47
PC Master
Jareth:
Ναι, βέβαια καλό είναι να θυμόμαστε ότι τότε λεγόταν
Lucasfilm Games. Όπως έλεγα λοιπόν, το πρώτο παιχνίδι που κυ-
κλοφόρησε το 1984, έτος κατά το οποίο ιδρύθηκε, λεγόταν
Ballblazer. Ήταν ένα παράξενο, πολύ γρήγορο φουτουριστικό
σπορ για 8-bit μηχανήματα, σε ψευδοτρισδιάστατη απεικόνιση
πρώτου προσώπου. Όχι κακό για την εποχή του, το σημαντικό
ήταν ότι είχε γίνει μία αρχή.
Bernard:
Το θυμάμαι πολύ καλά, το έπαιζα στον Amstrad CPC.
Είχε μία πολύ ιδιαίτερη τεχνική στη μουσική του, οι νότες προέ-
κυπταν από αλγόριθμο.
Ben:
Και τότε ήρθαν σε επαφή με εσένα;
Jareth:
Δύο χρόνια αργότερα, αφού είχαν βγάλει 4-5 τίτλους
ακόμη, με πιο γνωστό το Star Wars: The Empire Strikes Back της
Atari. Εκείνη την εποχή προσπαθούσα να κάνω καριέρα σαν τρα-
γουδιστής. Βλέπετε, όταν είσαι ο βασιλιάς των goblins οι προο-
πτικές καριέρας δεν είναι και πάρα πολλές. Μου πρότειναν να
συμμετάσχω στο πρώτο adventure game της εταιρείας, το
Labyrinth: The Computer Game.
Boston:
Ήταν βασισμένο σε ταινία τους, έτσι δεν είναι;
Jareth:
Ναι, με την Jennifer Connelly και τον David Bowie στο
δικό μου ρόλο. Θυμάμαι ότι ο ίδιος ο Steve Arnold είχε έρθει στο
μπαράκι που τραγουδούσα για να μου κάνει πρόταση. Μου είπε
ότι θα επιστράτευαν τον μακαρίτη τον Douglas Adams, συγγρα-
φέα του εξαιρετικού «The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy», για
να βοηθήσει με το σενάριο.
Max:
Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που το παιχνίδι είχε τρομερό γέ-
λιο!
Jareth:
Το χιούμορ του ήταν ενδεικτικό γι’ αυτό που έμελλε να
ακολουθήσει. Παρ’ όλα αυτά, ως παιχνίδι ήταν κάτω του μετρίου.
Αν δεν κάνω λάθος, ήταν ο μοναδικός τίτλος τους που δεν είχε
συγκεκριμένο πρωταγωνιστή, αλλά έβαζε τον ίδιο τον παίκτη σε
αυτόν το ρόλο. Μπορούσες να επιλέξεις αντρικό ή γυναικείο
avatar και ο χαρακτήρας σου βρισκόταν από τον αληθινό κόσμο
σε αυτόν του Labyrinth, με στόχο να βρει τον αδερφό της Sarah,
τον οποίο είχα απαγάγει. Ο χειρισμός ήταν αρκετά άβολος, ενώ
δεν έλειπαν τα κακοφτιαγμένα action sequences.
Άλκης
(
αποφασισμένος να μπω στη συζήτηση): Θυμάμαι ότι εί-
χε λίγους γρίφους, οι οποίοι ήταν αρκετά δύσκολοι αν δεν είχες
δει την ταινία.
Jareth:
Ναι, και για όλους αυτούς τους λόγους ελάχιστοι το θυ-
μούνται πια.
Περασμένα μεσάνυχτα μπροστά στον υπολογιστή.
Προσπαθώ να σκεφτώ τι να γράψω για το κλείσιμο της
LucasArts. Ακόμη και ο κέρσορας του επεξεργαστή κειμένου
φαίνεται να με περιπαίζει, αναβοσβήνοντας επιδεικτικά πάνω
στη λευκή σελίδα. Πώς να χωρέσεις μία ζωή γεμάτη
αναμνήσεις σε ένα άρθρο;
Του Άλκη Πολυράκη
ΤΑ ΑΛΛΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Η LucasArts μπορεί να έμεινε στην ιστορία λόγω των
adventure games, αλλά οι περισσότεροι τίτλοι που κυκλο-
φόρησε ήταν άλλων ειδών. Συνολικά, συνέδεσε το όνομά
της με 131 παιχνίδια από το 1984 έως το 2012. Από αυτά,
τα 74 ανήκαν στο Star Wars franchise και τα 10 –εκτός των
δύο adventures– στο Indiana Jones franchise. Το Star
Wars: Knights of the Old Republic, RPG του 2003, ήταν
ίσως το δημοφιλέστερο όλων.
Το δεύτερο μέρος της σειράς των Monkey Island είναι ίσως το καλύτερο
adventure game όλων των εποχών.
Μεταξύ άλλων ιστορικών μορφών, στο Day of the Tentacle συναντήσαμε
τον Benjamin Franklin.