Page 60 - PC Master τ. 284

που χρηματοδοτήθηκαν με επιτυχία από τον κόσμο. Ωστόσο, για
να είναι επιτυχής η καμπάνια χρηματοδότησης, θα πρέπει να έχει
γίνει ένας ακριβής σχεδιασμός του χρονοδιαγράμματος ολοκλή-
ρωσης του παιχνιδιού, ενώ καλό είναι να είναι διαθέσιμο ένα πρώ-
ιμο demo από το παιχνίδι, ώστε να πεισθούν πιο εύκολα οι
backers να υποστηρίξουν το εγχείρημα. Άλλοι πιθανοί τρόποι χρη-
ματοδότησης είναι η συμμετοχή σε διαγωνισμούς indie game με
χρηματικά έπαθλα ή η αναζήτηση χορηγών.
n
Επιλογή τρόπου διανομής
Το τέλος της διαδρομής για έναν indie τίτλο είναι, φυσικά, ο
τρόπος διανομής στους καταναλωτές. Λόγω του περιορισμένου
budget, οι περισσότεροι indie developers καταφεύγουν στην ψη-
φιακή διανομή, επιλέγοντας να διανείμουν οι ίδιοι το παιχνίδι τους
μέσω του δικού τους ηλεκτρονικού καταστήματος στο Διαδίκτυο
είτε χρησιμοποιώντας δημοφιλής υπηρεσίες, όπως το Steam. Βέ-
βαια, λόγω της τεράστιας δημοτικότητάς του, το Steam δέχεται χι-
λιάδες αιτήσεις για έκδοση παιχνιδιών στην πλατφόρμα του. Γι’
αυτόν το λόγο, έχει δημιουργηθεί το Steam Greenlight, ένα forum
στο οποίο οι χρήστες του Steam ψηφίζουν ποιο παιχνίδι θέλουν
να εκδοθεί στο Steam. Ωστόσο, εάν δεν ψηφιστεί τελικά το παιχνί-
δι, θα χρειαστούν αρκετά περισσότερα χρήματα για να «πειστεί» η
Valve να το εκδώσει.
PC Master
60
5
Too Human (Xbox 360):
60
εκατομμύρια δολάρια
Το Too Human ξεκίνησε να δημιουργεί-
ται το μακρινό 1999 και το αρχικό σχέ-
διο ήταν η κυκλοφορία του στο
PlayStation 1. Έπειτα από σχεδόν δέκα
χρόνια και αφού η εταιρεία παραγωγής,
Silicon Knights, ξόδεψε πάνω από 60
εκατομμύρια δολάρια, το παιχνίδι κατά-
φερε να κυκλοφορήσει το 2008 στο
Xbox 360.
4
Shenmue (Dreamcast):
70
εκατομμύρια δολάρια
Το Shenmue είναι παραγωγή της SEGA
για το Dreamcast με κόστος κάτι παρα-
πάνω από 70 εκατομμύρια. Παρά το
τρομακτικά μεγάλο budget, το παιχνίδι
δεν κατάφερε να αποδώσει τα αναμενό-
μενα και ήταν από τους λόγους που
έκαναν τη SEGA να αποσυρθεί από τις
κονσόλες.
3
Gran Turismo 5 (PlayStation 3):
80
εκατομμύρια δολάρια
Το γνωστό driving simulator της Sony
κυκλοφόρησε έπειτα από αρκετά χρόνια
αναμονής στο PlayStation 3. Η απίστευ-
τα μεγάλη ποικιλία σε πραγματικά μο-
ντέλα αυτοκίνητων κόστισε πολλά χρή-
ματα για την αγορά των αντίστοιχων
αδειών. Το αρχικό budget ήταν 60 εκα-
τομμύρια, αλλά τελικά χρειάστηκαν περί
τα 80 εκατομμύρια για ολοκληρωθεί.
2
Grand Theft Auto 4 (Multi-platform):
100
εκατομμύρια δολάρια
Το πασίγνωστο open world παιχνίδι της
Rockstar μπορεί να συγκριθεί για τα κα-
λά με μία ταινία του Χόλιγουντ σε σχέση
με το κόστος παραγωγής.
1
Star Wars The Old Republic (PC):
140
εκατομμύρια δολάρια
)
Αναμφισβήτητα, την πρώτη θέση στη λί-
στα ως η πιο ακριβή παραγωγή video
game όλων των εποχών κατέχει δικαιω-
ματικά το MMO της Bioware, Star Wars:
The Old Republic.
Οι 5ακριβότερες
gamingπαραγωγές
Ένας εναλλακτικός τρόπος χρηματοδότησης ενός Indie παιχνιδιού είναι
η συμμετοχή σε αντίστοιχο διαγωνισμό για τη διεκδίκηση χρηματικών
επάθλων, που θα αποτελέσουν το αρχικό κεφάλαιο.
Το GOG μπορεί να αποτελέσει έναν πολύ καλό τρόπο ψηφιακής διανο-
μής ενός ανεξάρτητου παιχνιδιού.