Page 136 - PC Master τ. 288

Maladroid:
Σε μία κουβέντα που είχαμε
τις προάλλες με μερικούς από την ομάδα,
κάποιος που θέλησε να παραμείνει ανώνυ-
μος (ο Μαυραγάνης είναι) έθεσε τον προ-
βληματισμό κατά πόσο αντικατοπτρίζονται
οι εξελίξεις στον κόσμο (οικονομική κρίση,
πόλεμοι, παγκοσμιοποίηση, μιζέρια, ανησυ-
χία κ.λπ.) στο χώρο του gaming. Discuss.
Archanger:
Καταραμένε Χαγιάτε. Λοι-
πόν, όπως το έχω αντιληφθεί εγώ το θέμα,
η κάθε χρονική περίοδος με τα χαρακτηρι-
στικά της (πολιτική, οικονομία, whatever),
αντικατοπτρίζεται σε όλους τους τομείς της
ψυχαγωγίας/καλλιτεχνικής έκφρασης. Κι
αυτό που έχω προσέξει είναι ότι τα τελευ-
ταία χρόνια τα παιχνίδια στο γενικότερο
ύφος και τη θεματολογία τους έχουν γίνει
αρκετά πιο «γκρίζα» κι όταν λέω γκρίζα δεν
εννοώ μόνο την αυξημένη παρουσία αντι -
ηρώων, αλλά και τα πιο επικαιροποιημένα
σενάρια, βλέπε για παράδειγμα το επερχό-
μενο Watch Dogs στον απόηχο της υπόθε-
σης Σνόουντεν.
Maladroid:
Υπάρχει, νομίζω, γενικά ένα
zeitgeist που προσπαθούν να πιάσουν οι
developers ανά πάσα στιγμή. Π.χ. μετά την
11
η Σεπτεμβρίου είχαμε ένα κύμα παιχνι-
διών σχετικών με την τρομοκρατία που πριν
δεν υπήρχε τόσο έντονα ως θεματολογία.
Apo208:
Πράγματι, η 9/11 άφησε και αυ-
τή το δικό της σημάδι στο gaming με ό,τι
την ακολούθησε.
Adimas:
Σίγουρα υπάρχει αυτή η τάση,
εφόσον, όπως στις ταινίες έτσι και στα παι-
χνίδια, η θεματολογία αντλείται και από τις
ανησυχίες/σκέψεις της εποχής.
Zok:
Το setting και ο κόσμος του παιχνι-
διού είναι ακρογωνιαίοι λίθοι του σεναρίου.
Για να υπάρξει, όμως, το ίδιο το σενάριο
πρέπει να υπάρχει το λεγόμενο conflict ή
σύγκρουση/διαμάχη. Αυτό, ως έμπνευση,
παρέχεται από τα γεγονότα του γύρω κό-
σμου, αλλά πιστεύω ότι έχει σχέση και με
το πόσο «ρεαλιστικό» ή «πραγματικό» θέλει
να κάνει το συγκεκριμένο σενάριο ο δημι-
ουργός.
Archanger:
Δεν θα το έλεγα ακριβώς
έμπνευση, όσο βιώματα που τον επηρεά-
ζουν. Δηλαδή σήμερα νομίζω ότι ο κόσμος
περιμένει, έστω και χωρίς να το συνειδητο-
ποιεί, πιο κυνικά σενάρια, ακριβώς επειδή ο
κόσμος μας έχει γίνει πιο κυνικός και «γκρί-
ζος» τα τελευταία χρόνια. Για την ακρίβεια
πάντα ήταν, απλώς τώρα φάνηκε ξεκάθαρα
σε πολλούς.
PC Master
136
Ο ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ
ΤΩΝ VIDEO GAMES
Μπορεί το παιχνίδι να λαμβάνει χώρα σε μία πόλη χτισμένη στη βάση ενός τεράστιου
καταρράκτη ή μέσα σε ένα ηφαίστειο, μπορεί να βρέχει ομπρέλες ή όλοι οι κάτοικοι να είναι
ανθρωπόμορφα κομοδίνα. Κι όμως, κοιτώντας πιο προσεκτικά, διακρίνεις στοιχεία που σου
«
μιλάνε» και σε κάνουν να αισθάνεσαι μία περίεργη οικειότητα, λες και οι ήρωες κουβαλάνε
τους ίδιους προβληματισμούς και τις ίδιες έγνοιες με μας. Μήπως επειδή αποτελούν κι αυτοί
γέννημα-θρέμμα της κοινωνίας που ζούμε; Μήπως οι «εξωφρενικοί» κόσμοι τους καμιά φορά
μοιάζουν ύποπτα με το δικό μας και κάτω από το φανταστικό περίβλημα κρύβονται έμμεσες
αναφορές σε πράγματα που συμβαίνουν γύρω μας;
Το District 9 ήταν από τις sci-fi ταινίες που επιχείρησαν να μιλήσουν (και) για κοινωνικά/ανθρωπι-
στικά ζητήματα.
Η ψύχωση με την τρομοκρατία οπωσδήποτε
δεν πέρασε απαρατήρητη από τον κόσμο των
games.