Θέλετε να φτιάξετε το δικό σας παιχνίδι,
αλλά δεν ξέρετε από πού να αρχίσετε; Το AGS
είναι το τέλειο εργαλείο και ο Άλκης Πολυράκης
ο ιδανικός καθηγητής. Αν είστε επιμελείς και
δεν χάσετε μαθήματα, σύντομα θα μπορείτε να
καυχιέστε ότι είστε και εσείς ένας game developer!
δικό μας και συνεπώς ίσως η προσαρμογή
του καταλήξει να γίνει περισσότερο χρο-
νοβόρα διαδικασία από ό,τι αν το γράφα-
με μόνοι μας εξαρχής. Ένα κρίσιμο σημείο
επίσης είναι ότι πρέπει οπωσδήποτε να
παίρνουμε backup του παιχνιδιού μας
προτού επιχειρήσουμε να δοκιμάσουμε
κάποιο module. Εκτός του ότι πρόκειται
για κώδικα κάποιου άλλου ατόμου που
παρέχεται χωρίς την παραμικρή εγγύηση
καλής λειτουργίας, η ζημιά που μπορεί να
γίνει στο script μας σε περίπτωση που είχε
δημιουργηθεί για πολύ παλιά έκδοση του
AGS μπορεί να είναι μη αναστρέψιμη. Αν
και τις περισσότερες φορές μία απλή δια-
γραφή του script αρκεί για να επαναφέρει
το πρόγραμμα στην προγενέστερή του κα-
τάσταση, δεν υπάρχει κανένας λόγος να
ρισκάρουμε αναίτια.
Ας υποθέσουμε ότι θέλουμε να ελέγ-
χουμε το χαρακτήρα μας με τα cursor
keys του πληκτρολογίου μας εκτός από το
κλασικό point & click σύστημα χειρισμού.
Δεν χρειάζεται να δημιουργήσουμε τη λει-
τουργία αυτή από το μηδέν, αφού υπάρχει
έτοιμο module που είναι το Keyboard
movement που βρίσκεται στη διεύθυνση
agsresources/modules.html. Αφού το κα-
τεβάσετε και το αποσυμπιέσετε, για να το
εισαγάγετε στο PC Master’s Saga, από το
Project Tree επιλέξτε με δεξί κλικ Scripts-
>Import script, βρείτε το αρχείο
KeyboardMovement_101.scm και εισαγά-
γετέ το. Διαβάζοντας τις οδηγίες στο text
file που συνοδεύει το module, μαθαίνουμε
πως εισάγει στο παιχνίδι μας τη συνάρτη-
ση KeyboardMovement.SetMode. Για να
την ενεργοποιήσουμε λοιπόν, ανοίγουμε
με διπλό κλικ το global script μας (Scripts-
>GlobalScript.asc) και μέσα στη συνάρτη-
ση game_start πληκτρολογούμε:
KeyboardMovement.SetMode(eKeyboard
Movement_Pressing)
Αν σώσετε και τρέξετε το παιχνίδι σας,
θα διαπιστώσετε πως ο χαρακτήρας που
ελέγχετε μπορεί πλέον να περπατήσει και
με τη χρήση των arrow keys. Η παράμε-
τρος που επιλέξαμε σημαίνει πως θα περ-
πατάει ακόμα και αν πατήσουμε ένα από
τα βελάκια παρατεταμένα. Αν την αντικα-
ταστήσουμε με την παράμετρο
eKeyboardMovement_Tapping, θα χρεια-
στεί να τα πατάμε διαδοχικά, ενώ με την
eKeyboardMovement_None μπορούμε αν
θέλουμε να απενεργοποιήσουμε τελείως
το πληκτρολόγιο ως σύστημα χειρισμού
του Chris. Σημειώστε εδώ ότι η σειρά με
την οποία αναγράφονται τα scripts κάτω
από το Scripts του Project Tree έχει σημα-
σία. Για να μπορέσει ένα script να χρησι-
μοποιήσει ένα άλλο, θα πρέπει να έπεται
από αυτό στη λίστα. Γι’ αυτόν ακριβώς το
λόγο τα Global Scripts απαιτείται να είναι
πάντοτε τελευταία.
Ας δούμε ένα ακόμα χρησιμότατο
module, το οποίο μάλιστα δημιουργήθηκε
αρκετά πρόσφατα. Το Adventure Game
Studio διαθέτει ένα κανάλι ήχου το οποίο
απασχολείται από τα ambient sounds, δη-
λαδή ήχους περιβάλλοντος που βοηθούν
μία τοποθεσία να γίνει πιο ατμοσφαιρική.
Ένα μειονέκτημα είναι πως πρέπει πάντα
να βρίσκουμε ή να δημιουργούμε αρχεία
ήχου μεγάλης διάρκειας για να χρησιμο-
ποιήσουμε ως ambient, διότι αναπαράγο-
νται μόνο μία φορά. Μπορείτε βέβαια να
τα εισαγάγετε ως μουσική ενός δωματίου,
ώστε να επαναλαμβάνεται όταν τελειώνει,
αλλά αν επιθυμείτε να έχετε και μουσική
στον ίδιο χώρο θα πρέπει να παιδευτείτε
ώστε να την ενσωματώσετε στο ίδιο αρ-
χείο με κάποιον sound editor, στερώντας
μάλιστα από τον παίκτη τη δυνατότητα να
μεταβάλλει την ένταση των δύο ανεξάρ-
τητα. Στο πρόβλημα αυτό έρχεται να δώ-
σει λύση το module ambient sounds που
θα βρείτε στη διεύθυνση
adventuregamestudio.co.uk/forums/inde
x.php?topic=48583.0. Με αυτό μπορείτε
να παίζετε οποιονδήποτε ήχο επαναλαμ-
βανόμενα. Τη στιγμή που γράφονται αυτές
οι γραμμές, το αρχείο ονομάζεται λανθα-
σμένα ambiant_sounds1.0. Βάλτε του τη
σωστή κατάληξη .scm και εισαγάγετέ το
στο παιχνίδι σας.
Για να κατανοήσετε καλύτερα τις δυνα-
τότητες αυτού του module, σας προτείνου-
με να κατεβάσετε το δωρεάν wav ηχητικό
εφέ διάρκειας ενός λεπτού «Rainforest
Ambience Sound», το οποίο θα βρείτε στη
διεύθυνση
Rainforest-Ambience.html. Μετονομάστε
το σε Rainforest.wav και από το Project
Tree επιλέξτε με δεξί κλικ Audio-
>Sounds->Add Audio file(s) ώστε να το
προσθέσετε στα αρχεία ήχου του παιχνιδι-
ού σας. Στη συνέχεια, επιλέξτε οποιοδή-
Το αποτέλεσμα του ShowInteractiveAreas προτού το αλλάξουμε.
Τροποποιώντας τον κώδικα ενός module.