Page 85 - PC Master τ. 286

R
eview
85
PC Master
ground του Magrunner παρουσιάζεται με
ελαφρώς άχαρο και συμπυκνωμένο τρό-
πο, μέσα από τη μακροσκελή αφήγηση
του μεταλλαγμένου hacker Gamaji, κατά
τη διάρκεια του εισαγωγικού βίντεο. Κά-
που μέσα στον 21ο πρώτο αιώνα, η Gruck-
ezber Corporation καταφέρνει να απορ-
ροφήσει τις περισσότερες επιχειρήσεις
του πλανήτη επιβάλλοντας την πλήρη οι-
κονομική κυριαρχία της. Ταυτόχρονα, δη-
μιουργεί το LifeNet, ένα δίκτυο που απο-
θηκεύει κάθε πιθανή πληροφορία γύρω
από τα προσωπικά, οικονομικά και επαγ-
γελματικά στοιχεία όλων των κατοίκων
της Γης. O CEO της εταιρείας, Kram Gruck-
ezber, όμως, βλέπει ακόμα πιο μακριά.
Προκειμένου να γίνει επιτέλους πραγματι-
κότητα το όνειρο της εξερεύνησης του
διαστήματος, επιστρατεύει σχεδόν όλους
τους διαθέσιμους επιστήμονες του πλανή-
τη, οι οποίοι τελικά ανακαλύπτουν ότι η
ανεξάντλητη πηγή ενέργειας που χρεια-
ζόμαστε για κάτι τέτοιο είναι... ο μαγνητι-
σμός. Για την επιλογή των πρώτων αστρο-
ναυτών που θα αξιοποιήσουν την τεχνο-
λογία, η Magtech (παρακλάδι της μητρι-
κής εταιρείας) αποφασίζει να απευθύνει
ανοιχτό κάλεσμα στο κοινό, διοργανώνο-
ντας διαγωνισμούς από τους οποίους θα
προκύψουν οι πιο ικανοί γι’ αυτή την ιστο-
ρική αποστολή. Τελικά η επιλογή καταλή-
γει σε 7 υποψηφίους (Magrunners), ένας
εκ των οποίων είναι ο πολλά υποσχόμε-
νος νεαρός Dax Ward που έμεινε ορφα-
νός σε μικρή ηλικία μετά από ένα παράξε-
νο δυστύχημα των γονιών του.
Το setting του παιχνιδιού μοιάζει μάλ-
λον αναίτια πολύπλοκο, καθώς επιχειρεί
να σκιαγραφήσει ένα ζοφερό μέλλον (μή-
πως παρόν;) πλήρους διασύνδεσης που
εύκολα και άμεσα μπορεί να οδηγηθεί σε
ολική κατάρρευση, στα λάθος χέρια. Αρ-
γότερα, οι αποκαλύψεις που θα κάνουμε
ενώ προσπαθούμε να αποδράσουμε από
το λαβυρινθώδες κέντρο εκπαίδευσης εί-
ναι ακόμα πιο σοκαριστικές, αφού το παι-
χνίδι επιχειρεί να παντρέψει τον λαβκρα-
φτικό τρόμο με την τεχνο-φρίκη ενός
ολοκληρωτικού μέλλοντος. Τα καταφέρ-
νει τελικά σε αξιοπρεπή βαθμό, παρά το
ελαφρώς επιφανειακό storytelling, ειδικά
σε επίπεδο χαρακτήρων.
MAGNETO’S PLAYGROUND
Εισερχόμενοι στα άδυτα της Magtech,
αντικρίζουμε μία εικόνα αρκετά οικεία σε
όποιον έχει περάσει από τα εργαστήρια
της Aperture Science: «κλινικά» και απο-
στειρωμένα δωμάτια μεταμοντέρνας, τε-
χνοκρατικής αισθητικής, κατασκευασμένα
με μοναδικό στόχο να αποτελέσουν πεδίο
εκπαίδευσης των Magrunners. Στο χέρι
μας, αντί του Portal Gun, βρίσκεται ενσω-
ματωμένο ένα βιονικό γάντι (Mag Glove)
δημιούργημα του ίδιου του Dax σε συνερ-
γασία με το μέντορα και κηδεμόνα του,
Gamaji, το οποίο λειτουργεί με παρόμοιο
τρόπο εκτοξεύοντας εναλλάξ κόκκινα και
πράσινα φορτία (υπάρχουν και άλλοι συν-
δυασμοί, τους επιλέγουμε από το κεντρι-
κό μενού). Τα πρώτα δωμάτια περιλαμβά-
νουν απλά, αναγνωριστικά puzzles που
ως στόχο έχουν να μας εξοικειώσουν με
το βασικό mechanic του Magrunners, το
μαγνητισμό. Αντίθετα με την πραγματική
ζωή, βέβαια, εδώ τα ομώνυμα φορτία έλ-
κονται και τα αντίθετα απωθούνται, σύμ-
βαση που προφανώς επιλέχθηκε χάριν ευ-
κολίας του colour coding και ομολογου-
μένως συνηθίζεται εύκολα (εκτός αν είσαι
φυσικός, οπότε ντους σε εμβρυακή στάση
για την υπόλοιπη ζωή σου). Η αξιοποίηση
αυτής της αρχής στα πρώτα levels μάς
βοηθά να μάθουμε βασικές χρήσεις όπως
την έλξη-απώθηση μίας κινούμενης πλατ-
φόρμας, στοίβαγμα και εκτόξευση κύβων,
καθώς και την ιδιόμορφη κίνηση cube-
jump (κατά το rocket jump – μη βαράτε)
όπου «καβαλάμε» τον πάνω κύβο της
στοίβας και διαγράφουμε μία κατακόρυφη
ή καμπυλόγραμμη τροχιά μαζί του μετά
την εκτόξευση. Μία ελαφρώς ενοχλητική
επιλογή των δημιουργών είναι να απαγο-
ρεύσουν στον παίκτη την εκτέλεση άλμα-
τος ενόσω κουβαλάει έναν κύβο, πράγμα
που αξιοποιείται μεν σε κάποια puzzles
(
κοινώς, σε υποχρεώνει να πας μέσω Κα-
περναούμ), αλλά τελικά μοιάζει επιτηδευ-
μένα περιοριστικό και μη ρεαλιστικό. Εξί-
σου αντιρεαλιστικό αλλά βολικό αυτή τη
φορά είναι το γεγονός ότι οι πτώσεις από
ψηλά δεν κονιορτοποιούν τον Dax, ο
οποίος έχει μόνο να ανησυχεί μήπως βρε-
θεί στο κενό ή μέσα σε κάποιο λιμνάζον
υγρό.
Στο ενδιάμεσο από την εκπαίδευσή μας
στις βασικές κινήσεις και στα τερτίπια του
μαγνητισμού, χαλαρώνουμε και δεχόμα-
στε σύντομο briefing στα δωμάτια-ανελ-
κυστήρες είτε μιλώντας με τον Gamaji,
που έχει χακάρει το σύστημα για να βρί-
σκεται διαρκώς στο πλευρό μας, είτε με
τους επικεφαλής του προγράμματος, τον
αρχιμηχανικό Xander Deveran και τον
ίδιο, το Gruckezber. Φυσικά, η ειδυλλιακή
ατμόσφαιρα δεν κρατάει για πολύ, αφού
πολύ σύντομα τα πράγματα αρχίζουν να
ξεφεύγουν από τον έλεγχο, ενώ μυστη-
ριώδεις φωνές ψέλνουν ανατριχιαστικά
καλέσματα στον Cthulhu.
Ο καλός μας φίλος Newton: δεν μιλάει πολύ,
αλλά η βοήθειά του είναι ανεκτίμητη.
Παρά τα αφιλόξενα σύμβολα από πάνω, το
αντίκρισμα μίας τέτοιας πόρτας είναι συνήθως
λυτρωτικό.
Κρίμα που σύντομα όλα αυτά θα είναι ένας σωρός από ερείπια.
Το Magrunner δεν
εισάγει κάτι εντελώς
νέο, αλλά αξιοποιεί
υπάρχοντα themes και
mechanics με
συναρπαστικό και
δημιουργικό τρόπο.