Κ
ατά 600.000 «πολίτες» μειώθηκε
ο πληθυσμός της Azeroth και τα
στοιχεία που έχουν στα χέρια τους
οι υπεύθυνοι του WoW μόνο ενθαρ-
ρυντικά δεν είναι για το μέλλον και
την ύπαρξη του παιχνιδιού. Η αιτία
της, άνευ προηγουμένου, πτώσης
απαντάται στην ολοένα αυξανόμενη
αγορά των free-to-play MMO παιχνι-
διών. Μία αγορά την οποία τελικά
δεν μπορεί να ανταγωνιστεί το δη-
μοφιλές MMORPG.
Η Activision Blizzard ανακοίνωσε
πως οι ενεργοί συνδρομητές του τίτ-
λου ανέρχονται πλέον στους 7,7
εκατομμύρια, αριθμός που φαντάζει
τεράστιος, αλλά σε σύγκριση με τα
12
εκατομμύρια συνδρομητών έως
και τον Οκτώβριο του 2010, είναι
ανησυχητικός. Θυμίζουμε πως στις
αρχές Ιουλίου του 2013, η Blizzard
είχε ανακοινώσει μία σειρά από αλ-
λαγές για το World of Warcraft, που
θα το έφερνε πιο κοντά στο σύγχρο-
νο μοντέλο των free-to-play παιχνι-
διών. Επίσης, στα τέλη Ιουλίου του
ίδιου έτους, οι δρόμοι της Blizzard
και της Vivendi χώρισαν, καθώς η
συνεργασία τους δεν απέδωσε τους
αναμενόμενους καρπούς. Όπως φαί-
νεται, όμως, ακόμα και αυτές οι αλ-
λαγές δεν στάθηκαν ικανές να απο-
τρέψουν την ελεύθερη πτώση στα
νούμερα των συνδρομητών του
WoW.
ΝΕΑ ΜΕΙΩΣΗ ΣΤΟΥΣ
ΣΥΝΔΡΟΜΗΤΕΣ
ΤΟΥ WORLD OF
WARCRAFT
PC Master
12
PC
matrix
K
άθετα αντίθετες εμφανίζονται DICE και Electronic Arts, όσον αφορά στην ετή-
σια κυκλοφορία του δημοφιλούς πολεμικού shooter, Battlefield, αφού καμία
από τις δύο δεν δείχνει διατεθειμένη να ακολουθήσει τη μόδα που έχει λανσά-
ρει ο «μισητός» αντίπαλος, Call of Duty.
Όπως δήλωσε ο εκτελεστικός διευθυντής του Battlefield 4, Patrick Bach: «Νομίζω
πως η αίσθηση που επικρατεί ανάμεσά μας είναι πως δεν υπάρχει λόγος να δημιουρ-
γούμε ένα παιχνίδι κάθε χρόνο. Έχουν περάσει ήδη δύο χρόνια από την κυκλοφορία
του Battlefield 3 και ο αριθμός των παικτών του παραμένει σε πολύ υψηλά επίπεδα».
Ερωτηθείς για το αν πιστεύει πως ο τίτλος θα μπορούσε να εξελιχθεί σε μία συνεχώς
αναβαθμιζόμενη υπη-
ρεσία, με καινούργια
campaign, νέους χάρ-
τες και άλλα στοιχεία,
ο Bach απάντησε: «Δεν
ξέρω. Ίσως να είναι
σωστή μία τέτοια κίνη-
ση, ίσως και όχι».
Η θέση του
Battlefield στην πα-
γκόσμια αγορά ισχυρο-
ποιήθηκε από τη στιγ-
μή που η ΕΑ αποφάσι-
σε να παύσει την πε-
ραιτέρω κυκλοφορία του Medal of Honor στις αρχές του έτους, έπειτα από τις φτωχές
κριτικές που το συνόδευσαν και το μικρό μερίδιο εσόδων που απέσπασε. Παρ’ όλα
αυτά, παραμένει δεύτερο πίσω από το μεγάλο αντίπαλο που ακούει στο όνομα Call of
Duty. Ο διευθυντής της EA Labels, Frank Gibeau, αναφέρθηκε σε αυτή την κόντρα το-
νίζοντας πως: «Είμαστε ανταγωνιστικοί και πιστεύουμε πολύ στο Battlefield 4. Η αλ-
λαγή είναι φίλη μας, αυτό είναι το μότο που έχουμε υιοθετήσει στην ΕΑ. Τα όπλα μας
για να υπερκεράσουμε το Call of Duty θα είναι η νέα τεχνολογία, η καινοτομία και οι
καινούργιες δυνατότητες. Επομένως, πιστεύω πως το Battlefield 4 θα είναι πολύ κα-
λύτερο από το προηγούμενο».
Το Battlefield 4 αναμένεται να κυκλοφορήσει στις 31 Οκτωβρίου του 2013, μία
εβδομάδα νωρίτερα από το καινούργιο Call of Duty: Ghosts, που ανακοινώθηκε για τις
5
Νοεμβρίου.
Η free-to-play αγορά
βάζει «ταφόπλακα» στο
δημοφιλές παιχνίδι
ΝΕΟ BATTLEFIELD ΚΑΘΕ
ΧΡΟΝΟ; ΟΧΙ, ΒΕΒΑΙΑ!
DICE και EA συμφωνούν πως δεν συντρέχει
κανένας λόγος...