Page 138 - PC Master τ. 289

PC Master
138
έχουν δικό τους νόημα και όχι να είναι
απλώς ένα μέσο για να αποκτήσεις πρό-
σβαση στο παρακάτω.
Bilaros:
Επίσης, δεν είναι ντουγρού
shoot-to-kill καταστάσεις, θέλει λίγο skill,
ακόμα και αν το παιχνίδι είναι γελοιωδώς
εύκολο.
Apo208:
Τι πράγμα;! Hand-eye coordina-
tion says hi.
Alkis:
Immersion & plot όμως είναι έν-
νοιες που δεν απαιτούν δράση, οπότε γιατί
πρέπει σώνει και καλά το παιχνίδι σου να
έχει action; Αν ήθελες μόνο αυτά, θα έπαι-
ζες κάτι άλλο.
Zok:
Βασικά έχουμε λάθος ερώτηση. Δεν
μπορούμε να βρούμε καλύτερο είδος γιατί
το καθένα έχει δικό του σκοπό. Το αν είναι
καλό παιχνίδι ή όχι εξαρτάται από το πόσο
πετυχαίνει το σκοπό του. Άρα ερωτώ, κύρι-
οι: Ποιος είναι ο σκοπός των games; Όταν
απαντήσουμε σ’ αυτό θα βρούμε το καλύ-
τερο είδος.
Alkis:
Και ποια απάντηση δίνεις εσύ;
Μaladroid: Εγώ θα έλεγα γενικά η «ψυ-
χαγωγία» με την ετυμολογική της έννοια,
όχι μόνο αυτή της διασκέδασης. Αλλά λίγα
games στοχεύουν τόσο ψηλά.
Alkis:
Επίσης, η απόδραση από την κα-
θημερινότητα, την οποία ο καθένας μας
ορίζει πολύ διαφορετικά.
Apo208:
Κατά κύριο λόγο ναι, είναι η
ψυχαγωγία, αλλά μήπως πλέον είναι και
θέμα μίας «εναλλακτικής πραγματικότη-
τας»;
Bilaros:
Όχι απαραίτητα, παίζουμε δια-
φορετικά games για διαφορετικούς λό-
γους.
Maladroid:
Πράγματι, καθένας προσεγ-
γίζει τη χρησιμότητα των games διαφορετι-
κά. Δηλαδή για να σκοτώσεις το χρόνο σου
τα MMOs ή τα casuals του Facebook είναι
ό,τι πρέπει, κι ας είναι «χαμηλής ποιότητας»
εμπειρίες. Αντίστοιχα, άλλος ψάχνει στα
games την κοινωνικοποίηση και τον αντα-
γωνισμό. Τα adventures είναι εντελώς ακα-
τάλληλα γι’ αυτόν τον παίκτη.
Zok:
Ακόμα και στα single-player games
ο υπολογιστής μπορεί να έχει το ρόλο του
ανταγωνιστή κάποιες φορές κι ας μη φαί-
νεται τόσο έντονα.
Maladroid:
Χμμ, στα adventures, βέ-
βαια, δεν αντιμετωπίζεις τον υπολογιστή
αλλά τον designer.
Alkis:
Ανασκουμπωθείτε. Νομίζω ότι μέ-
χρι στιγμής μόνο ο Αποστόλης κι ο Βασίλης
έχουν απαντήσει ξεκάθαρα για την προτί-
μησή τους σε genre.
Zok:
Γιατί η ψυχαγωγία μετριέται ποιοτι-
κά και όχι ποσοτικά. Αυτό σημαίνει με τη
σειρά του ότι ο καθένας περνάει διαφορε-
τικά με κάθε εμπειρία, οπότε μπορούμε να
πούμε ότι κάθε παιχνίδι είναι καλύτερο in
the eye of the beholder. Εκτός από τα
strategy, γιατί αυτό είναι αντικειμενικά το
καλύτερο είδος.
Bilaros:
ΟΥΣΤ!
Alkis:
Οι άντρες που παίζουν strategy
games έχουν σαφή απωθημένα από την
εποχή που η μαμά τους τους ζητούσε να
μαζέψουν τα στρατιωτάκια για να βάλει
ηλεκτρική σκούπα. Δεν μπορώ να φαντα-
στώ άλλο λόγο για να υποβάλλει κανείς
τον εαυτό του σε αυτό το μαρτύριο...
Bilaros:
Ενώ οι adventurάδες έψαχναν
τρόπο να σβήσουν τη σκούπα χρησιμοποι-
ώντας ένα μίξερ και μία γάτα.
Alkis:
Και τον βρίσκαμε!
Zok:
Αναρωτιέμαι γιατί η λέξη strategy
σε παραπέμπει σε στρατό. Η στρατηγική εί-
ναι γύρω μας είτε μιλάμε για παίκτη σκάκι
είτε για εταιρεία που ετοιμάζει τα επόμενα
βήματά της. Μιλάμε για τρόπο συλλογής
και ανακατανομής πρώτων υλών που στο-
χεύουν στη βελτίωση των συνθηκών ζωής
(
βλέπε Theme Hospital) ή στην καταστρο-
φή οποιασδήποτε απειλής (βλέπε Dun-
geon Keeper).
Bilaros:
Ναι, αλλά μία πολυεθνική δεν
πρόκειται να κάνει proxy base στον αντα-
γωνισμό, ούτε θα στείλει υπαλλήλους να
παρενοχλήσουν άλλους εργάτες, δεν είμα-
στε στο Μεσαίωνα!
Zok:
Bill, λέγεται hostile takeover.
Alkis:
Λοιπόν, έχω να πω το εξής: Το κα-
λύτερο είδος video game είναι τα adven-
tures για λόγους που θα έπρεπε να είναι
προφανείς σε όλους.
Maladroid:
Enlighten the unbelievers,
Άλκη.
Alkis:
Είναι το είδος συνώνυμο της πλο-
κής, της εξερεύνησης, του ρυθμού που
ορίζεις εσύ, ανάλογα με το τι άνθρωπος εί-
σαι, είναι ό,τι πιο κοντινό υπάρχει σε κινη-
ματογραφική ταινία –κάτι που αρέσει σε
όλους μας– που σε βάζει στο ρόλο του
πρωταγωνιστή ουσιαστικά και όχι ως μία
μηχανή που σκοτώνει.
Maladroid:
Τυχαίο που και ο Μαγκάιβερ
ήταν pacifist και απεχθανόταν τα όπλα;
Alkis:
Βάζεις το μυαλό σου να δουλέψει
και κερδίζεις αληθινά experience points
έτσι. Άσε το σημαντικότερο: Δεν έχεις να
κάνεις με άλλους ανθρώπους, κάτι που για
μένα είναι το μεγαλύτερο συν. Παίζω παι-
χνίδια πάνω από όλα για να μη βλέπω κό-
σμο!
Bilaros:
Walter Matthau, εσύ είσαι;
Apo208:
Υπό άλλες συνθήκες θα μπο-
ρούσα να συμφωνήσω με τον Άλκη, εκτός
από το σημείο ότι σε βάζουν στη θέση του
πρωταγωνιστή. Αυτό συμβαίνει κατεξοχήν
στα FPS!
Alkis:
Να πω επίσης ότι, αν και πλέον
Οk, κάποιες λύσεις είναι κομματάκι υπερβολικές, αλλά στο τέλος ο χαβα-
λές δεν είναι που μετράει;
Όχι, εντάξει, υπάρχουν και strategy που έχουν την πλάκα τους.