R
eview
COME FOR THE SCIENCE, STAY
FOR THE DEAD BODIES
Πραγματικά δεν περίμενα ότι πέρα από
ωραίες ιδέες στο gameplay η Frogwares
θα έκανε τόσο καλή δουλειά και στο ει-
καστικό κομμάτι, παρουσιάζοντας έναν
τίτλο άρτιο από όλες τις απόψεις. Τεχνικά,
η χρησιμοποίηση της Unreal Engine 3 εγ-
γυάται για τα αρκετά πειστικά textures
και τα συμπαθητικά εφέ φωτισμού, αλλά
εκεί που οι σχεδιαστές δείχνουν τα δό-
ντια τους είναι στην ποικιλία των χώρων
και την επιβλητική εικόνα των λαβκραφτι-
κών κατασκευών ή των φρικαλέων πλα-
σμάτων. Τόσο τα αρχικά, φρεσκοβαμμένα
δωμάτια, όσο και τα ρημαγμένα σπλάχνα
του κτηρίου αργότερα έχουν αποδοθεί
εξαιρετικά, αλλά η επίσκεψη στο απόκο-
σμο λημέρι του Κθούλου κλέβει την πα-
ράσταση, θυμίζοντας ερείπια ενός αρχαί-
ου ναού που επιπλέουν στο Διάστημα. Το
animation των χαρακτήρων και των πλα-
σμάτων που συναντάμε θα μπορούσε να
έχει δουλευτεί περισσότερο, αλλά δεν
πρόκειται για νευραλγικό τομέα στο συ-
γκεκριμένο παιχνίδι, οπότε ελάχιστα επη-
ρεάζει τη συνολική, ιδιαίτερα θετική εντύ-
πωση.
Η μουσική, από την άλλη, καταφέρνει
μεν να συντηρεί την απαιτούμενη ατμό-
σφαιρα μυστηρίου και αόρατης απειλής,
αλλά πάσχει από σοβαρή έλλειψη ποικι-
λίας και ταυτότητας και θα την ξεχάσετε
γρήγορα. Καλύτερα είναι τα πράγματα
στις ερμηνείες των χαρακτήρων, με όλους
σχεδόν να πιάνουν υψηλά standards
(
ιδίως ο Gamaji) και μοναδική ίσως παρα-
φωνία την υπερβολική δραματικότητα του
Dax όταν εκνευρίζεται ή θέλει να ακου-
στεί ανήσυχος. Το πακέτο συμπληρώνει ο
απλούστατος και ιδιαίτερα φιλικός χειρι-
σμός, που επίσης θυμίζει πολύ τον μεγάλο
ξάδερφο της Valve και δεν πρόκειται να
σας προβληματίσει στο ελάχιστο. Πραγμα-
τικά υποδειγματική δουλειά από τη
Frogwares, αποδεικνύει ότι δεν αντιμετώ-
πισε το Magrunners ως μία παράπλευρη
ξεπέτα αλλά θέλησε να παρουσιάσει ένα
πραγματικά ανταγωνιστικό προϊόν που θα
κοιτάξει στα μάτια τον πρωταθλητή.
I’M MAKING A NOTE HERE: HUGE
SUCCESS
Η αλήθεια είναι πως αρκετά από τα δο-
μικά στοιχεία του Magrunners βγάζουν
μάτι ότι είναι δανεικά από κάπου αλλού.
Πέρα από τους κεντρικούς μηχανισμούς
και το στήσιμο που φωνάζουν Portal, η
μυθολογία Cthulhu που πραγματεύεται,
δεν είναι ό,τι πιο πρωτότυπο έχουμε δει,
ενώ προσωπικά μου θύμισε αρκετά και το
περσινό θρίλερ Cabin in the Woods. Γενι-
κά η συνολική εντύπωση που αποκομίζει
κανείς είναι ότι οι δημιουργοί του Ma-
grunners θέλησαν να παίξουν εκ του
ασφαλούς, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι
δεν πήραν τα ρίσκα τους, όπως με την
προσπάθεια εισαγωγής του Lovecraft σε
ένα καθαρόαιμο puzzle περιβάλλον με
έντονες cyberpunk επιρροές και το αντι-
συμβατικό φινάλε που δυσκολεύει την
υπόθεση sequel. Κάποιες ατέλειες σαφώς
και υπάρχουν, όπως οι ιδιόμορφες μάχες
με τα τέρατα που τελικά μοιάζουν ελα-
φρώς στημένες, οι στερεοτυπικοί χαρα-
κτήρες και η αδυναμία του συνόλου να
απογειωθεί. Ωστόσο, η δεινότητα της
Frogwares στην εφαρμογή όλων αυτών
των ετερόκλητων ιδεών και την παρου-
σίαση ενός συμπαγούς και πλούσιου πα-
κέτου (το παιχνίδι διαρκεί τουλάχιστον 10
ώρες) παραμένει αξιοθαύμαστη και αξίζει
της προσοχής κάθε λάτρη του είδους,
ακόμα κι αν ώρες ώρες τα συχνά Game
Over απειλούν να τον στείλουν στη σκο-
τεινή αγκαλιά της τρέλας των Αρχαίων.
87
PC Master
83
%
•
Μελετημένο level design
•
Ποικίλες και ευρηματικές
εφαρμογές του κεντρικού mechanic
•
Προσεγμένα visuals, πειστική
ατμόσφαιρα
•
Αφήνει στον παίκτη χώρο για
αυτοσχεδιασμούς
•
Συχνά απαιτεί ακρίβεια και δεν
συγχωρεί λάθη
•
Πολλά στοιχεία του θυμίζουν έντονα
κάτι άλλο
•
Γλυκαθήκαμε από το co-op του
Portal 2 και τώρα το ψάχνουμε
παντού
n
Είδος:
First-person Puzzler
n
Έκδοση:
Focus Home Interactive
n
Ανάπτυξη:
Frogwares
n
Διάθεση:
Steam
n
Τιμή:
€
20
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
AMD/Intel Dual Core στα 2.4GHz,
2
GB μνήμης, κάρτα γραφικών με 256MB μνήμης και υποστήριξη Shaders 3.0 (GeForce 8800, Radeon 4800 ή καλύτερες), 4GB χώρο στον σκληρό
n
Multiplayer:
Όχι
n
Επίσημο site:
n
Επιρροές:
Portal, Lovecraft, Cabin in the Woods
n
Εναλλακτικές επιλογές:
Portal 1 & 2, Antichamber, Quantum Conundrum
Ομολογουμένως έχει γίνει καλή δουλειά στην
απεικόνιση των μισοκατεστραμμένων εγκατα-
στάσεων.
Ο πραγματικός πρωταγωνιστής του παιχνιδιού,
ποζάρει κάτω από μία παράγραφο από το ευ-
αγγέλιο του Cthulhu.
Η εμφάνιση του αξιαγάπητου αυτού κυρίου συχνά συνεπάγεται αρκετή τρεχάλα.
Επιχειρεί να παντρέψει
τον λαβκραφτικό
τρόμο με την
τεχνο-φρίκη ενός
ολοκληρωτικού
μέλλοντος.