R
eview
να μην είναι Wargame: Airland Battle όσον
αφορά το επίπεδο ρεαλισμού του, αλλά
είναι tactical, τελεία και παύλα –και όποιος
πάει θεωρώντας ότι πρόκειται για ένα
«
κλασικό» RTS, θα βρεθεί προ εκπλήξεως.
Ξεχάστε τους «εργάτες» –οι μηχανικάριοι
μπορεί να κατασκευάζουν και κτίρια, αλλά
η σημασία τους στη μάχη εκτείνεται πολύ
πέρα από αυτό. Οι ενέδρες μετρούν και θα
πρέπει να τις επιδιώκετε για τον αντίπαλο,
αλλά (προφανώς) να τις αποφεύγετε για
την πάρτη σας, καθώς μπορεί να δείτε μία
ολόκληρη δύναμη, που σε εκ παρατάξεως
μάχη θα μπορούσε να «δαγκώσει» πολύ
άσχημα, να ξεκληρίζεται επειδή μπήκε σε
περιοχή όπου ο εχθρός ήταν καλά προε-
τοιμασμένος. Και είπαμε, μπορεί ο σοβιετι-
κός παίκτης να μπορεί να βγάλει… πολύ
λαό (για τα δεδομένα του Company of
Heroes πάντα), αλλά ο αντίπαλος θα είναι
πάντα σε θέση να σκοτώνει πιο γρήγορα
από ό,τι εσείς ενισχύετε. Επίσης, να θυμά-
στε ότι τα φλογοβόλα μπορεί να παραπέ-
μπουν περισσότερο σε εποχές Πρώτου Πα-
γκοσμίου Πολέμου, αλλά στο Ανατολικό
Μέτωπο του CoH 2… καίνε. Πολύ. Και προ-
σοχή στον πάγο, έχει το συνήθειο καμιά
φορά να… σπάει.
MulTiPlAyER; dA!
Η Relic έδωσε πολύ μεγάλη έμφαση,
όπως ήταν αναμενόμενο, στον
multiplayer χαρακτήρα του παιχνιδιού.
Πέραν του εξαιρετικά ανταγωνιστικού
«
κλασικού» multi (που αντικατοπτρίζεται
στο προφίλ του παίκτη μέσω διακρίσεων,
σκορ, ανταμοιβών υπό τη μορφή bonuses
στο παιχνίδι –όπως μικρές αυξήσεις στις
επιδόσεις κάποιων μονάδων, για παρά-
δειγμα– και νέων εμφανίσεων μονάδων
και στρατού κ.λπ.), πολύ ενδιαφέρον είναι
και το Theater of War, όπου ο παίκτης
μπορεί να επιδιώξει την επίτευξη στόχων
είτε σε single player είτε σε co-op. Μετα-
ξύ των εν λόγω αποστολών υπάρχουν πο-
λύ ενδιαφέρουσες ιδέες (και αξίζει να ση-
μειωθεί πως εδώ ο παίκτης μπορεί να παί-
ξει και με το μέρος της Βέρμαχτ), ενώ
υπάρχει αναπροσαρμογή του γνωστού
από το πρώτο CoH σύστημα Commander
Abilities, το οποίο προσωπικά βρήκα πιο
εύχρηστο σε σχέση με το πρώτο παιχνίδι.
Εκεί ο παίκτης μπορεί να «ξεκλειδώσει»
δυνατότητες που ταιριάζουν στο δικό του
στυλ παιχνιδιού, ενώ πλέον η διαχείρισή
τους είναι πιο «ομαλή», δεδομένου του
έντονου ρυθμού του gameplay. Γενικά, οι
δημιουργοί έδωσαν μεγάλη σημασία στο
να γίνει το multiplayer μία πιο «πλήρης»
εμπειρία, που θα ωθεί τον παίκτη να επι-
στρέφει ξανά και ξανά, όχι απλώς για μία
«
παρτίδα», αλλά και για την επίτευξη στό-
χων και την απόκτηση ανταμοιβών. Αν και
είναι σχετικά νωρίς για να πει κανείς με σι-
γουριά, προσωπικά πιστεύω ότι το CoH 2
θα είναι multiplayer hit για πολύ καιρό.
dEsTiNATiON: BERliN!
Συνοψίζοντας λοιπόν: οι δημιουργοί του
CoH 2 δεν πειραματίστηκαν ιδιαίτερα όσον
αφορά το gameplay. Αν και υπάρχουν νέα
στοιχεία, οι διαφορές ανάμεσα στο CoH και
το CoH 2 δεν είναι τόσο μεγάλες. Όσοι
αγαπήσατε το πρώτο, δεν πρέπει σε καμία
περίπτωση να χάσετε το δεύτερο μέρος
της σειράς, καθώς η εμπειρία του Ανατολι-
κού Μετώπου δίνεται με τον μοναδικό
Company of Heroes τρόπο. Εάν όμως το
πρώτο σάς άφησε αδιάφορους, τότε η συ-
νέχειά του μάλλον δεν πρόκειται να σας
αλλάξει τη γνώμη, εκτός ίσως και αν είχατε
κάποια τρελή καούρα να παίξετε με τα
«
συντρόφια». Σίγουρα πάντως πρόκειται για
έναν από τους κορυφαίους strategy τίτ-
λους της παρούσας χρονιάς, ο οποίος σε
καμία περίπτωση δεν πρόκειται να απογοη-
τεύσει τον παίκτη. Onwards, comrades!
83
PC Master
90
%
ΘΕΤΙκΑ-ΑΡνηΤΙκΑ
•
Εξαιρετικά γραφικά και ατμόσφαιρα
•
Gameplay που παραμένει πιστό
στην «παράδοση» του προκατόχου
του
•
κάποια πράγματα στο χειρισμό θα
μπορούσαν να είναι ελαφρώς
καλύτερα
•
Αυτό το πράγμα με τους conscripts
στο single player πια…
n
Είδος:
real time strategy
n
Έκδοση:
SEGA
n
Ανάπτυξη:
Relic Entertainment
n
Τιμή:
49.99
ευρώ (Steam)
n
Απαιτήσεις:
32
bit Vista και άνω, 2GHz Intel Core2 Duo, 2GB RAM, 512 MB
Direct3D 10 capable video card (GeForce 8800 ή Radeon HD 2900XT), 30GB χώρο στο σκληρό
n
Μultiplayer:
Ναι
n
Επίσημο website:
n
Επιρροές:
Dawn of War
n
Εναλλακτική Πρόταση:
Dawn of War, Wargame: Airland Battle, C&C 3: Tiberium Wars
Τα γραφικά είναι πάντα εντυπωσιακά.
Ο «Στρατηγός Χειμώνας» δε διακρίνει φίλους
και εχθρούς: αν δεν κερδίσετε σύντομα τη μά-
χη, οι στρατιώτες σας θα πεθάνουν από το ψύ-
χος.
Στρατιώτες γύρω από τη φωτιά. Και να σκεφτείς ότι κάποιοι γκρίνιαζαν για το κρύο στα «σκηνά-
κια»!
Ο παίκτης μπορεί να
«
ξεκλειδώσει»
δυνατότητες που
ταιριάζουν στο δικό του
στυλ παιχνιδιού, ενώ
πλέον η διαχείρισή τους
είναι πιο «ομαλή».