Page 14 - PC Master τ. 288

PC Master
14
M
ία από τις πιο ενδιαφέρουσες ει-
δήσεις τους τελευταίους δύο μή-
νες είναι η απόφαση του John
Carmack να δουλέψει ως CTO (Chief
Technical Officer) στην εταιρεία που φτιά-
χνει το Oculus Rift. Για όσους δεν το γνω-
ρίζουν, το Oculus Rift είναι μία συσκευή
που θυμίζει υπερτροφικά γυαλιά η οποία
με τη χρήση οπτικών φακών, γυρόμετρων
και mini οθόνης προσφέρει –σχετικά–
φθηνό virtual reality. Αυτήν τη στιγμή το
Oculus Rift βρίσκεται ακόμα σε πρώιμα
στάδια και δεν υπάρχει κάποια τελική έκ-
δοση για το ευρύ κοινό. Ωστόσο,
developers που ενδιαφέρονται μπορούν
να αγοράσουν ένα prototype ώστε να
έχουν έτοιμα τα παιχνίδια τους όταν το
Rift βγει στην αγορά. Προφανώς στην πρά-
ξη το prototype το έχουν αγοράσει και αρ-
κετοί gamers, μια και η βασική διαφορά
του από την τελική έκδοση είναι πως η τε-
λική έκδοση θα έχει πιο ακριβείς αισθητή-
ρες κίνησης και μεγαλύτερη ευκρίνεια.
Έτυχε να δοκιμάσω το Oculus Rift πριν
λίγες βδομάδες και αν και δεν δούλεψε
100%
σε εμένα (δεν βλέπω στερεοσκοπική
εικόνα), το εφέ ήταν εντυπωσιακότατο.
Δυστυχώς, δεν κατάφερα να δοκιμάσω
πολλά, αλλά το demo με το Team
Fortress 2 με άφησε άφωνο (και κομματά-
κι ζαλισμένο για λίγα λεπτά). Με εξαίρεση
τη χαμηλή ανάλυση που θα έχει διορθωθεί
όσο είναι δυνατό στην τελική έκδοση, δί-
νεται η αίσθηση στο χρήση πως βρίσκεται
στον κόσμο του παιχνιδιού. Μέχρι να θε-
λήσει να κινηθεί.
Από την πρώτη στιγμή που κυκλοφόρη-
σαν τα νέα (και οι εντυπώσεις από όσους
το δοκίμασαν) για το Oculus Rift, οι συζη-
τήσεις στα διάφορα fora και gaming sites
βρίσκονταν γύρω από το πώς η νέα VR
συσκευή θα εξέλισσε τα FPS. Και φυσικά
το πρώτο πρόβλημα που ο περισσότερος
κόσμος αναγνώρισε είναι η κίνηση: το
Oculus Rift είναι βασικά ένα VR headset,
αλλά αν ξεκινήσεις να περπατάς, δύο
πράγματα θα συμβούν: α) δεν θα περπα-
τάς in-game και β) θα κουτουλήσεις τον
κοντινότερο τοίχο. Έτσι εμφανίστηκαν
εφευρέσεις όπως το Virtuix Omni, μία κα-
τασκευή που θυμίζει κάτι ανάμεσα σε διά-
δρομο γυμναστικής και στράτα, η οποία
επιτρέπει στο χρήστη να περπατάει στο
παιχνίδι χωρίς να αλλάζει θέση στον
πραγματικό κόσμο καθώς και το Razer
Hydra, ένας motion controller για PC που
χρησιμοποιείται για 3D positioning, αλλά
και πιο πειραματικές λύσεις όπως
μία φόρμα που δίνει την αίσθηση
αφής από το virtual κόσμο.
Προσωπικά, αν και βλέπω τα
παραπάνω να δουλεύουν για κά-
ποια παιχνίδια, πιστεύω πως το
Rift δεν θα αναδειχτεί μέσω
των FPS. Στην πράξη όλα αυτά
τα extras είναι ακριβώς αυτό:
extras και ακριβά για τον περισσότε-
ρο κόσμο. Το Omni, για παράδειγμα, κο-
στίζει περισσότερο από το Rift. Όχι, το
στυλ των παιχνιδιών που ταιριάζει περισ-
σότερο στο Rift είναι αυτό που θα δίνει
στο χρήστη την ίδια αίσθηση στον virtual
κόσμο με αυτή που έχει στον πραγματικό:
αυτή του «χρήστη» που κάθεται με έναν
controller στο χέρι. Το disconnect μεταξύ
ενός χαρακτήρα που τρέχει, χοροπηδά και
πυροβολεί εχθρούς κάνοντας πιρουέτες
είναι μεγαλύτερο από αυτό ενός χαρακτή-
ρα που κάθεται και χειρίζεται.
Η πιο προφανής μορφή είναι φυσικά τα
flight simulators, ειδικά με τη χρήση
joystick. Όσον αφορά στην επαφή με το
περιβάλλον, ο πιλότος ουσιαστικά κάθε-
ται, κοιτάζει τριγύρω και... πατάει κουμπιά.
Προφανώς, δεν είναι απαραίτητο να είναι
ρεαλιστικό flight simulator: ένα παιχνίδι
μπορεί να βάζει τον παίκτη στη θέση ενός
πιλότου X-wing στον κόσμο του Star Wars
ή στο cockpit ενός mech με τα διάφορα
panels να βρίσκονται γύρω από το χρήστη.
Ή ακόμα και κάτι σε πιο fantasy στυλ, με
το χρήστη να «οδηγεί» ένα μαγικό χαλί,
όπως στο κλασικό παιχνίδι Magic Carpet.
Σε παιχνίδι τρόμου ο παίκτης μπορεί να
χειρίζεται έναν παραπληγικό εφευρέτη
που βρίσκεται καθηλωμένος σε αναπηρική
καρέκλα με διάφορα gadgets και προσπα-
θεί να ξεφύγει από έναν μανιακό δολοφό-
νο που μπήκε στο σπίτι του.
Βέβαια, πολύ πιθανό είναι να δούμε κυ-
ρίως μεταφορές FPS, μια και το genre εί-
ναι πολύ διάσημο και η πρώτη σκέψη που
έρχεται στο μυαλό με virtual reality. Δυ-
στυχώς, μέχρι το πλήρες VR, με αίσθηση
αφής, όσφρησης κ.λπ. έχουμε καιρό.
Having said that, το πρώτο παιχνίδι που θα
δοκιμάσω όταν πάρω δικό μου Rift είναι το
Doom...
PC
TO GAMING ΑΝΕΒΑΙΝΕΙ ΕΠΙΠΕΔΟ...
Tου Κώστα «Bad Sector» Μιχαλόπουλου
Το Omni υπόσχεται
virtual κίνηση...
αναρωτιέμαι αν
αντέχει στο
jumping.
Το Oculus Rift
Development Kit.