Page 58 - PC Master τ. 289

PC Master
58
n
Γραφικά:
Το εικονικό περιβάλλον (κόσμος, κτήρια, εφέ κ.λπ.) ενός παι-
χνιδιού βασίζεται σε μία μηχανή γραφικών. Η μηχανή γραφικών
είναι μία πλατφόρμα δημιουργίας παιχνιδιών που παρέχει όλες
τις απαραίτητες λειτουργίες για το σκοπό αυτό, όπως για παρά-
δειγμα το σύστημα φυσικής του κόσμου (Physics engine), το σύ-
στημα ανίχνευσης συγκρούσεων (Collision detection) και πάει λέ-
γοντας. Αποτελείται από χιλιάδες κανόνες μεταφρασμένους σε
κώδικα που εξασφαλίζουν τη σωστή λειτουργία και αλληλεπί-
δραση των γραφικών στο παιχνίδι. Η εταιρεία αγοράζει την άδεια
χρήσης μιας συγκεκριμένης μηχανής και δημιουργεί τον κόσμο
που θα «στεγάσει» το παιχνίδι της. Στη συνέχεια, οι χαρακτήρες
και τα αντικείμενα που σχεδιάστηκαν στο στάδιο του pre-
production μετατρέπονται σε τρισδιάστατα μοντέλα. Η διαδικα-
σία αυτή ονομάζεται 3D modeling και πραγματοποιείται με χρήση
προγραμμάτων μοντελοποίησης, όπως το 3D studio Max και το
Unity. Παράλληλα με το modeling γίνεται το Animation (με έμ-
φαση στους χαρακτήρες) και η τοποθέτηση των μοντέλων στον
κόσμο. Έπειτα, οι σχεδιαστές επιπέδων (level designers) ολοκλη-
ρώνουν τα επίπεδα ενώ μία ξεχωριστή ομάδα (τις περισσότερες
φορές μία άλλη εταιρεία) αναλαμβάνει τη δημιουργία των FMV
(
Full Motion Video) σκηνών με χρήση των ίδιων τρισδιάστατων
μοντέλων και γραφικών που θα προστεθούν στο παιχνίδι με τη
μορφή cutscenes.
n
Εκδότης (Publisher)
Ο εκδότης είναι η εταιρεία που εκδίδει το
παιχνίδι που δημιουργήθηκε είτε από δικά
της studio είτε από κάποιον άλλο ανεξάρτη-
το developer. Γενικά, ευθύνεται για την έκ-
δοση και την κυκλοφορία παιχνιδιών, συμπε-
ριλαμβανομένης της έρευνας αγοράς και
διαφήμισης. Πολύ συχνά, χρηματοδοτεί την
ανάπτυξή τους, οπότε στο τέλος καρπώνεται
ένα μεγάλο ποσοστό από τα κέρδη (μέρος
της συμφωνίας με τον ανεξάρτητο game de-
veloper). Συνήθως, οι μεγάλες εταιρείες δια-
νέμουν οι ίδιες τα παιχνίδια που δημοσιεύ-
ουν, ενώ οι μικρότερες προσλαμβάνουν
εταιρείες διανομής (ή άλλους μεγαλύτερους
εκδότες) για να τα διανείμουν.
n
Παραγωγός (Producer)
Ο παραγωγός επιβλέπει την ανάπτυξη του
παιχνιδιού και είναι υπεύθυνος για την επι-
τυχή ολοκλήρωσή του. Ένας παραγωγός
μπορεί, για παράδειγμα, να εγκρίνει χρημα-
τική δαπάνη για τους προγραμματιστές ή
τους designers, εάν κρίνει ότι είναι απαραί-
τητο. Μερικές φορές ένας προγραμματιστής
ή ένας designer μπορεί να παίξει το ρόλο
του παραγωγού, κάτι που συχνά λειτουργεί
πολύ καλά. Τα καθήκοντα του παραγωγού
περιλαμβάνουν: διαπραγμάτευση των εργα-
σιακών συμβάσεων, επαφές μεταξύ του
προσωπικού και των ενδιαφερόμενων με-
ρών (επενδυτών), συντήρηση του προϋπο-
λογισμού, διασφάλιση της ποιότητας του
παιχνιδιού, διαχείριση των δοκιμών και τή-
ρηση του χρονοδιαγράμματος.
n
Προγραμματιστής (Programmer)
Σε ολόκληρη τη διαδικασία ανάπτυξης ενός
παιχνιδιού, σχεδόν τα πάντα σχετίζονται έμ-
μεσα η άμεσα με έναν προγραμματιστή. Οι
εργασίες που αναλαμβάνει ο προγραμματι-
στής είναι (μεταξύ άλλων) ο χειρισμός, η τε-
χνητή νοημοσύνη, ο προγραμματισμός της
διεπαφής (useriInterface), η ενσωμάτωση
των ήχων, ο προγραμματισμός της μηχανής
γραφικών κ.ά. Ο προγραμματιστής είναι αυ-
τός που θα υλοποιήσει τις (πολλές φορές μη
ρεαλιστικές) προσδοκίες και τα οράματα
όλων των υπόλοιπων μελών της ομάδας και
συνεπώς χωρίς αυτόν δεν μπορεί να υπάρ-
ξει παιχνίδι.
n
Σχεδιαστής (Designer)
Συχνά ο ρόλος του σχεδιαστή συγχέεται με
αυτόν του καλλιτέχνη. Ο καλλιτέχνης οραματί-
ζεται τον κόσμο του παιχνιδιού και τον σχεδιά-
ζει στο χαρτί, ενώ ο designer αναλαμβάνει να
μεταφέρει και να προσαρμόσει σωστά τις δη-
μιουργίες του στο παιχνίδι. Εκτός από αυτό, ο
designer ασχολείται και με πιο τεχνικά ζητή-
Οι ΡόλΟι στην ανάπτυξη παιχνιδιΟύ
Δείγμα από τα storyboards του Bioshock: Infinite...
Ένα dungeon στο Skyrim όπως το φαντάστηκε ο καλλιτέχνης.