137
PC Master
Bilaros:
Damn, ξεκινήσαμε άγρια...
Zok:
Το ενδιαφέρον που βλέπω στην πε-
ρίοδο που διανύουμε είναι ότι επιτέλους
έχουμε feedback για τις κινήσεις που κά-
νουμε ως ανθρωπότητα. Σε ένα παιχνίδι, εί-
τε το setting είναι σε έναν δυστοπικό είτε
σε έναν ουτοπικό κόσμο έχουμε μόνο ό,τι
πληροφορίες μας δώσει ο δημιουργός του
game. Πλέον, βλέποντας τα πράγματα γύ-
ρω μας, υπάρχει ένα νέο «meta» πάνω στο
τι περιμένει το παιχνίδι να έχουμε σαν real
world knowledge, συν ότι μερικά πράγματα
θεωρούνται «trends» από marketinίστικης
άποψης, οπότε ένας τίτλος μπορεί να τα
χρησιμοποιήσει για να πουλήσει περισσότε-
ρο. Τελικά αναρωτιέμαι αν είναι θέμα δημι-
ουργικού πνεύματος ή marketing το όλο
θέμα.
Maladroid:
Λες, δηλαδή, ότι δεν πιάνουν
επίκαιρα θέματα επειδή αυτά ανησυχούν
και τους δημιουργούς τους αλλά επειδή πι-
στεύουν ότι σ’ αυτά θα ανταποκριθεί το
κοινό.
Zok:
Yep.
Adimas:
Zok, αυτό ακριβώς σκεφτόμουν
κι εγώ. Τι επηρεάζει περισσότερο τη θεμα-
τολογία των παιχνιδιών: η πραγματικότητα,
τα θέλω των δημιουργών ή αυτό που που-
λάει;
Archanger:
Θα έλεγα συνδυασμός, αν
και μάλλον λιγότερο το marketing. Είναι
απλώς θέμα του να πιάνεις τον παλμό. Ο
κόσμος θα ανταποκριθεί πλέον καλύτερα
σε ένα παιχνίδι που του φαίνεται πιο επίκαι-
ρο, ίσως επειδή η επικαιρότητα έχει βρει
πολύ πιο άμεσους τρόπους να εισβάλει
στην καθημερινότητά μας (τόσο από πλευ-
ράς ενημέρωσης όσο και άμεσου επηρεα-
σμού – βλ. οικονομική κρίση).
Bilaros:
Εγώ νομίζω παίζουν ρόλο οι
προσωπικές προτιμήσεις των devs. Το τι
παιχνίδι θα ήθελαν αυτοί να φτιάξουν, με
το σκεπτικό «δεν θα ήταν cool αν...».
Maladroid:
Βασίλη, πολύ φοβάμαι ότι
αυτό δύσκολα συμβαίνει στις multi-million
παραγωγές γιατί σπάνια μπορεί ένας να κα-
τευθύνει πλήρως το project. Είναι team
efforts πλέον τα ΑΑΑ και μιλάμε για τερά-
στιες ομάδες που απλώς κάνουν τη δου-
λειά τους, δεν καθοδηγούνται ντε και καλά
από κοινό όραμα. Οι indies ναι, μπορούν να
το κάνουν.
Adimas:
Εάν μιλάμε για ΑΑΑ, είναι σίγου-
ρα 50% και βάλε το marketing και τι πουλά-
ει σήμερα.
Apo208:
Νομίζω κι εγώ ότι οι τάσεις της
αγοράς υπερτερούν της επικαιρότητας.
Σχολιάζοντας την επικαιρότητα
ΑΚΟΥΣΤΗΚΑΝ ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ
Κώστας
«
Archanger»
Μαυραγάνης
Βλέπει τα games και
τη σύγχρονη κοινω-
νία ως καμβά για 30
αποχρώσεις του
«
γκρίζου» και πι-
στεύει ότι τα βιώμα-
τα του κόσμου απο-
τελούν βασική πηγή
έμπνευσης των σε-
ναριογράφων. Όταν
είναι αναποφάσι-
στοι, πετάνε το μπα-
λάκι στον παίκτη με
τη μορφή επιλογών.
Βασίλης
«
Bilaros»
Κασαπίδης
Η διακίνηση/εμπο-
ρία της πληροφο-
ρίας αποτελεί έναν
από τους πιο σημα-
ντικούς τρόπους εκ-
συγχρονισμού των
σύγχρονων ιστοριών
για τον Βασίλη, ο
οποίος έχει φάει με
το κουτάλι τα πέτρι-
να χρόνια του αργού
Internet (ΝΟΤ).
Γιώργος
«
Teh Zok»
Ζώκας
Κάργα αισιόδοξος ο
Zok (αν ήταν αυτός –
φορούσε μία μάσκα
μυρμηγκοφάγου στο
meeting), βλέπει ότι
η ανθρωπότητα
έπιασε το peak των
δυνατοτήτων της και
δεν μένει παρά να
κοιτάξει πίσω της με
ψυχραιμία για να δει
τι κρατάει και τι πε-
τάει για τη συνέχεια.
Αντώνης
«
Adimas»
Δήμας
Για τον Αντώνη, η
απεικόνιση ενός ζο-
φερού παρόντος/
μέλλοντος αποτελεί
φυσιολογική εξέλιξη
σε σχέση με την αι-
σιοδοξία που επι-
κρατούσε τις προη-
γούμενες δεκαετίες
και τροφοδοτούσε
πιο «ανοιχτόχρωμα»
settings.
Αποστόλης
«
apo208»
Καραβίας
Metro: Last Light αλ-
λά και Watch Dogs
έχουν πιάσει τον
παλμό της εποχής
αλλά και του εγγύς
μέλλοντος, σύμφωνα
με τον Αποστόλη,
που έκανε ντεμπού-
το στο τραπέζι μας
χακάροντας το chat
εξ αποστάσεως.
Αντώνης
«
maladroid»
Βαλασιάδης
Έχει φάει σκάλωμα
με το Cat Lady και
κοντεύει να πάθει κα-
τάθλιψη, απλώς για ν’
αποδείξει ότι η κατά-
θλιψη είναι επίκαιρη.
Παραδέχεται, πά-
ντως, ότι το marke-
ting μάλλον καθοδη-
γεί τα σενάρια πε-
ρισσότερο κι από το
πνεύμα των καιρών,
τουλάχιστον στους
μεγάλους τίτλους.
Η αδηφάγα ανωνυμία της
μεγαλούπολης τρώει σαν
σαράκι τους χαρακτήρες
του The Cat Lady.