Page 138 - PC Master τ. 288

PC Master
138
Zok:
Πρόσφατα έκανα ένα μικρό research
για το vlog που ετοιμάζω και παρατήρησα
ότι οι σεναριογράφοι μπαίνουν συνήθως
περίπου στη μέση της παραγωγής ενός
game, που σημαίνει ότι τα περισσότερα
mechanics ήδη είναι in place (αναφέρομαι
σε AAA τίτλους). Αυτόματα ο σεναριογρά-
φος πρέπει να φτιάξει γρήγορα κάτι που να
τα δένει όλα. Αφού το έμαθα αυτό, προ-
σπαθώ να αποφασίσω αν στη θέση τους θα
έκανα ένα πασάλειμμα για το game χρησι-
μοποιώντας κυρίως τρέχοντα trends, και θα
κρατούσα τις καλές μου ιδέες για άλλους
σκοπούς (ταινίες, novels κ.λπ.).
Maladroid:
Game scriptwriter= dream
job.
Archanger:
Ωραία, ως φέρελπις
scriptwriter, πόσο θεωρείς πως θα επηρεα-
ζόσουν από την επικαιρότητα όσον αφορά
στο ύφος ενός σεναρίου ή στο setting
ενός παιχνιδιού;
Maladroid:
Νομίζω αρκετά, αλλά κυρίως
για λόγους marketing, όπως είπε ο Zok.
Archanger:
Marketing ή λόγω βιωμάτων
της καθημερινότητας;
Maladroid:
Κοίτα, αν έφτιαχνα π.χ. ένα
εντελώς φανταστικό setting, πολύ πιθανό
να έβαζα μέσα παραλληλισμούς/συμβολι-
σμούς με τον πραγματικό κόσμο του σήμε-
ρα, περίπου όπως κάνει το Witcher (ρατσι-
σμός, μισαλλοδοξία, φαυλότητα, διαφθορά
κ.λπ.), επειδή αυτά αφορούν μεγάλο μέ-
ρος του κοινού. Από κει και πέρα, τα προ-
σωπικά βιώματα μάλλον θα τα κρατούσα
για κάποιους χαρακτήρες ή πιο προσωπο-
κεντρικά σημεία της ιστορίας, όπου θα
μπορούσα να είμαι πιο ευέλικτος.
Bilaros:
Τα βιώματα πιστεύω ορίζουν τα
trends.
Archanger:
Μάλιστα. Από αυτή την άπο-
ψη ποιο θεωρείτε ότι είναι το πιο «επίκαι-
ρο» παιχνίδι (ύφος, γεγονότα, προβληματι-
σμοί) που έχετε δει τελευταία;
Maladroid:
Χμμ... Βρήκα αρκετά επίκαι-
ρο το The Cat Lady που μιλούσε για κατά-
θλιψη και αποξένωση σε ένα κλειστοφοβι-
κό αστικό περιβάλλον.
Apo208:
Metro: Last Light από μένα, αν
και μεταφορικά κυρίως. Το ευρύτερο σενά-
ριό του βασίζεται σε λάθος πράξεις των αν-
θρώπων, για παράδειγμα η καταστροφή
της Μόσχας και η προσφυγή των ανθρώ-
πων της στο μετρό. Σκεφτείτε ότι οι πρά-
ξεις σας αλλάζουν τα γεγονότα, υπάρχει
μέσα ο φασισμός – κομμουνισμός. Πιστεύω
είναι η εικόνα της ανθρωπότητας σε λίγα
χρόνια, αν συνεχίσουμε έτσι. Επικαιρότητα
και προβλέψεις για το μέλλον στο full το
Metro: Last Light.
Zok:
Το Metro, όμως, είναι τόσο καλό
σεναριακά επειδή βασίζεται σε βιβλίο.
Archanger:
Γενικά ο Glukhovsky (ο συγ-
γραφέας των βιβλίων Metro) χρησιμοποίη-
σε το post apocalyptic setting κυρίως ως
«
όχημα» για να κάνει σχόλια πάνω σε σημε-
ρινά ζητήματα. Παρεμπιπτόντως διαβάστε
το, είναι καλό ως βιβλίο, αν και πολύ «μαύ-
ρο».
Adimas:
Το έχω στο μάτι καιρό τώρα.
Archanger:
Παιχνίδι που για μένα απο-
τελεί πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα αυ-
τής της τάσης είναι το Spec Ops: The Line.
Πέρα από τους επαίνους που πήρε για το
σενάριό του, ο όλος χαρακτήρας του ήταν
πολύ «2013», ρε παιδί μου. Έβγαζε μία
«
κούραση», ένα υπόβαθρο παρακμής και
μία αβεβαιότητα για τα πάντα που νομίζω
ότι αποτελούν χαρακτηριστικά της εποχής
μας.
Zok:
Εγώ το πιο ενδιαφέρον game που
έπαιξα και το θεωρώ ρεαλιστικό είναι το
Hotline Miami. Ένας παγερός χαρακτήρας
που δεν ενδιαφέρεται για τον κόσμο, έχει
λίγη ανθρωπιά, έχει τρελαθεί από αυτά
που γίνονται γύρω του και βγάζει έξω τα
σκουπίδια.
Maladroid:
Δεν το έχω παίξει αλλά μου
θυμίζει λίγο την οργή του Fight Club αυτό
που περιγράφεις.
Apo208:
Λοιπόν, τώρα που το σκέφτο-
μαι, το game που κολλάει πιο πολύ στο
θέμα μας μάλλον είναι το Watch Dogs που
αναφέρθηκε και νωρίτερα. Ο κόσμος γενι-
κότερα θέλει κάποια ελευθερία σκέψεων
και απόψεων που δείχνει να χάνεται όλο
και περισσότερο. Στον κόσμο του Watch
Dogs για να δείξεις κάτι τέτοιο κάνεις
hacking, ενώ IRL βλέπουμε την ίδια επιθυ-
μία ας πούμε από τους Anonymous, άρα τα
games μέχρι ένα σημείο είναι ο καθρέφτης
της πραγματικότητας.
Bilaros:
Legit επιχείρημα, για αυτό και
πιστεύω ότι η αναβάθμιση της πληροφόρη-
σης φταίει για αυτήν τη στροφή.
Adimas:
Δηλαδή;
Bilaros:
Απλώς δείτε 2 Bond movies, μία
του ’70 και την πιο πρόσφατη. Πολιτικές
συρράξεις και κατάσκοποι παντού, αλλά
τελευταία όλο κάποιος θα χακάρει κάτι, κά-
ποιος double agent θα αφήσει ένα storage
device κάπου κ.ο.κ.
Maladroid:
Εννοείς ότι είναι πιο έντονη
η παρουσία της τεχνολογίας στα παιχνίδια
επειδή κυριαρχεί στην πραγματική ζωή;
Bilaros:
Όχι, αυτό είναι αυτονόητο. Δεν
μιλάω τόσο για gadgets όσο για τη διαθεσι-
μότητα των πληροφοριών. Το ίδιο έχω πα-
ρατηρήσει και πρόσφατα παίζοντας
Splinter Cell: Blacklist.
Archanger:
Ακόμα και τα Splinter Cell,
που ανέφερες τώρα, παρ’ ότι αποτελούν
χαρακτηριστικές «αμερικανιές», εσχάτως
άρχισαν να γίνονται αρκετά πιο «γκρίζα».
Δεν είναι μόνο ο υπερπράκτορας στην
υπόθεση, είναι ο υπερπράκτορας εν μέσω
ενός αβέβαιου κόσμου. Παλαιότερα δεν
ίσχυε τόσο αυτό, ήταν πιο πολύ «καλός
εναντίον κακού». Γενικά νομίζω πως η όλη
τάση στα σημερινά games να δίνουν έμφα-
O Adam Jensen στοχάζεται πάνω στο ερώτημα που του έθεσε ένα video
game, το οποίο έπαιξε πρόσφατα: what can change the nature of man?
Ορισμένοι θεωρούν ότι το Spec Ops: The Line ήταν η ευχάριστη έκπληξη
στα shooters χάρη στο γκρίζο, απαισιόδοξο σενάριό του.