Page 46 - PC Master τ. 286

του είχε ανατεθεί, παρά τους –σημαντικούς είναι η
αλήθεια– περιορισμούς του. Στο μεταξύ οι μηχανές
γραφικών των εμπορικών παιχνιδιών είχαν βελτιω-
θεί τόσο πολύ που έκαναν το DARWARS να φαίνε-
ται σχεδόν πρωτόγονο, τονίζοντας ακόμη περισσό-
τερο τους περιορισμούς και τις ελλείψεις του.
Εκτός από την περιορισμένη προσαρμοστικότητά
του, το DARWARS Ambush επιτρέπει σ’ έναν σχετι-
κά μικρό αριθμό στρατιωτών να μοιράζονται ταυτό-
χρονα το ίδιο εικονικό πεδίο μάχης. Για το λόγο αυ-
τό το 2002, ακολουθώντας τις εξελίξεις στο χώρο
του διαδικτυακού παιχνιδιού, ο Αμερικανικός Στρα-
τός «κυκλοφόρησε» το America’s Army. Πρόκειται
για ένα καθαρά διαδικτυακό παιχνίδι εξομοίωσης
στρατιώτη, το οποίο όμως έχει μία σημαντική δια-
φορά.
Δεν χρησιμοποιείται τόσο για εκπαίδευση, αν και
καλύπτει επικουρικά και αυτόν το ρόλο, όσο για τη
στρατολόγηση νέων οπλιτών μέσω της διαδικτυα-
κής διασκέδασης. Το America’s Army βρίσκεται επί-
σημα υπό την αιγίδα του Αμερικανικού Στρατού, και
όπως τονίζουν οι δημιουργοί του: «Η όλη ιδέα πίσω
από το παιχνίδι δεν είναι η τήρηση σκορ ανάλογα
με το πόσους σκοτώνει ο κάθε παίκτης. Θέλαμε ν’
αντιπροσωπεύει τις αξίες του Στρατού και να δίνει
στον παίκτη όλες τις επιλογές για καριέρα που θα
έχει και στην πραγματικότητα». Το America’s Army
είναι ήδη ενεργό από το 2002 και η βάση των παι-
κτών του έχει φτάσει στα 11 εκατομμύρια χρήστες,
ανάμεσα στους οποίους συμπεριλαμβάνονται αρκε-
τοί εν ενεργεία στρατιωτικοί, οι οποίοι χρησιμοποι-
ούν και εντός του παιχνιδιού την πραγματική τους
ιδιότητα.
Τα συνολικά αποτελέσματα της ηλεκτρονικής εκ-
παίδευσης στο στράτευμα ήταν εντυπωσιακά, ιδιαί-
τερα σε σχέση με το κόστος που θα είχε η κανονι-
κή εκπαίδευση σε αυτήν την κλίμακα. Για το λόγο
αυτό, τo 2008 το Πεντάγωνο αποφάσισε να επε-
κτείνει το νέο αυτό δόγμα εκπαίδευσης, αποφασί-
ζοντας να επενδύσει περί τα 50 εκατομμύρια δολά-
ρια στην αντικατάσταση του ήδη υπάρχοντος λογι-
σμικού, προκειμένου να ξεπεραστούν οι περιορι-
σμοί που το έκαναν να δείχνει την ηλικία του.
Έτσι, στα τέλη του έτους, το Εκτελεστικό Γρα-
φείο του Προγράμματος Εξομοίωσης, Εκπαίδευσης
και Τεκμηρίωσης (PEO STRI) του Αμερικανικού Στρα-
τού σύνηψε συμβόλαιο αξίας 10,7 εκατομμυρίων
δολαρίων με την κοινοπραξία Laser Shot Inc, Bo-
hemia Interactive και Calytrix Technologies, με σκο-
πό την ανάπτυξη ενός νέου, επαγγελματικού επι-
πέδου, «παιχνιδιού» το οποίο θα περιλαμβάνει εξαι-
ρετικά περίπλοκα, πλήρως προσαρμόσιμα περιβάλ-
λοντα, που θα είναι σε θέση ν’ αναπαραστήσουν
«
σε κλίμακα 1:1» πραγματικές τοποθεσίες. Θα πρέ-
πει να είναι σε θέση να προσομοιώνουν τις αλλα-
γές στις καιρικές συνθήκες και τις θεμελιώδεις αρ-
χές της Φυσικής, αλλά και να περιλαμβάνουν ρεα-
λιστικά οχήματα και όπλα. Τέλος θα πρέπει να είναι
σε θέση να διαχειρίζονται χωρίς πρόβλημα μέχρι
10.000 «
παίκτες» ταυτόχρονα. Το νέο πρόγραμμα
εκπαίδευσης θα ονομάζεται GAA (Game After Am-
bush).
Kαι πάλι η Bohemia Interactive έδωσε τη λύση,
κυκλοφορώντας το 2009 το διάδοχο του
OFP, το Armed Assault –πιο γνωστό
ως ArmA. Ενσωματώνοντας το εξε-
λιγμένο σύστημα εικονικού πεδίου
μάχης Virtual Battlefield System 2,
τo ΑRMA έχει σαφώς περισσότερες
δυνατότητες προσαρμογής και
απεικονίζει πολύ πιο πιστά την
πραγματικότητα.
Έτσι, σύμφωνα με την Laser Shot
PC Master
46
Εκπαίδευση πληρώμα-
τος Hummvee στο
«
παλαιάς κοπής»
Ambush!
Ακόμη και εμπορικά
παιχνίδια, όπως το
Battlefield, χρησιμοποιού-
νται ενίοτε, «επικουρικά»,
για εκπαίδευση.
Ακόμη και στον ελεύθερο χρόνο τους, οι Αμερικανοί
στρατιώτες εκπαιδεύονται με τίτλους όπως τα Call of
Duty MW.