15
PC Master
Λ
ένε πως ο μήνας φαίνεται από την
πρώτη ημέρα του. Ελπίζω αυτό να
ισχύει, αφού τη στιγμή που γράφο-
νται αυτές οι γραμμές, είμαστε στα μέσα
του Μαΐου και έχουν –σχεδόν– βγει εξαιρε-
τικά παιχνίδια, τα οποία αναρωτιέμαι πότε
θα βρω λίγο χρόνο για να τα παίξω, αλλά
αυτή είναι μία άλλη ιστορία.
Κατ’ αρχάς, ο μήνας ξεκίνησε όμορφα με
το Blood Dragon. Υπό κανονικές συνθήκες,
δεν συνηθίζω να προπαραγγέλνω παιχνί-
δια, μια και δεν μπορείς να ξέρεις τι μπορεί
να κρύβεται πίσω από το καλοφτιαγμένο
τρέιλερ, που οι developers ετοιμάζουν δεί-
χνοντας τα καλύτερα σημεία του παιχνιδι-
ού. Ωστόσο το τρέιλερ του Blood Dragon
είναι ένα αριστούργημα, ένα πραγματικό
έργο τέχνης με ένα καταπληκτικό
soundtrack για το οποίο έριξα δάκρυα χρω-
μίου. Το παιχνίδι παραλίγο να το αγνοήσω
εξαιτίας του επίσημου τίτλου του, Far Cry
3:
Blood Dragon. Αν και δεν έχω παίξει
(
ακόμα) το Far Cry 3, μετά τη χαρακτηριστι-
κή χλιαρότητα που είχε το Far Cry 2, προτί-
μησα αντί να δώσω ζεστό full price χρήμα
για κάτι που απλώς θα μάζευε σκόνη (αν το
Steam έπιανε σκόνη), να περιμένω να πέ-
σει αρκετά η τιμή, ώστε ακόμη και αν δεν
μου αρέσει, τουλάχιστον θα σκότωνα λίγη
ώρα κόβοντας βόλτες με το τζιπ, προσπα-
θώντας να πείσω τον εαυτό μου πως άξιζαν
τα λεφτά. Ωστόσο, ήμουν έτοιμος να αγο-
ράσω το Far Cry 3 μόνο και μόνο για το
Blood Dragon. Το αν θα το έκανα, είναι άλ-
λη ιστορία, αλλά ευτυχώς δεν χρειάστηκε,
αφού το Blood Dragon είναι standalone
game με τιμή (χοντρού) DLC.
Το Blood Dragon έχει review σε αυτό το
τεύχος, οπότε δεν θα επεκταθώ περισσότε-
ρο στο πόσο καταπληκτικό στυλ έχει,
τις ’80s επιρροές (παρότι γεννήθηκα στα
μέσα των ’80s κατάφερα να τα αγνοήσω
τελείως –πέρα ορισμένων χαρακτηριστικών
ταινιών, π.χ., «Terminator»– μια και ήμουν
απασχολημένος με το να πιέζω πλήκτρα
στο κομπιούτερ και μόλις τα τελευταία χρό-
νια πρόσεξα τι εστί ’80s...) και το χιούμορ,
που αν και καλό, καμιά φορά δίνει την
εντύπωση πως προσπαθούν υπερβολικά.
Ωστόσο, θα μείνω σε ένα σημείο που κατά
τη γνώμη μου δείχνει τη διαφορά μεταξύ
retro παιχνιδιού και παιχνιδιού που θέλει
να γίνει retro.
Ένα άλλο release του μήνα ήταν ένα
mod για το original Duke Nukem 3D, το
οποίο χρησιμοποιεί μία ελαφρώς εξελιγμένη
έκδοση της Build engine και έχει ως σκοπό
την επαναδημιουργία του Duke Nukem
Forever όπως το είχε παρουσιάσει η 3D
Realms στα διάσημα τρέιλερ με το «always
bet on duke», το 1998 και το 2001. Το mod
αυτό ονομάζεται Duke Nukem Forever 2013
και προτείνω να το δοκιμάσετε αν έχετε το
Duke Nukem 3D Atomic Edition (ένα αρχείο
χρειάζεται μόνο από αυτό). Αν και το DNF
2013
έχει ορισμένους μοντερνισμούς, όπως
scripted sequences, οδήγηση οχημάτων
(
π.χ., μοτοσικλέτα και... γαϊδούρι), το κεντρι-
κό gameplay παραμένει old school και ο
Δούκας βρίσκεται στα καλύτερά του. Το DNF
2013,
αν είχε βγει το 1998, ακόμα και με την
Βuild engine, άνετα θα μπορούσε να είναι
επίσημο sequel του DN3D.
Αλλά εδώ έρχεται η αντίθεση με το
Blood Dragon. Σε αυτό, ο κεντρικός χαρα-
κτήρας είναι εμπνευσμένος από τους ’80s
χαρακτήρες ταινιών δράσης, ακριβώς όπως
ο Duke Nukem. Δεν είναι τυχαίο που στο
Internet υπάρχουν σχόλια που λένε πως ο
Rex Power Colt (ο χαρακτήρας του BD) θα
μπορούσε να γίνει ο Duke Nukem της
Ubisoft. Ως χαρακτήρας, το badassιλίκι το
έχει. Τουλάχιστον στο λόγο του, αφού σε
αντίθεση με το Δούκα, το gameplay του
Blood Dragon δεν είναι ιδιαίτερα fast paced
και πεθαίνεις με το παραμικρό. Bad ass πε-
ρισσότερο στα λόγια παρά στην πράξη δυ-
στυχώς. Αν και ως τώρα το έχω ευχαριστη-
θεί, ομολογώ ότι περίμενα κάτι σε πιο
«
ωμό» action, σε στυλ ’90s games (μια και
το target audience είναι και λίγο προς τα
εκεί) και ελπίζω το Call of Juarez:
Gunslinger και Metro: Last Light που έχω
προπαραγγείλει να φανούν αντάξια της
εμπιστοσύνης που έδειξα με το πορτοφόλι
μου. Κάτι είπαμε στην αρχή, ότι η πρώτη
μέρα δείχνει πώς θα εξελιχθεί ο μήνας...
PC
EIGHTIES
ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
Το στυλ το έχει, αλλά στην πράξη το 80ιλίκι θέλει δουλειά.
Tου Κώστα «Bad Sector» Μιχαλόπουλου
Μπορώ να έχω αυτό το παιχνίδι με τα γραφικά
του Bloog Dragon, please;