τις εταιρείες (βλ. Blizzard ή Riot), αθλητικές
ενώσεις, gamehouses, streams, υστεροφη-
μία. Υπήρχε ένα πράγμα όμως το οποίο ου-
σιαστικά έφερε τα παραπάνω: ο κόσμος.
Οι αθλητές οι οποίοι ανέβαιναν σε κάποιο
βάθρο το έκαναν έπειτα από μεγάλο προ-
σωπικό κόστος σε χρόνο και θυσίες. Μέχρι
τη δημιουργία επαγγελματικών ομάδων με
σταθερό μισθό και χορηγούς, υπήρχαν άτο-
μα με δουλειές που αφιέρωναν όλο τον
ελεύθερο χρόνο τους γιατί αγαπούσαν αυ-
τό που έκαναν. Λόγω του ότι καθένας που
καθόταν στο απέναντι υπολογιστή του PC
Baang ήταν ταυτόχρονα ο αντίπαλος, αλλά
και ο συμπαίκτης σου όταν έκανες training,
τα άτομα που κατάφερναν να κερδίσουν
κάποιο τίτλο είχαν το σεβασμό των υπολοί-
πων, γιατί όλοι ήταν κάτω από τις ίδιες δύ-
σκολες συνθήκες.
Βέβαια, όσο πιο δημοφιλή γίνονταν τα e-
sports και περισσότερα χρήματα έμπαιναν
στην εξίσωση τόσο μεγαλύτερες θυσίες
έκαναν οι επαγγελματίες, με αποκορύφωμα
14
ωρα καθημερινά trainings που έχουν για
«
στανταράκι» οι ομάδες, συν τα υπερεντατι-
κά sessions που έχουν σχεδόν non-stop
όταν πλησιάζει κάποιο μεγάλο τουρνουά ή
πρωτάθλημα.
Οπότε, βλέποντας την πορεία και τις με-
γάλες προκλήσεις που ξεπέρασαν με επι-
τυχία οι Ασιάτες, πού βρισκόμαστε εμείς
και τι μπορούμε να μάθουμε από αυτούς;
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
Έτσι όπως το βλέπω, αντιμετωπίζουμε
σχεδόν όλα τα προβλήματα που αντιμετώ-
πισαν μερικά χρόνια πίσω οι Κορεάτες, με
μόνη διαφορά το μοναδικό δυνατό τους
σημείο. Ναι, έχουμε ίσως περισσότερα χρή-
ματα και, ακόμα και αν δεν έχουμε, ευτυ-
χώς ζούμε στη χρυσή περίοδο των free-to-
play games. Οι Ασιάτες πέρασαν από χίλια
κύματα και έκαναν κάθε μειονέκτημά τους
πλεονέκτημα, χρησιμοποιώντας ένα και μό-
νο συστατικό: τον κόσμο. Φυσικά και είναι
υπεράριθμοι σε σχέση με εμάς, όμως δεν
είναι η ποσότητα αλλά η ποιότητα αυτό
που τους ξεχωρίζει από εμάς. Είναι η παι-
δεία και η κουλτούρα τους.
Σίγουρα υπήρχαν προστριβές και βεντέ-
τες σε εκείνη την κοινότητα, όπως υπάρ-
χουν και στην ελληνική, αλλά ήξεραν ότι
έπρεπε να γίνουν υποχωρήσεις και συνερ-
γασίες από όλους, πράγματα που όντως
έκαναν και δεν έμειναν στα λόγια. Αυτό
που δημιούργησε την καινούργια γενέτειρα
των e-Sports είναι οι πράξεις του κόσμου.
Είτε παίκτες, είτε φίλαθλοι, όλοι βάδιζαν
παράλληλα και χωρίς να βάζουν τρικλοπο-
διές ο ένας στον άλλο.
Όταν είχα ρωτήσει κάποιο άτομο που εί-
ναι χωμένο στα ελληνικά e-sports εδώ και
χρόνια τι πιστεύει ότι θα ενοποιούσε τους
Έλληνες gamers ή e-athletes, η απάντηση
ήταν «τα χρήματα». Οι βεντέτες, οι γκρίνιες
και οι βαρύγδουπες δηλώσεις ξαφνικά σβή-
νονταν μόλις εμφανιζόταν η παχυλή επιτα-
γή στα χέρια των νικητών, κάτι που έχω δει
να συμβαίνει μπροστά στα μάτια μου.
Προσωπικά διαφωνώ. Για εμένα όσα χρή-
ματα και αν πέσουν, δεν έχει καμία σημα-
σία, αν δεν έχουμε γερές βάσεις και άτομα
που να είναι σωστά και κατάλληλα. Τα χρή-
ματα σου δίνουν επιλογές για βραβεία, δια-
φήμιση, marketing και άλλα πράγματα που
είναι μεν απαραίτητα, αλλά δεν είναι ο πυ-
ρήνας αυτού που αποκαλούμε eSport. Οπό-
τε, αν θέλετε την άποψή μου στην ίδια ερώ-
τηση, σαν άτομο που ασχολείται τα τελευ-
ταία τρία χρόνια με το χώρο, θα πάρετε μία
απάντηση και μόνο: ο μόνος τρόπος να
υπάρξουν e-sport εδώ, είναι όλοι μας να
κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε με ευ-
θύνη και μεράκι, είτε ασχολούμαστε με το
θέμα επαγγελματικά είτε είμαστε θεατές.
Τα υπόλοιπα θα έρθουν με τη σειρά τους.
PC
19
PC Master
Money, money, money...
Από τις πιο στρεσογόνες στιγμές στην καριέρα ενός e-athlete είναι τα LAN Tournaments.
Ένα στριμωγμένο PC Baang. Δείτε πόσο κοντά είναι η μία θέση στην
άλλη!
Οι χορηγίες πλέον είναι κάτι κοινό σε χώρες του εξωτερικού.