R
eview
107
PC Master
ενδιαφέροντα πράγματα, από κρύπτες και
τυχαίες συναντήσεις με adventurers έως
μαγαζιά (στα οποία μπορείτε είτε να μπεί-
τε για αγορές, είτε να ορμήσετε σαν ταύ-
ρος σε υαλοπωλείο και might makes
right, αν και πολύ συχνά θα καταλήξετε
να τις τρώτε έτσι και το δοκιμάσετε).
RIdINg hARd, bREAkINg bONE,
wITh sTEEl ANd sTONE…
Φυσικά, στην καρδιά ενός τέτοιου παι-
χνιδιού βρίσκονται προφανώς οι turn-
based μάχες, στις οποίες τα στρατά σας
ξεχύνονται στην επίθεση υπό τους ήχους
των Manowar, ουρλιάζοντας άγριες πολε-
μικές κραυγές, με το χαρακτήρα σας να
χρησιμοποιεί τις μαγικές ικανότητές του
για να φέρει την οργή των θεών στα κε-
φάλια των βρομερών εχθρών (ή κάτι τέ-
τοιο τέλος πάντων…). Σε αυτό τον τομέα,
το Eador διατηρεί επίσης το όλο «βαθύτε-
ρο» ύφος του: αν και είναι στην ίδια «πο-
λυγωνική» φιλοσοφία που ακολουθούν οι
γνωστοί τίτλοι του είδους, «παίζει» καλύ-
τερα με επιπλέον παράγοντες που επηρε-
άζουν τη μάχη, όπως το ηθικό, η πλευρά
από την οποία δέχεται μία μονάδα επίθε-
ση και οι…σχέσεις μεταξύ των μονάδων
σας, καθώς δεν μπορούν όλες τόσο εύκο-
λα να πολεμήσουν πλάι πλάι με άλλες.
Όσον αφορά το τεχνικό κομμάτι τους, κι-
νείται πάντα στο ίδιο πλαίσιο με τα γραφι-
κά του υπόλοιπου παιχνιδιού, τα οποία,
χωρίς να είναι άσχημα, δεν δίνουν τον ξε-
χωριστό χαρακτήρα (αν και η αλήθεια εί-
ναι ότι εδώ το σώζουν αρκετά τα διαφο-
ρετικά shards του κόσμου, που διαφέ-
ρουν μεταξύ τους, δίνοντας ποικιλία).
Προσωπικά τα βρήκα αρκετά φωτεινά/πο-
λύχρωμα για το γούστο μου, αλλά αφενός
αυτό είναι θέμα προσωπικού γούστου,
αφετέρου γενικά αυτή φαίνεται να είναι η
ευρύτερη τάση στη μεγάλη «οικογένεια»
των Heroes of Might and Magic και των
«
ξαδέρφων» τους (εξαιρούνται τα Disci-
ples). Κάτι που δεν μου χτύπησε πολύ κα-
λά, είναι ότι γενικά στο παιχνίδι, πλην των
ηρώων, οι μονάδες είναι λίγο έως πολύ
αναλώσιμες, ακόμη και αν μπορούν να
levelάρουν και αυτές.
Στα επιπλέον καλά στοιχεία του παιχνι-
διού συμπεριλαμβάνεται το στοιχείο του
alignment, δηλαδή της ηθικής σας όπως
αυτή διαμορφώνεται από τις επιλογές που
κάνετε στη διάρκεια των quests και του
παιχνιδιού εν γένει (εδώ μου θύμισε λίγο
το King Arthur), καθώς και τα random
events που αποτελούν «αλατοπίπερο» στο
παιχνίδι. Αλλά το βασικό και κυριότερο
πλεονέκτημα του παιχνιδιού σε σχέση με
τον ανταγωνισμό του (στον οποίο συμπε-
ριλαμβάνεται το τελευταίο «επεισόδιο»
της σειράς του Heroes of Might and Mag-
ic, Shades of Darkness, οπότε ο πήχης εί-
ναι ψηλά) είναι το μέγεθός του. Το Eador:
Masters of the Broken World έχει ΠΟΛΥ
πράγμα για εξερεύνηση και ενασχόληση
και είναι καλά δουλεμένο, καθώς το παι-
χνίδι διεκδικεί το χαρακτηρισμό του ως
«
ψαγμένου» role playing/turn-based
strategy και ομολογουμένως τα καταφέρ-
νει αρκετά καλά: ο παίκτης, εάν θέλει να
διαπρέψει στην…ηρωική πορεία του, πρέ-
πει να προσέχει και να ασχολείται με πολ-
λά πράγματα. Δεν μιλάμε για επίπεδο πο-
λυπλοκότητας σε στυλ grand strategy ή
country management τίτλων, αλλά όπως
και να έχει, για παιχνίδι αυτής της κατη-
γορίας, το Eador βρίσκεται σαφώς ένα
σκαλοπάτι πιο πάνω από τους ανταγωνι-
στές. Από πλευράς bugs, έχουν υπάρξει
αρκετές αναφορές στο Internet από παί-
κτες, ωστόσο κατά την ενασχόλησή μου
μαζί του δεν διαπίστωσα κάτι πραγματικά
προβληματικό ή ενοχλητικό.
Συνοψίζοντας λοιπόν, το Eador: Masters
of the Broken World είναι ένα παιχνίδι το
οποίο θα απολαύσουν όσοι επιθυμούν μία
εμπειρία της κατηγορίας του Heroes of
Might and Magic σe πιο «επαγγελματικό»
βαθμό: το μέγεθος είναι τεράστιο, τα shards
του «θρυμματισμένου» κόσμου δίνουν μεγά-
λη ποικιλία και ενδιαφέρον στην εξέλιξη του
παιχνιδιού και γενικότερα το παιχνίδι εγγυά-
ται ότι θα κρατήσει για πολύ το ενδιαφέρον
όποιου φίλου του genre επιλέξει να ασχολη-
θεί μαζί του. Ακόμη και αν δεν διεκδικεί
δάφνες πρωτοτυπίας σε κάποιον τομέα, αυ-
τό που κάνει, το κάνει καλά και το κάνει…
πολύ, επιτυγχάνοντας μία καλή ισορροπία
ανάμεσα στο «τυπικό» role playing strategy
και στους πιο «Civilization» strategy τίτλους,
που προϋποθέτουν αυξημένη ενασχόληση
με τομείς όπως το empire management και
η διπλωματία – και όλα αυτά σε χαμηλή τιμή.
Κοινώς: ένα παιχνίδι που σέβεται τον
εαυτό, το genre και τον παίκτη του και
αξίζει και με το παραπάνω τα λεφτά του.
Καλές κατακτήσεις στο Θρυμματισμένο
Κόσμο!
Χαρακτηριστικό στιγμιότυπο από μάχη.
Οι οθόνες του town management/development είναι πολύ μπροστά σε σχέση με εκείνες άλλων τίτ-
λων του είδους.
Διεκδικεί το
χαρακτηρισμό του ως
«
ψαγμένου» role
playing/turn-based
strategy.
82
%
θΕΤΙκΑ-ΑΡνΗΤΙκΑ
•
Πολύ μεγάλο βάθος για τη
συγκεκριμένη κατηγορία
•
Πρωτότυπο setting
•
λίγο καλύτερη δουλειά στα γραφικά
και την ατμόσφαιρα θα ήταν
σίγουρα ευπρόσδεκτη
n
Είδος:
Role playing turn-based strategy
n
Έκδοση:
Snowbird Games
n
Ανάπτυξη:
Snowbird Games
n
Τιμή:
18,99
ευρώ (Steam)
n
Απαιτήσεις:
XP και άνω, Intel Pentium 2.0GHz/AMD
2000
+, 512ΜB RAM, nVidia GeForce 7300/ATi Radeon 9200, DirextX 9.0C, 2GB HD space.
n
Μultiplayer:
Ναι
n
Επίσημο Web site:
n
Επιρροές:
Heroes of Might and Magic, Disciples
n
Εναλλακτική Πρόταση:
Heroes of Might and Magic VI, Disciples 3