ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ
ΝΕΟ nelly cootalot
Οι λάτρεις των δωρεάν adventures που
δημιουργούνται με τη βοήθεια του ad-
venture Game studio, ίσως θυμούνται το
πολύ καλό nelly cootalot: spoonbeaks
ahoy! που κυκλοφόρησε το 2007. Με
ανάλυση 640x480 και χρησιμοποιώντας
verb coin interface, εξιστορούσε τις περι-
πέτειες της ομώνυμης μαθητευόμενης
πειρατίνας, στην προσπάθειά της να σώ-
σει από αφανισμό τα πτηνά της οικογέ-
νειας spoonbeak. Όσοι είχαν παίξει το
spoonbeaks ahoy, θα χαρούν να ακού-
σουν πως το sequel με τίτλο nelly
cootalot: the Fowl Fleet! εξασφάλισε
χρηματοδότηση μέσω του kickstarter
στα τέλη του Ιουνίου. Παρουσιάζοντας
σαφώς βελτιωμένα γραφικά και αξιώνο-
ντας μόλις £15,000, δεν δυσκολεύτηκε να
πιάσει τον στόχο του με σχετική άνεση.
Στη νέα αυτή περιπέτεια, η nelly θα τεθεί
και πάλι αντιμέτωπη του Baron Wide-
beard, ο οποίος αυτή τη φορά έχει υπνω-
τίσει ένα σμήνος πουλιών με στόχο να τα
χρησιμοποιήσει για τους σκοτεινούς
σκοπούς του. Το ταξίδι της θα ξεκινήσει
από το λιμάνι Rubicund των νότιων θα-
λασσών και θα φτάσει μέχρι το
Gloomholm του παγωμένου βορρά, σε
αναζήτηση του θησαυρού της έβδομης
θάλασσας.
Το sequel αναμένεται να έχει εξίσου καλή
μουσική, αν όχι καλύτερη, με τον προκά-
τοχό του, αφού εξασφάλισε τη συνεργα-
σία του γνωστού μας Νικόλα Σιδερή. Δια-
βάστε περισσότερες πληροφορίες και κα-
τεβάστε το πρώτο παιχνίδι εντελώς δωρε-
άν στη διεύθυνση
cootalot.com.
RealMs oF aRkania: Blade
oF destiny ReMake
Πρόκειται για το πλήρες remake ενός
από τα κλασικότερα cRPGs των αρχών
της δεκαετίας του ’90 και αναμφίβολα για
ένα από τα πιο επιτυχημένα γερμανικά
cRPGs όλων των εποχών. Η διαφορά του
remake με το original παιχνίδι είναι κο-
λοσσιαία στον τεχνικό του τομέα, ο οποί-
ος έχει αναβαθμιστεί σε τέτοιο βαθμό
που στην ουσία πρόκειται για ένα εντε-
λώς διαφορετικό παιχνίδι. Βασικότερη
βελτίωση είναι φυσικά τα γραφικά, τα
οποία είναι πλέον πλήρως τρισδιάστατα
στις πόλεις και τα dungeons, δεν μπο-
ρούν να χαρακτηριστούν «state-of-the-
art» μεν, αλλά σίγουρα είναι έτη φωτός
μπροστά από αυτά του αρχικού παιχνιδι-
ού. Επιπλέον το gameplay έχει στην ου-
σία επανασχεδιαστεί και διαθέτει νέα
υλοποίηση του βασικού σετ κανόνων
dsa και δεκάδες skills και talents, ενώ
(
ευτυχώς!) έχει διατηρηθεί η διεξαγωγή
των μαχών σε γύρους.
Final Fantasy Vii enHanced
VeRsion
Εδώ τα πράγματα είναι λίγο-πολύ γνω-
στά. Σαφώς βελτιωμένα γραφικά, το ίδιο
επικό σενάριο, αλλά και το ίδιο εθιστικό
gameplay με το πρωτότυπο παιχνίδι
–
στην ουσία η νέα steam version αποτελεί
ένα μίνι-remake της περυσινής
enhanced version που κυκλοφόρησε στο
Pc. Οι προσθήκες που έχουν γίνει στη
συγκεκριμένη έκδοση είναι ο (πανταχού
παρών πλέον) μηχανισμός των
achievements, βελτιωμένο optimization
της μηχανής γραφικών, η λειτουργία
character Booster και η υποστήριξη
cloud (pun intented!) saving.
17
PC Master
AdVeNTUre NeWS
rPG NeWS
O
Neal Hallford είναι μια τεράστια μορ-
φή στο χώρο των RPGs, που όμως
δεν είναι ιδιαίτερα γνωστή. Ώρα λοι-
πόν, να βάλω ένα χεράκι για να αλλάξει αυ-
τό, έστω και λίγο. Ο εν λόγω ταλαντούχος
άνθρωπος βρίσκεται πίσω από διάφορα ση-
μαντικά παιχνίδια της μυθικής New World
Computing, όπως το Might and Magic III
(
ρίγος…), αλλά και νεότερους δημοφιλείς
τίτλους όπως τα Dungeon Siege. Όμως η
κορυφαία του στιγμή στο χώρο είναι το ένα
και μοναδικό «Betrayal at Krondor» (BAK),
που κυκλοφόρησε η τολμηρή Dynamix (θυ-
γατρική της Sierra) το έτος 1993.
Αυτό το παιχνίδι ρόλων εκτυλίσσεται στο
fantasy κόσμο της Midkemia, που αποτελεί
αποκύημα της υπέροχης φαντασίας του
γνωστού Αμερικανού συγγραφέα Raymond
E. Feist. Η ιστορία του BAK παρακολουθεί
την επική πορεία μιας ομάδας θαρραλέων
τυχοδιωκτών που, με την κατασκοπική τους
δράση, επηρεάζουν τη μοίρα μιας ολόκλη-
ρης αυτοκρατορίας, παρεμβαίνοντας στην
έκβαση ενός πολέμου βιβλικών διαστάσε-
ων. Φωτιά, Μαγεία, και Ατσάλι αλληλεπί-
δρασαν –όπως ποτέ άλλοτε– σ’ αυτό το
πρωτοποριακό RPG που έμελλε να δημι-
ουργήσει σχολή αφηγηματικότητας και
δράσης, με τα «γονίδιά» του να είναι εμφα-
νή ακόμα και μέχρι τις μέρες μας σε αρι-
στουργήματα όπως τα Witcher.
Την εποχή της κυκλοφορίας του βέβαια,
το BAK συνάντησε ψυχρή υποδοχή από το
αγοραστικό κοινό, κάτι που προσωπικά το
αποδίδω στην τότε παντοκρατορία των
Adventures. Ευτυχώς όμως, είχε τη μεγάλη
τύχη να είναι ένας από τους πρώτους τίτ-
λους που γνώρισαν έκδοση σε CD (που δει-
λά-δειλά έκανε τότε τα πρώτα του βήματα),
όπου κι έγινε ανάρπαστο. Ακόμα και ο ίδιος
ο Feist, εντυπωσιασμένος από τη σεναριακή
δουλειά που είχε κάνει ο Neal, μετά από λί-
γα χρόνια πρακτικά μετέτρεψε την πλοκή
του παιχνιδιού σε βιβλίο (με τον παρεμφερή
τίτλο «Krondor: The Betrayal») εντάσσοντάς
το στη «ροή» του σύμπαντος της Midkemia!
Αυτός ο ιερός τίτλος προοριζόταν τότε να
αποκτήσει μία τουλάχιστον συνέχεια με το
όνομα «The Thief of Dreams» η οποία δυστυ-
χώς δεν είδε ποτέ το φως, γιατί η εταιρεία
έθεσε ασφυκτικά χρονικά πλαίσια κατασκευ-
ής στα οποία ο Neal αρνήθηκε να υποκύψει,
αφού το λιγότερο που είχε στο μυαλό του
ήταν ένας τίτλος ισάξιος του προηγουμένου.
Τελικά το BAK δεν έμελλε να αποκτήσει ποτέ
έναν πραγματικό διάδοχο λόγω κλεισίματος
της Dynamix, αλλά και λόγω περιπλοκών με
τα πνευματικά δικαιώματα του έργου του
Feist. Τον πόνο μας γλύκανε κάπως o «πνευ-
ματικός διάδοχος» του BAK, το «Betrayal in
Antara» (1997), που ήταν ένα πραγματικά κα-
λό παιχνίδι αλλά ως εκεί, ενώ μετά από λίγο
καιρό απογοητευθήκαμε με το μετριότατο
«
Return to Krondor» (1998) που απέτυχε οι-
κτρά στο να πιάσει την «ουσία» και την ατμό-
σφαιρα του BAK. Βεβαίως, η σκέψη για μια
κανονική συνέχιση της ιστορίας που έχει μεί-
νει ανολοκλήρωτη εδώ και 20 χρόνια, δεν
έχει σταματήσει ποτέ να απασχολεί τον Neal,
και είθε κάποτε να υλοποιηθεί.
Προς το παρόν, ο Neal αποφάσισε να συ-
νεχίσει την ιστορία σε μορφή μυθιστορήμα-
τος που θα φέρει το όνομα του sequel το
οποίο είχε τότε στο μυαλό του! Για ευνόη-
τους λόγους, το έντυπο «Thief of Dreams»
δεν θα έχει άμεση αναφορά στον κόσμο της
Midkemia, αλλά θα υπάγεται σε ένα ολοκαί-
νουργιο σύμπαν με όλα τα ονόματα των το-
ποθεσιών και των ηρώων να είναι αλλαγμέ-
να. Η «αύρα» εκείνου του κόσμου, όμως, θα
είναι παρούσα. Πριν λίγο καιρό μάλιστα, o
Neal είχε ξεκινήσει μια εκστρατεία στο
Kickstarter αναζητώντας μόλις είκοσι τέσσε-
ρις (ψωρο)χιλιάδες δολάρια, ώστε να μπο-
ρέσει να εξασφαλίσει το χρόνο για να αφο-
σιωθεί στη συγγραφή αυτού του βιβλίου.
Ένα ευτελές ποσό, που τελικά δεν κατέστη
δυνατό να συγκεντρωθεί. Ευτυχώς πάντως
που εμφανίστηκε ένας σωτήριος δωρητής
που θα καλύψει το μεγαλύτερο μέρος των
εξόδων, και το βιβλίο θα εκδοθεί τελικά!
Neal, σε ευχαριστούμε για ό,τι μας έχεις
προσφέρει έως τώρα, και με το καλό να έρ-
θει το βιβλίο σου. Και βέβαια, ευχόμαστε
κάποια μέρα να σου δοθεί η ευκαιρία να
πραγματοποιήσεις και τα υπόλοιπα όνειρά
σου – που είναι και όνειρα όλων εμάς που
αγαπάμε τα πραγματικά RPGs!
PC
Του Τάσου «Omen» Κεχαγιά
Hallford αριστερά,
Feist δεξιά: Προσκυνήστε!
Ο «τΙτAΝΑΣ» NeAl HAllford