Page 15 - PC Master τ. 285

15
PC Master
A
RMA III, Battlefield 4, Star Wars
Battlefront, Destiny, Titanfall, Call of
Duty: Ghosts... μερικά από τα
shooters που ανακοινώθηκαν στη φετινή
Ε3. Shooters τα οποία αντιπροσωπεύουν,
λίγο πολύ, την αιχμή του gaming και το
επόμενο βήμα, τουλάχιστον όσον αφορά
τη mainstream βιομηχανία παιχνιδιών.
Ωστόσο, με πιθανή εξαίρεση το Mirror’s
Edge 2 –το οποίο σύμφωνα με την EA θα
έχει διαφορετικό στήσιμο σαν open world
action game–, όλα τα παραπάνω παιχνίδια
ακούγονται κάπως «ίδια». Φυσικά δεν ανα-
φέρομαι στο ότι τα πέντε (μαζί με το ΜΕ2)
είναι sequels, αλλά στο ότι αν ξύσεις την
καλογυαλισμένη τους επιφάνεια, αυτό
που βρίσκεται από κάτω είναι πάνω κάτω
το ίδιο σε όλα. Ο λόγος φυσικά είναι γνω-
στός εδώ και χρόνια και έχει αναφερθεί
από αυτήν τη στήλη αλλά και από άλλα
μέσα αρκετές φορές στο παρελθόν: το κό-
στος ανάπτυξης ενός τίτλου αποτρέπει
οποιοδήποτε ρίσκο.
Ωστόσο, βλέποντας το παρελθόν –και κυ-
ρίως τα μέσα της δεκαετίας του ’90 όπου
το genre βρισκόταν στα αρχικά του στάδια–
καθώς και στους χώρους των modders, εί-
ναι προφανές ότι τα FPS και τα first person
games έχουν αρκετά στοιχεία του
gameplay τους ανεξερεύνητα. Μικρότεροι
πειραματικοί τίτλοι των τελευταίων χρόνων
επιβεβαιώνουν πως δεν χρειάζονται τερά-
στια budgets, high end γραφικά και ομά-
δες-στρατούς για να φτιαχτεί ένα διασκε-
δαστικό παιχνίδι που να ωθεί τα παιχνίδια
προς νέους ορίζοντες.
Τρία τέτοια παιχνίδια μπορεί να βρει κά-
ποιος στους indie κύκλους: το Tri, το Tale
of Scale και το Paranautical Activity. Τα παι-
χνίδια αυτά δεν είναι καλογυαλισμένα – το
Tale of Scale συγκεκριμένα είναι φτιαγμένο
σε μόλις δύο μέρες για το διαγωνισμό
Ludum Dare. Ωστόσο δείχνουν μία διαφο-
ρετική οπτική όσον αφορά το gameplay αλ-
λάζοντας (ή συνδυάζοντας) μερικά βασικά
στοιχεία και αφήνοντας τα υπόλοιπα κομ-
μάτια οικεία σε οποιονδήποτε έχει παίξει
ένα FPS ή άλλο παιχνίδι πρώτου προσώ-
που.
Το Tri είναι το πιο ενδιαφέρον από τα
τρία, αφού είναι υπό ανάπτυξη εδώ και αρ-
κετό καιρό με την alpha να είναι διαθέσιμη
από το site του developer (Rat King). Το
παιχνίδι βασίζεται αρκετά στο platforming,
όπως το Portal και αρκετά από τα παιχνίδια
των ’90s, με το «ιδιαίτερο» στοιχείο του να
είναι η δημιουργία τριγωνικών πλατφόρμων
στο χώρο από τον παίκτη. Το παιχνίδι βρί-
σκεται σε αρχικά στάδια και δεν γνωρίζω αν
θα έχει shooting στοιχεία ή όχι (σε μερικά
παλαιότερα screenshots υπήρχαν τέρατα).
Το Tale of Scale είναι το πιο έξυπνο – εί-
ναι το είδος του παιχνιδιού που σε κάνει να
αναρωτιέσαι γιατί δεν το σκέφτηκε κανείς
νωρίτερα. Η ιδέα είναι απλή: ο χαρακτήρας
που χειρίζεσαι μπορεί να «πιάσει» αντικείμε-
να φέρνοντας το χέρι του κοντά στα μάτια
του και να τα «μετακινήσει» στο χώρο αλλά-
ζοντας τη θέση και το μέγεθος τους απλά
γυρνώντας το κεφάλι του (δείτε την εικόνα
για να καταλάβετε την κίνηση – σίγουρα
την έχουμε κάνει όλοι μας κάποια στιγμή).
Το αρνητικό του είναι ότι έχει μόλις 4-5 πί-
στες και αυτήν τη στιγμή ο developer (Rat
King πάλι) είναι απασχολημένος με το Tri.
Το τελευταίο είναι το Paranautical
Activity. Το παιχνίδι αυτό έχει ήδη δημιουρ-
γήσει λίγο θόρυβο γύρω από το όνομά του
από τη στιγμή που η Valve αρνήθηκε να το
διανέμει μέσω του Steam με την Adult
Swim σαν publisher επειδή οι developers
είχαν ήδη Greenlight σελίδα. Η υπόθεση εί-
ναι μια άλλη ιστορία, αλλά το παιχνίδι αυτό
καθαυτό έχει ενδιαφέρον gameplay: συν-
δυάζει FPS και roguelikes. Σε αντίθεση με
τα παραπάνω παιχνίδια, το Paranautical
Activity δεν εφευρίσκει κάποιο νέο
gameplay element, αλλά αντίθετα συνδυά-
ζει με επιτυχία δύο αρκετά διαφορετικά εί-
δη παιχνιδιών. Το τελικό αποτέλεσμα είναι
ένα ατελείωτο fast paced FPS με έντονα
χρώματα, εφέ και γρήγορη μουσική. Ο συν-
δυασμός FPS και roguelike δεν είναι νέα
ιδέα, αλλά το Paranautical Activity είναι το
πρώτο που τα συνδυάζει με επιτυχία.
Φυσικά, υπάρχουν και άλλα παιχνίδια,
όπως το Receiver της Wolfire, αλλά ο χώ-
ρος είναι περιορισμένος. Πιστεύω, ωστόσο,
ότι αυτά τα τρία παιχνίδια από μόνα τους
«
σπάνε» τη ρουτίνα των παιχνιδιών που
ανέφερα στην αρχή του τίτλου χωρίς τα
budgets των τελευταίων – και πως κάποια
στιγμή σε λίγα χρόνια θα δούμε νέα
mainstream παιχνίδια με αυτά τα features
να παρουσιάζονται ως το πιο πρόσφατο
innovation.
PC
φΡΕΣκΕΣ ΙΔΕΕΣ ΣΤΟΥΣ indie κΥκλΟΥΣ
Paranautical Activity.
Tου Κώστα «Bad Sector» Μιχαλόπουλου
Tale of scale.