Page 13 - PC Master τ. 288

O
ταν ανέλαβα το περιοδικό η αρχική μου πρόθεση
ήταν να μη «σφετεριστώ» την αδιαμφισβήτητη επιτυ-
χία της στήλης του Χρήστου Κουβόπουλου, αντικαθι-
στώντας τη με κάποια αντίστοιχη δική μου. Κάτι όμως η φορ-
τική λαϊκή απαίτηση (ενός και μόνο ατόμου – ναι Omen, σ’
εσένα αναφέρομαι), κάτι κάποια ανησυχητικά φαινόμενα που
παρατηρώ στο σύγχρονο gaming, έκαμψαν τελικά τις αντι-
στάσεις μου και είπα να την κάνω τελικά την παρασπονδία.
Σας καλωσορίζω λοιπόν στη νέα στήλη του «PC Master»,
μέσα από την οποία θέλω να μοιραστώ με όποιον ενδιαφέ-
ρεται κάποιες σκέψεις και προβληματισμούς μου σχετικά με
τα κακώς (κυρίως) αλλά και τα καλώς κείμενα (όταν υπάρ-
χουν) του PC gaming.
Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μου στο Μινσκ για το event
της Wargaming, άκουσα κάτι το οποίο μ’ έβαλε σε πολλές
σκέψεις σχετικά με το gaming στην Ελλάδα, ιδιαίτερα σε
σχέση με το (πρακτικά ανύπαρκτο) game development στη
χώρα μας. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης
Τύπου του Victor Kislyi, αναφέρθηκε, αρκετά αναλυτικά, στο
ξεκίνημα της Wargaming, πριν από 15 χρόνια.
Η εταιρεία δημιουργήθηκε όταν ο συγκεκριμένος άνθρω-
πος, μαζί με δύο φίλους του, αποφάσισαν να σταματήσουν
να φτιάχνουν mods για το Civilization και να δημιουργήσουν
κάτι εξ ολοκλήρου δικό τους. Απευθύνθηκαν λοιπόν στο
λευκορωσικό κράτος και ζήτησαν τη συνδρομή του προκει-
μένου να ξεκινήσουν μία εταιρεία game development. Ακρι-
βώς ό,τι μπορεί να κάνει ο οποιοσδήποτε και στην Ελλάδα
δηλαδή…
Η Σοβιετική Ένωση μόλις είχε καταρρεύσει και η Λευκο-
ρωσία δεν υπαγόταν σε καμία Ευρωπαϊκή Ένωση οπότε,
κατ’ επέκταση, λεφτά δεν υπήρχαν ούτε για δείγμα προκει-
μένου να διατεθούν σε νέους επιχειρηματίες. Παρ’ όλα αυ-
τά, όμως, το λευκορωσικό κράτος εξαίρεσε τη νεοϊδρυθείσα
Wargaming από την καταβολή φόρων, ενώ ταυτόχρονα
φρόντισε και συγκέντρωσε ό,τι καλύτερο διέθεταν τα τοπικά
πανεπιστήμια και είχε να κάνει με το game development
(
προγραμματιστές, animators, creative designers, ακόμη και
στελέχη marketing), θέτοντάς τους στη διάθεση του Victor
και της παρέας του. Δεκαπέντε χρόνια αργότερα η συγκεκρι-
μένη εταιρεία έφθασε στο σημείο να δηλώνει κέρδη της τά-
ξης των 150 εκατομμυρίων δολαρίων, διαθέτοντας 16 γρα-
φεία σε ολόκληρο τον κόσμο αλλά διατηρώντας την έδρα
της στο Μινσκ.
Μίλησε κάποιος για success story; Πώς είπατε; Και οι «εκ-
πλήξεις» εξ ανατολών δεν σταματούν εκεί. Δεν χρειάζεται
φυσικά να σας υπενθυμίσω την τεράστια επιτυχία της, εκ
Πολωνίας ορμώμενης, CD Projekt RED με τη σειρά The
Witcher. Και μπορεί η Λευκορωσία να μην είναι μεγάλη αγο-
ρά, έχει όμως άμεση πρόσβαση στην τεράστια ρωσική αγο-
ρά, η πολωνική αγορά είναι στην καλύτερη περίπτωση μι-
κρομεσαία. Επιπλέον, το πολωνικό κράτος δεν διαφέρει, δυ-
στυχώς, και πολύ από το δικό μας, ενώ και η οικονομία της
χώρας σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως
«
ανθηρή», μάλλον το αντίθετο ισχύει. Παρ’ όλα αυτά, όλοι
μας γνωρίζουμε τι σημαίνει ο τίτλος Witcher στην παγκό-
σμια gaming σκηνή…
Και, μένοντας στην ίδια «γειτονιά», υπάρχει και το παρά-
δειγμα της τσεχικής Bohemia Interactive. Η Τσεχία είναι σα-
φώς μικρότερη αγορά από την Πολωνία, το κράτος δεν βρί-
σκεται σε καλύτερη κατάσταση και, παρ’ όλα αυτά, η παρέα
από την Πράγα κατάφερε μέσα σε 12 χρόνια όχι μόνο να
έχει στα χέρια της τίτλους όπως τα ArmA και Operation
Flashpoint, αλλά και να υπογράψει συμβόλαιο αρκετών εκα-
τομμυρίων δολαρίων με τον αμερικανικό στρατό για την
ανάπτυξη εκπαιδευτικής πλατφόρμας που βασίζεται επάνω
στο Virtual Battlefield System της BI.
Ο παραπάνω συλλογισμός λοιπόν με έβαλε στο «τριπάκι»
να προσπαθήσω να αναπλάσω στο μυαλό μου την απάντη-
ση που θα λάμβανα, αν τυχόν επιχειρούσα να ξεκινήσω ένα
αντίστοιχο ΑΑΑ εγχείρημα, απευθυνόμενος είτε στο κράτος
είτε στην ιδιωτική πρωτοβουλία. Συνυπολογίζοντας τη νοο-
τροπία, την «κουλτούρα» και τις προκαταλήψεις που έχουμε
ως Έλληνες, οι απαντήσεις που σε εμένα φαντάζουν πιθα-
νές κυμαίνονται από «grow up», μέχρι «get a real job», σε
άπταιστα ελληνικά! Διότι η έλλειψη φαντασίας (ιδιαίτερα
δημιουργικής) δυστυχώς αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμα
των ιθυνόντων στη χώρα μας και δεν τους επιτρέπει να αντι-
ληφθούν τα χρηματικά μεγέθη που «παίζουν» στο συγκεκρι-
μένο χώρο. Ό,τι δεν έχει να κάνει με τούβλα, λάδι, χωράφια
και call centers, απλώς δεν υπάρχει… Διαφωνεί κανείς;
PC
13
PC Master
CASTING
CASTING
SHADOWS
SHADOWS
Του Παύλου «ShadowCaster» Δημόπουλου
μιλησε καποιοσ
για SUCCESS STORY;
Ανάπτυξη, θέ-
σεις εργασίας,
επιχειρηματικό-
τητα. Τι από αυ-
τά δεν μπορεί
να προσφέρει
το game
development;