λογικό εάν σκε-
φτούμε ότι στην κυκλοφορία του TR1 η
Core Design είχε εμπνευστεί από τον Indi-
ana Jones. Οι κινήσεις της πρωταγωνί-
στριας ήταν πάντα το σήμα κατατεθέν του
παιχνιδιού: δεν θα ξεχάσω τις ανάποδες
τούμπες στον αέρα, το περπάτημα, το κο-
λύμπι, τις φωτοβολίδες, το γραμμικό σκαρ-
φάλωμα, τη μετακίνηση των κιβωτίων (με
χάρη), ακόμα και τις επιπλέον κινήσεις για
επίδειξη και, δυστυχώς, είναι πράγματα τα
οποία μας λείπουν έντονα από το νέο τίτ-
λο. Σε γενικές γραμμές, οι προσθήκες είναι
πολλές, το ίδιο και οι καινοτομίες, αλλά μη
βιαστείτε να μουρμουρίσετε οι παλιοί. O
συνδυασμός του cover system της Crystal
Dynamics με τις ατμοσφαιρικές πινελιές και
το gameplay της Square Enix μετατρέπουν
κάθε στιγμή δράσης σε εμπειρία που κόβει
την ανάσα, δίνοντας στο παιχνίδι μεγαλύ-
τερο βάθος μέσα από το upgrade system,
ενώ το καθιστούν ανταγωνιστικό μέσα από
το πρωτοεμφανιζόμενο multiplayer.
«
KEEP MOviNg FORwARd»
Το πρώτο μέρος της περιπέτειας λει-
τουργεί σαν tutorial, αφού έχουμε πολλά
να μάθουμε για το ολοκαίνουργιο σύστημα
gameplay του τίτλου. Για αρχή, ξεχάστε
όσα ξέρατε και πάμε να ξανασυστηθούμε:
το νέο TR για πρώτη φορά είναι πολύ πιο
καθοδηγητικό κατά τη διάρκεια της δρά-
σης, εμφανίζοντας μέχρι και τον τρόπο που
θα πρέπει να πατήσουμε κάθε πλήκτρο.
Μία από τις πολλές προσθήκες είναι το
κουμπί Q, το οποίο αντιπροσωπεύει το έν-
στικτο της επιβίωσης και με αυτό μπορείτε
να διακρίνετε ξεκάθαρα τα σημεία που
υπάρχει Interaction, όπως, για παράδειγμα,
τα κουτιά προς εξερεύνηση, εξοπλισμούς,
τοίχους αναρρίχησης και άλλα παρόμοια.
Το E αντικατέστησε το Ctrl που είχαμε για
action, το οποίο χρησιμοποιούμε είτε για
δράση είτε για επίθεση όταν μας χρειαστεί
μέσα σε μάχη και για οποιονδήποτε άλλο
σκοπό ζητηθεί, το ίδιο συμβαίνει και με το
F. Μην επιχειρήσετε να περπατήσετε με το
Shift, πλέον αυτό το κουμπί χρησιμεύει κυ-
ρίως για την αποφυγή χτυπημάτων από
τους εχθρούς.
Το πιο σημαντικό στοιχείο που εισάγεται
για πρώτη φορά σε TR τίτλο είναι το σύ-
στημα upgrade όπλων και ικανοτήτων. Κα-
τά τη διάρκεια του παιχνιδιού, πέρα από τα
collectible αντικείμενα, τα audio journals
και τα artifacts, θα χρειαστεί να σπάσετε
αρκετά καφάσια από τα οποία κερδίζετε
salvage points. Χρησιμοποιώντας αυ-
τούς τους πόντους μπορείτε να
αναβαθμίσετε τα όπλα σας κάθε
φορά που βρίσκετε κάποιο
campside για να ξαποστάσετε.
Συνεπώς, όπως πολύ σωστά
καταλάβατε, το invento-
ry που ξέραμε ως τώρα
αποτελεί παρελθόν. Τα
όπλα που θα έχετε τη
δυνατότητα να κρατή-
σετε είναι πολλών ει-
δών (αυτόματα, κα-
ραμπίνα, revolver, ri-
fle), με το τόξο και το pickaxe
αναρρίχησης να αποτελούν
τους πιο πιστούς συμμάχους σας, μιας και
δεν τα αποχωρίζεστε σχεδόν ποτέ σε αντί-
θεση με όλα τα υπόλοιπα. Ο τρόπος ανα-
βάθμισης του εξοπλισμού είναι απλός, ενώ
διαθέτει αρκετές ενδιαφέρουσες επιλογές
(
ammo capacity, increased damage, fire
και πολλά ακόμα) που έχουν σκοπό να με-
τατρέψουν τη Lara σε killing machine.
Η συλλογή XP είναι εξίσου βασικό στοι-
χείο στην πορεία του παιχνιδιού. Όσο πιο
έντεχνα ξεδιπλώσετε το ταλέντο σας στη
μάχη, τόσο περισσότερο XP θα μαζέψετε,
με αποτέλεσμα η εμπειρία αυτή να μετα-
τραπεί σε Skills με τα οποία μπορείτε συ-
μπληρώσετε τα Skill Trees, επιλέγοντας τις
ιδιότητες που ταιριάζουν στο gameplay σας.
Υπάρχουν τρία διαφορετικά Skill Trees:
•
Survivor:
Αναπτύσσετε τα ένστικτα της
επιβίωσης.
•
Hunter:
Ξυπνάτε τον κυνηγό μέσα σας.
•
Brawler:
Ικανότητες για τους πιο melee
τύπους.
Τι θα ήταν ένα Tomb Raider χωρίς εξε-
Το πρώτο από τα εκατοντάδες kills.
Campsides για ανεφοδιασμό και οργάνωση.
Το πιο σημαντικό
στοιχείο που εισάγεται
για πρώτη φορά σε TR
τίτλο είναι το σύστημα
upgrade όπλων και
ικανοτήτων.