57
PC Master
n
Ανάπτυξη παιχνιδιού (Game development)
Το σημαντικότερο στάδιο δημιουργίας ενός παιχνιδιού είναι η
ανάπτυξή του από το gaming studio. Ένα μεγάλο μέρος από το
budget θα χρησιμοποιηθεί γι’ αυτόν το σκοπό. Τα έξοδα περιλαμ-
βάνουν τους μισθούς για το προσωπικό που δημιουργεί το παιχνί-
δι, όπως προγραμματιστές, καλλιτέχνες, σχεδιαστές, μουσικοί πα-
ραγωγοί και testers, λειτουργικές δαπάνες που σχετίζονται με τα
υλικά και τον εξοπλισμό των studio (υπολογιστές για rendering,
άδειες χρήσης ειδικών software
κ.λπ.) και, τέλος, την ενοικίαση των
εγκαταστάσεων και των λοιπών χώ-
ρων που θα χρειαστούν για να στε-
γάσουν το project. Στις περισσότε-
ρες περιπτώσεις, τα παιχνίδια υλο-
ποιούνται από μία εταιρεία (το game
studio) για λογαριασμό του
publisher που έχει ορίσει από την
αρχή το budget. Συνήθως οι πληρω-
μές γίνονται σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα μετά την ολο-
κλήρωση προκαθορισμένων στόχων στην εξέλιξη του παιχνιδιού.
Εάν το studio δεν ανήκει στην εκδότρια εταιρεία, της καταβάλλε-
ται ένα επιπλέον ποσό επί των συνολικών εσόδων από το παιχνί-
δι που κυμαίνεται μεταξύ 10% έως 20%, ανάλογα με τη συμφωνία
που έχει γίνει. Στην προσπάθειά τους να μειώσουν όσο γίνεται το
κόστος, οι μεγάλοι εκδότες εξαγοράζουν τα μικρά studios, έτσι
ώστε να μη χρειάζεται να πληρώνουν μέρος από τα κέρδη, αφού
το studio θα δουλεύει πλέον γι’ αυτούς. Κατά μέσο όρο, χρειάζο-
νται έως και 10 εκατομμύρια για την ανάπτυξη ενός blockbuster
τίτλου.
n
Άδειες χρήσης (licensing) και διαφήμιση
Στη διαφήμιση και το licensing (αδειοδότηση) δαπανώνται τα
περισσότερα χρήματα. Υπάρχουν δύο είδη αδειοδότησης, το IP
licensing και το console licensing. Το licensing για έκδοση παιχνιδι-
ού σε κονσόλα δεν μπορεί να αποφευχθεί, γιατί για να κυκλοφο-
ρήσει ένα παιχνίδι στις κονσόλες, ο publisher υποχρεούται να πλη-
ρώσει ένα ποσό στην εταιρεία που
έχει τα δικαιώματα της (Sony,
Nintendo, Microsoft κ.λπ.). μέρος της
συμφωνίας για την έκδοση είναι η τή-
ρηση αυστηρών προδιαγραφών ποιό-
τητας που θέτει ο κατασκευαστής. Γε-
νικά, το αντίτιμο που πληρώνεται σε
αυτές τις περιπτώσεις κυμαίνεται με-
ταξύ 2 έως 12 ευρώ ανά αντίτυπο.
Αυτός είναι ο λόγος που η τελική τιμή
ενός παιχνιδιού για κονσόλα είναι μεγαλύτερη από την αντίστοιχη
τιμή για έκδοση στα PCs. Από την άλλη, το IP licensing σχετίζεται
με την αγορά της άδειας χρήσεως ονομάτων, μουσικής και προϊό-
ντων. Για παράδειγμα, η EA πληρώνει άδεια χρήσης στη FIFA για να
μπορεί να χρησιμοποιεί τα επίσημα ονόματα και σύμβολα των πο-
δοσφαιρικών ομάδων στο FIFA 13. Πολλοί publishers ακολουθούν
τον ασφαλή δρόμο του IP licensing στην προσπάθειά τους να εξα-
σφαλίσουν κοινό από την αναγνωσιμότητα των ήδη καταξιωμένων
brands και ονομάτων. Παράλληλα, προσπαθούν να δημιουργήσουν
Τα τελευταία χρόνια το
κόστος ενός παιχνιδιού
γίνεται όλο και πιο μεγάλο.
Tο game development είναι το σημαντικότερο
στάδιο δημιουργίας ενός παιχνιδιού.